לוזון: "ניצחנו במשחק פושר, מבחינתנו זה לזכות בגביע או כלום"

אור אינברום, דניאל גולני ושחקני מכבי פתח תקווה
אור אינברום, דניאל גולני ושחקני מכבי פתח תקווה | אודי ציטיאט

מאמן מכבי פ"ת הבהיר לאחר ה-0:2 על הפועל ת"א בדרך לגמר: "אם יש משהו שחסר לי כאן, זה לזכות בגביע המדינה. בבוקר אמרתי שננצח את הקבוצה בכושר הכי טוב בארץ". לידור כהן: "אנחנו קבוצת ליגת על לגיטימית"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה העפילה בפעם החמישית בתולדותיה לגמר גביע המדינה. 19 שנה אחרי ההופעה האחרונה שלה, אז היא הובסה 3:0 על ידי מכבי תל אביב, הערב (שלישי) היא הרשימה וניצחה 0:2 את הפועל תל אביב, אולי לבדרך לסיום עונה חלומי – זכייה בגביע שלישי בתולדותיה וחזרה לליגת העל תוך שנה אחת בלבד.

זה לא היה עוד ניצחון עבור המלאבסים, מכיוון שהם "נקמו" בהפועל תל אביב על שהורידה אותם ליגה לפני שנה. בנוסף, אחד משחקניה הבולטים של החבורה הצעירה הוא הקשר אור אינברום שהכניע את האקסית ממנה הגיע לאם המושבות. בסך הכל מכבי פתח תקווה היא הקבוצה השנייה בעשור האחרון שמגיעה מהליגה הלאומית עד לגמר הגביע, אחרי שמכבי נתניה עשתה זאת ב-2014.

לאחר המשחק, גיא לוזון הבהיר שמבחינתו הם עוד לא עשו יותר מדי: "אני גאה ונרגש להיות מאמן של קבוצה עם צוות כזה, ממאמן הכושר, מאמן השוערים ועד הצוות הרפואי. יש לי חבורה של שחקנים צעירים שאין להם לפחד. אמרתי להם לפני המשחק שחצי הגמר זה לא מרגש וגם להגיע לגמר זה לא העניין, זה או הגביע או כלום ואני שמח שאנחנו בדרך לעמוד בכל המטרות שיכולנו להגשים השנה. אני מאמין שעלינו ליגה ועשינו את זה עם בסיס אדיר של שבעה או שמונה שחקנים צעירים. אנחנו גם על סף הבטחת העלייה עוד לפני הפלייאוף ועכשיו מגיע הדובדבן שבקצת, ניצחנו את הקבוצה בכושר הכי טוב בארץ וזה היה באחד המשחקים הכי פושרים שלנו העונה. אם ביכולת כזו פושרת ניצחנו ועלינו לגמר, זה מעיד על העוצמה שלנו".


לוזון. "משחק פושר" (אודי ציטיאט)

אם הוא הופתע מהניצחון: "בבוקר אמרתי שננצח את המשחק, שאין לי שום ספק שאנחנו ננצח כי אנחנו קבוצה טובה יותר. ידענו שהפועל טיפה מתקשה בליזום, היא טובה בתור אנדרדוג ושיהיה לה קשה לפרוץ אותנו. ידענו גם שאם נלחץ את הבלמים שלהם אז הם יטעו וכך הגיעו השערים. נגד בית"ר וגם נגד קריית שמונה היינו יותר דומיננטיים, בוודאי במשחקי הליגה הלאומית, ובכל מה שקשור להנעת הכדור היינו היום ב-20 אחוז יכולת".

הכדורגל ההתקפי של מכבי פ"ת: "אמרתי לשחקנים שאני רוצה שהם יבקיעו בכל משחק. אנחנו קבוצת ההתקפה הכי טובה בארץ בשתי הליגות הבכירות, כבשנו הכי הרבה שערים, וזה גם יהיה המוטו שלנו בליגת העל בעונה הבאה – בכל מגרש ובכל משחק נבוא כדי להבקיע. כדורגל עצוב זה לא בשבילי".


אינברום ושחקני מכבי פ"ת חוגגים. "כדורגל עצוב זה לא בשבילי" (אודי ציטיאט)

על כך שהפועל ת"א הורידה אותו ליגה בפעם האחרונה שפגש אותם: "שמחה לאיד זו שמחה של החלש. היה לי נהדר וכיף בהפועל ת"א ואני מאחל להם רק הצלחה וטוב. אני שמח בחלקי".

את מי הוא מעדיף בגמר: "עלינו להישאר צנועים, לעשות את המקסימום שלנו ולהכניס לראש שאם לא נזכה בגביע אז כל זה לא שווה כלום. בריאיון הראשון שלי, כשהגעתי למכבי פתח תקווה בקדנציה הזו, אמרתי שעם מכבי פ"ת סיימתי במקום השני, הגעתי עד לשלב הבתים באירופה ושאם יש משהו שחסר לי אז זה גביע המדינה. אחרי שאשלים את זה אוכל להמשיך הלאה. נעשה הכל כדי לקחת את זה".

לידור כהן, מהשחקנים היותר מנוסים ובכירים בין החבורה הצעירה של לוזון, הוסיף לדברי מאמנו: "אין מאושר ממני, זה כיף גדול לעלות לגמר. האמנו, הראינו גם במשחקים הקודמים מול קריית שמונה ובית"ר ירושלים שאנחנו באים לשחק. שיחקנו שווה בשווה".


לידור כהן. "מקווה שייצא לי להניף את הגביע" (אודי ציטיאט)

השתלבות הצעירים: "חשבתי שנהיה כוח משמעותי בליגה הלאומית ולא חשבתי שנגיע ככה רחוק בגביע. בפעם שעברה בלאומית אני הייתי ילד והיום אני עוזר לכל הצעירים שלנו. אם היינו בליגת העל, לא בטוח שכל הצעירים האלה היו מקבלים דקות. אני שמח שזה התחבר. הכוח של מכבי פ"ת זה שחקני הבית".

סוד הקסם של הקבוצה העונה: "החיבור בין הוותיקים לצעירים. לא שולחים ליציע צעירים אחרי משחק אחד פחות טוב. הקרדיט הזה נותן לנו את הכוח".

איך היה לנצח את הפועל ת"א שהורידה אותם ליגה: "נקמה זה יותר לקהל. הם ניצחו אותנו בעונה שעברה בצדק וירדנו ליגה, אבל הכל לטובה. כנראה שהמועדון הזה היה צריך לרדת כדי לעלות בחזרה. אנחנו בגמר הגביע ואני מאמין שנשלים את העלייה בקרוב. אנחנו קבוצת ליגת על לגיטימית והראינו את זה בגביע. אנחנו מציגים עליונות בליגה הלאומית עם פער של 15 נקודות ואני מקווה שנסיים את העונה בהנפה – מקווה מאוד שייצא לי לעשות זה".

גיא חדידה, כובש השער הראשון, אמר בסיום: "זו הרגשה מדהימה. כל העונה הזו מטורפת עד עכשיו. אנחנו מקווים להשלים את המשימה, כי אף אחד לא זוכר מי הגיע לגמר – אלא רק את הזוכה. בעזרת השם ננצח ונעשה סיום טוב לעונה הזו. אנחנו מסתכלים לכל יריבה בלבן של העיניים. לא נפלנו מהפועל ת"א וגם לא מול בית"ר ירושלים ועירוני קריית שמונה בסיבובים הקודמים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי