ניר קלינגר: "כבר הוכחנו שאנחנו מתעלים במאני טיים, אך בגביע אין פייבוריטית"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

מאמן הפועל ת"א דיבר לקראת חצי הגמר נגד מכבי פ"ת בשלישי: "זו ההזדמנות של הצעירים להראות אופי, הכדורגל הפכפך". לוזון: "הם בכושר הכי טוב שיש, לא מחפשים נקמה"

(גודל טקסט)
כבר שמונה שנים שהפועל תל אביב לא הגיעה למעמד חצי גמר גביע המדינה, מאז הזכייה האחרונה בתואר איי-שם ב-2011/12. האדומים של ניר קלינגר נמצאים בכושר מצוין ורוצים להמשיך במומנטום גם נגד מכבי פתח תקווה, מוליכת הליגה הלאומית, שהוכיחה שאסור לזלזל בה כאשר כבר הדיחה את בית"ר ירושלים בשלב הקודם. מסיבת העיתונאים החגיגית לקראת המשחק מחר (שלישי) נערכה באצטדיון רמת גן בהשתתפות שני המאמנים.

 

קלינגר אמר בפתח דבריו: "אי אפשר להגדיר פייבוריטית ברורה בגביע, מה עוד שמכבי פתח תקווה מפגינה עליונות ברורה בליגה הלאומית ולכן אנחנו מתייחסים אליה כקבוצת ליגת העל לכל דבר ועניין. מתכוננים בשיא הרצינות. בחצי הגמר באמת שזה לא חשוב מי היריבה. מי שהיה במעמד יודע שצריך לבוא הכי רציניים והכי מפוקסים ולא חשוב נגד מי משחקים".

העזרה לצעירים כדי שיצליחו: "צריך לשים עין ולהשגיח על הצעירים האלה ושיהיו להם חונכים מספיק טובים כי ללא חונכים יהיה להם קשה לפתח אישיות של כדורגלן צמרת. לכל שחקן צעיר יש את המנטור והחבר לחדר הלבשה שייתן לו את הכיוון כדי שלא יילך לאיבוד. היום בתקשורת שחקן שבקושי משחק משחק אחד וכבר זוכה לכתבות שאני לא קיבלתי אחרי 20 הופעות בנבחרת אז צריך להיזהר עם זה. זה מה שאנחנו עושים".


קלינגר עם בוזגלו ואלטמן (דני מרון)
 

 
עוד אמר: "זו ההזדמנות של הצעירים להראות אופי, להראות אישיות, זה לא משנה עם קהל או בלי קהל, זה לא אמור לשנות את האיכות של השחקן והיכולת שלו להביא את המקסימום לידי ביטוי. אני סומך עליהם והולך איתם כל הדרך".

לאחר שגיא לוזון אמר שהפועל תל אביב פייבוריטית, קלינגר ענה: "נחמד לשמוע את זה,  לזכות אבל זה לא עושה עליי רושם, אני מאוד מכבד את גיא לוזון, זה בסדר, אני חושב שאנחנו בכושר טוב, לא צריך להתחבא מזה אך מצד שני זה חצי גמר, מי כמוני יודע. בשנת 2002/03 הייתי פה באצטדיון הזה מול קבוצה בליגה לאומית, מוליך הליגה, זוכה באליפות (במכבי תל אביב) ומפסיד (להפועל רמת גן). כנראה שלא היינו מוכנים וזה תמיד דגל מול עיניי כשאני זוכר את היום הזה ואני מקווה לא לעשות את השגיאות האלה בחיים יותר. אני מכבד מאוד-מאוד את מכבי פתח תקווה, קבוצה דינמית עם צעירים מאוד מוכשרים. זה אחלה שאנחנו מחמיאים אחד לשני ומקווה שיהיה גם משחק טוב אבל הוא לא יוכרע בפסיכולוגיה".

לחוצים לקראת המשחק? "המעמד לא מלחיץ. נצטרך לקחת את הדברים בפרופורציה כי לפני פגרת הקורונה עמדנו בפנינו שני משחקים מכריעים בשבוע אחד, גם רבע הגמר וגם משחק ההעפלה לפלייאוף ובשבילנו זה היה הרבה מעבר לציפיות ועמדנו בשני המשחקים האלה בגבורה, השחקנים נתנו הכל והצליחו ולא היה קל. השחקנים הוכיחו שהם יודעים לעמוד במאני טיים. כדורגל זה משחק הפכפך ואנחנו יודעים את זה, אנחנו נותנים להם את כל הכלים להגיע רגועים ולעשות את העבודה. מה שמנצח זה הכדורגל".

השחקנים חוגגים עם הקהל האדום. זה לא יקרה יותר (דני מרון)

החגיגות עם האוהדים: "אנחנו כורתים את הענף שאנחנו יושבים עליו אם לא נשמור על הכללים. אם נפר אותם..אני מבין את הכמיהה של האוהדים להגיע ולהיות ביחד והם רעבים והכדורגל חסר להם. אני מבין וזה היה מדהים לראות אבל זה לא חוקי וזה עלול ליצור הדבקת, הליגה תבוטל ולא יהיה להם איפה לחגוג. עלינו להיות אחראיים ולהימנע מהדברים האלה, בטח מה שקרה בדרבי של חיפה. אם אני לפחות יכול להגיד את הדברים האלה וזה ייפול על אוזניים נכונות – הלוואי וזה יקרה".

אחריות השחקנים: "השחקנים הבינו שיש חוקים ויש עונשים ומעכשיו יבדקו את הדברים האלה יותר – גם מבחינת המועדון, ולא תהיינה הפרות כאלה".

על כך שהמועדון לא ישתתף באירופה בכל מקרה: "אני מקווה שאני אוכל להגיד לכם "איזה באסה שזכינו בגביע אבל אנחנו לא באירופה". אני מבטיח להתבאס אם נזכה בתואר. מנסים לפתור את הבעיה, זה מה שאני יכול להגיד".

שחקני מכבי פתח תקווה. כבר הוכיחו את כוחם נגד בית"ר (דני מרון)

ובצד השני, גיא לוזון נשאל על רצון לנקום בהפועל שכזכור ניצחה את קבוצתו במחזור הסיום ב-2018/19 לאחריו ירדה ליגה: "אין כאן עניין של נקמה (ירידת הליגה), בספורט צריך להעריך קבוצה שבאה ועושה את המקסימום שלה כדי להשיג תוצאה טובה גם כשאין לה על מה לשחק וכל הכבוד להם. הם ניצחו אותנו וכנ ראה שהגיע לנו לרדת ליגה באותו משחק. אנחנו עם הפנים קדימה. מה שהיה – לא מעניין".

על חלום הגביע: "צריך לנצח בחצי הגמר, יש שני משחקים להגשים את המטרה ואנחנו ממוקדם בחצי הגמר ולא חושבים מעבר לכך. לא יכולה להיות ירידת מתח לפני חצי גמר הגביע, לא משנה מה המיקום של הקבוצה בטבלת הליגה הלאומית. הפועל ת"א היא המועמדת הוודאית לזכייה בגביע לדעתי. היא נמצאת בכושר הטוב ביותר מבין כל הקבוצות. אין לנו בעיה של איכות, של ריכוז ושל רצון לנצח. רגשי נחיתות לא קיימים אצלנו. אנחנו באים בתור אנדרדוג מהסיבה שהפועל ת"א היא הקבוצה שבכושר הטוב ביותר מבין ארבע הקבוצות".

גיא לוזון חוגג בטדי (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי