אבו שאקר לספורט1: "אין חשש, נעבור גם את מכבי חיפה"

מוחמד אבו שאקר
מוחמד אבו שאקר | דני מרון

הקפטן של אום אל פאחם בראיון אחרי ההדחה ההיסטורית: "המהפך הזה היה משהו מטורף". החלום: "להגיע לליגת העל". היריבה הבאה בגביע: "בכל מקרה רציתי אותם או את בית"ר"

(גודל טקסט)

אבו שאקר (25) עצם עיניים אולי ב-4 לפנות בוקר. ב-10 כבר קם על הרגליים לאימון השחרור. אין נחיתה גדולה מזו. לקפטן של הפועל אום אל פחם, קוראים באופן רשמי מוחמד ג'ברין, אבל אף אחד לא קורא לו ככה. כששיחק במכבי יפו לפני שתי עונות, לקחו אוהדי קביליו את הלחן מ"אני רץ" של דודו טסה והלבישו עליו את השם אבו שאקר.

הקפטן משחזר: "חגגנו בכפר, הלכנו קודם לאכול במסעדה 'כרמש' ואז הגיעו האולטראס ועשו חגיגות. היה משהו באמת מרגש. שרנו כמה שירים, אפילו קצת ברחוב"

הרגע הכי גדול בקריירה שלך?
"הכי גדול. לנצח קבוצה כמו מכבי ת"א, כשכולנו יודעים שזו הקבוצה הכי טובה בארץ, לעשות מהפך מ-2-0, זה משהו מרגש. אי אפשר לתאר את השמחה הזו".

האמנת שזה בכלל אפשרי?
"בתור קפטן דיברתי עם השחקנים לפני. אמרתי להם שאנחנו חייבים להיות מחויבים, מרוכזים ,קרובים אחד לשני, לתת הצגה בשביל הקהל, ועשינו את זה".



שחקני אום אל פאחם חוגגים: "אי אפשר לתאר את השמחה הזו" (דני מרון)

ב-0:2 להם זה יכול היה להגיע גם ל-0:6.
"נכון שהיה 2-0, אבל אז גם שנתנו שער בדקה 43, דקה מצויינת, נכנסנו לחדר ההלבשה, וכל השחקנים אמרו שנשחק עד שהשופט ישרוק. כל מי שראה את המשחק, אמר שניצחנו בצדק ולא במזל. שיחקנו טוב, עמדנו טוב וקרה מה שקרה. הקהל עודד אותנו מהדקה הראשונה עד שריקת הסיום, אין דברים כאלה, בשבילי הם היו השחקן ה-12, נתנו לנו את החיזוק. היה באמת משהו מרגש".

המאמן שלכם, ניר ברקוביץ', התרגש אפילו יותר מכם. אחרי ה-2:2 הביאו לו מים לספסל ובסיום הוא קרע שריר כשהתחיל לרוץ
"אחרי ניצחון ניר תמיד עושה את הריצה הזו. זה מאמן צעיר בן 34, שרוצה להתקדם. עשינו פה ניצחון היסטורי, אז בטח גם לניר ולשחקנים ולקהל. המהפך הזה היה משהו מטורף"

לפני שנתיים ישב אבו שאקר בבית, בגיל 23, עם פוטנציאל עצום שהתנפץ באום אל פחם אצל המאמן אז ברוך סער. אבו שאקר עזב לצעירי כפר כנא מליגה ב' וחשב רק איך יוצאים מהברוך הזה.
"תראה מה זה כדורגל. הלכתי לליגה ב' – זו הייתה טעות – כי לא היו לי הצעות טובות בליגה א'. פתאום בכפר קנא לא רצו אותי, רצו להמשיך עם שחקני בית, מההנוער. ואז התקשר אלי אורי קרגולה, והציע לי לבוא לקביליו יפו. 'מקביליו יפו תטוס לליגה לאומית', אמר. לא חשבתי פעמים, הלכתי לשם, ובאמת קרה מה שהבטיח – התקדמתי משנה לשנה. זה משהו מדהים. אני חוזר על הסיפור שוב ושוב בפני החברים שלי".


על ניר ברקוביץ': "עשינו פה ניצחון היסטורי" (דני מרון)

במשחק המבחן שלך במכבי יפו, ניצחת בקרית שלום 0:3 את הנוער של מכבי ת"א עם אילון אלמוג.
"ניצחתי אותו כבר פעמיים, גם במשחק באימון וגם במשחק אתמול".

עזבת את אום אל פחם לליגה ב' וחזרת אליה אחרי כמה חודשים כמו מלך.
"כשהלכתי ליפו, עשיתי חצי שנה מוצלחת, היינו במרחק של חצי רגל מליגה הלאומית. קיבלו אותי חזרה במועדון כאילו אני יכול לבקש מה שאני רוצה. לא היה לי חשש. קודם הם החליפו את המאמן, כי אם היה את אותו המאמן, לא הייתי חוזר לשם. ביקשתי מה שרציתי ושיחקתי. לאט לאט גם נתנו לי את סרט הקפטן ועלינו ליגה".


לפני 3 שנים הייתם בליגה ב', עכשיו לא תהיה הפתעה אם תגיעו לליגת העל בסוף העונה.

"בוא נעשה סדר. אנחנו קבוצה שעלתה לליגה הלאומית, קבוצה שהמטרה שלה ברורה: פלייאוף עליון. אין לנו בית, אנחנו משחקים בעפולה, וגם אי אפשר לדעת, יש לנו עוד סיבוב שלם. תמיד מסתכלים אצלנו למעלה ולא למטה, ואני מסתכל גם למטה. ליגה מג'נונה, הלאומית, וסיבוב השני הוא סיבוב קשה מאוד, כי הרבה קבוצות מתחזקות. אנחנו צריכים להיות עם רגליים על הקרקע, לתת עוד ועוד, להיות יותר חזקים. בשבילי, שנה ראשונה בפליאוף עליון יהיה הישג".


אילון אלמוג. נוצח פעמיים (דני מרון)

אבל בטח יש לך חלום.
"כל שחקן שתשאל אותו, החלום שלו להגיע לליגת העל, בטח להגיע עם הקבוצה שאני אוהב אותה. זה חלום".

מי שצפה בך כבר אומר שאתה מאוד מזכיר את עבאס סוואן, הסמל של בני סכנין.
"תמיד אומרים לי את זה. לא ראיתי את עבאס משחק, רק ביוטיוב, אבל הרבה אומרים לי".

ואתם יכולים למלא את המקום של בני סכנין כנציגי המגזר?
"אנחנו תמיד חולמים. הכל אפשרי. כמו שניצחת את הקבוצה הכי טובה בארץ, ועכשיו כבר מתחילים לדבר על לקחת את הגביע. כל זה יגיע דרך עבודה קשה. כל מי שראה אותי לפני המשחק אמר לי:' 5-1 זה טוב, 3-0 זה מצוין ו-2-3 זה בכלל'. בן אדם חייב להיות אופטימי, לחלום, להאמין בעצמו".

אתה לא חולם לחזור ולשחק בתל אביב?
"יש הצעות פה ושם, אבל אני מתרכז רק באום אל פאחם. רוצים לסיים את העונה ולהשיג את המטרה שלנו – להיות בפלייאוף. עד השנה הבאה אלוהים גדול".


עבאס סואן. אבו שאקר מזכיר אותו בסגנון המשחק? (עדי אבישי)

עד איפה אפשר להגיע בגביע?
"מכבי חיפה זו עוד קבוצה גדולה. בכל מקרה רציתי אותם או את בית"ר. מאוד שמחים שאנחנו מארחים אותם בעפולה. הכל תלוי בנו, אנחנו נמשיך עד הסוף. אם נשחק כמו נגד מכבי חיפה אין שום חשש לא לעבור גם את מכבי חיפה. ואנחנו נעבור אותם. אנחנו בטח רוצים להגיע עד הסוף, עד שניקח את הגביע. כל אחד רוצה לזכות בגביע. צריך להאמין בעצמנו ולעבוד קשה, אין דבר שהוא לא בלתי אפשרי. אנחנו עושים יופי של עונה. אם היית שואל אותנו לפני פתיחת העונה, אמרו שיש פה שחקנים מליגה א', אמרו עלי שאני לא יכול. כשמשחקים נגד קבוצה, אני תמיד אומר שהכל תלוי בנו, ולא משנה נגד מי אנחנו משחקים. אנחנו ניקח את הגביע, אנחנו נעלה ליגה, אבל קודם כל העונה הזו צריך לסיים בפלייאוף עליון. זה גם הישג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי