איגוד השופטים קבע: לא הגיע אדום לשי גולן בחצי גמר הגביע

שי גולן
שי גולן | דני מרון

הוועדה המקצועית פרסמה את מסקנותיה לאחר הקרבות בין מכבי פ"ת להפועל ת"א ובין בני יהודה להפועל ב"ש. קשר הזהובים לא היה צריך לקבל צהוב שני

(גודל טקסט)

חגיגת כדורגל ישראלי עברה עלינו השבוע עם צמד משחקי חצי גמר הגביע המדינה, בסיומן מכבי פתח תקווה והפועל באר שבע העפילו לקרב האחרון על התואר. המלאבסים רשמו 0:2 על הפועל תל אביב והדרומיים ניצחו 5:6 בפנדלים את בני יהודה לאחר 1:1 בתום 120 דקות.

היום (חמישי) פרסמה הוועדה המקצועית של איגוד השופטים את מסקנותיה ביחס לאירועים השיפוטיים בצמד המשחקים. הוועדה קבעה כי כרטיס האדום אשר נשלף על ידי השופט יגאל פריד לשי גולן מבני יהודה בדקה ה-107 לא היה מוצדק. השחקן קיבל כרטיס צהוב שני, אך הוועדה המקצועית סבורה כי לצורך הנפת צהוב שני נדרש רף ענישה גבוה יותר, אך ציינו כי שופטי ה-VAR אינם רשאים להתערב במקרה של כרטיס צהוב – גם אם מדובר בכרטיס צהוב שני.

עם זאת, ההחלטה להרחיק את חברו של גולן לקבוצה בדקה ה-39, תאמבי סגס, נקבעה כנכונה, כמו גם ביטול הפנדל שנשרק לזכות הזהובים בדקה ה-59 אחרי עבירה על מתן בלטקסה – אך צוין כי יוסי אבוקסיס היה צריך לקבל כרטיס צהוב שכן בעת הצפייה במערכת שיפוט המסך מאמן ב"ש הביע מחיאה קולנית ומתמשכת לעבר פריד. הפנדל הדרמטי שנשרק בתוספת הזמן של 90 הדקות החוקיות אחרי נגיעת היד של לואי טאהא הוכרע גם הוא כחוקי ומוצדק.

במשחק בין פ"ת להפועל ת"א, אשר נוהל על ידי דוד פוקסמן, לא נרשמו טעויות, על פי מסקנות הוועדה. הפנדל אשר קיבלו המלאבסים בדקה השלישית אחרי העבירה על ליאל עבדה היה מוצדק, כמו גם ביטול הפנדל שקיבלו האדומים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה בעקבות עבירה של מייקל אולהה שקדמה לעבירה של תומר לוי מפ"ת. בדקה ה-76 השופט פסל בצדק שער של הקבוצה של ניר קלינגר בעקבות נגיעת יד של עומר דמארי.


פוקסמן צופה במערכת ה-VAR (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי