הנבחרת נחתה, נאתכו: זהבי היה צריך לקבל את העונש

ביברס נאתכו מול אלבניה
ביברס נאתכו מול אלבניה | צילום: ערן לוף

ישראל שבה לאחר ה-1:0 לאיטליה וקשר הנבחרת התייחס ב-103FM לסאגת פרישתו של הקפטן. המאמן אלישע לוי בשדה"ת: "חלק מהביקורות באות ממקום אינטרסנטי. נתנו הופעה מצוינת מול אחת הנבחרות הטובות בעולם"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נחתה הערב (רביעי) בבן גוריון, אחרי ההפסד "המכובד" אמש לאיטליה 1:0. ההפסד ברג'יו אמיליה הגיע בעיצומו של שבוע סוער אחרי השלכת סרט הקפטן על ידי ערן זהבי ופרישתו מהמדים הלאומיים. בנוסף, הדיון סביב עזיבתו הצפויה של המאמן אלישע לוי לאור היכולת החלשה גם כן הגיע בעקבות ההפסד 1:0 למקדוניה בשבת בסמי עופר.

המאמן אלישע לוי, שצפוי לסיים את תפקידו, אמר: "נתנו הופעה מצוינת מול אחת הנבחרות הטובות בעולם. גם מבחינה פיזית וטקטית ככה אני רוצה לראות את הנבחרת. נבחרת מקדוניה היא לא חלשה ושווה יותר נקודות מאשר יש לה, יכולנו לנצח כי הגענו למספר מצבים לעשות זאת והייתה אכזבה בסיום. נגד נבחרת איטליה עשינו הכול כדי להחזיר את האמון וככה רוצים לראות את נבחרת ישראל".

הביקורת נגדו: "זה חלק מהעניין בתפקיד שלי וחלק מהביקורות פוגעות ובאות ממקום אינטרסנטי, ואני יודע להבדיל. היה חשוב לשנות את הרושם. לא דיברתי עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל על העתיד ורק אחרי סיום שני המשחקים נשב ונדע אם תהיה החלטה ונודיע".

הבלם טל בן חיים אמר: "אין שחקן בנבחרת ישראל שאוהב להפסיד ואין הפסדים בכבוד ולא משנה נגד מי. אנחנו מאוכזבים מההפסד, אך מעודדים מכמה מהלכים ואני בטוח שהתוצאות יגיעו בהמשך".

אלישע לוי (AFPׂ)אלישע לוי. "היה חשוב לשנות את הרושם" (AFPׂ)

הקשר ביברס נאתכו, דיבר לתכנית הספורט של 103FM. "אכזבנו מול אלבניה ומקדוניה. מול איטליה זה המקסימום שיכולנו להוציא. צריך להיות מציאותיים", אמר שחקנה של צסק"א מוסקבה.


העובדה שלא שיחק מול מקדוניה:
"יש מאמן. לטוב ולרע. הוא מקבל החלטות, אנחנו צריכים לקבל את זה. הייתי בתכניות עד יום המשחק וחשבתי שאפתח. אני מוכן לשחק מתי שהמאמן צריך".

הסיכויים הנמוכים לנצח את איטליה: "ידענו מתחילת הקמפיין שהוא אבוד. התרחקנו מהמקום השלישי. אני שמח שהתנתקנו מהכול ונראינו כמו נבחרת שרוצה. לפחות זה".

ביברס נאתכו (ערן לוף)
ביברס נאתכו. "ידענו מתחילת הקמפיין שהוא אבוד" (ערן לוף)


השפעת הסיפור של ערן זהבי:
"עברנו אירוע לא רגיל. היינו מעדיפים שזה לא יקרה ושהוא יהיה איתנו. קיבלנו הרבה ביקורות בלי קשר. זה גם תפקידו של המאמן. הוא ידע להתמודד עם זה".

המקרה של זהבי והחלטת הפרישה: "זו הייתה טעות, אמרתי לו את זה וגם הוא התנצל. הסיפור התנפח יותר מדי. הוא צריך לקבל את העונש שהחליטו וזהו. אני מכיר אותו מגיל 13-14. כולם יודעים כמה הוא אוהב לנצח".

ההתייחסות לקמפיין ככישלון: "המטרה שלנו היתה מקום שלישי ואם מבחינתי לא הגענו לזה – אז לדעתי נכשלנו, לא הצלחנו. זה לא קמפיין מספיק טוב שלנו".

ערן זהבי (ערן לוף)
ערן זהבי. נאתכו: "הסיפור התנפח יותר מדי" (ערן לוף)

ההופעה ה-100 של יוסי בניון: "הוא אחד השחקנים שבא אליי כשהגעתי לנבחרת ואיחל לי בהצלחה זה הוא. זה לא הולך ברגל להגיע ל-100 הופעות, הוא קפטן אמיתי".

הצלחה של הנבחרת בעתיד: "אין מתכון שמביא הצלחה. לא שחקן צעיר ולא מאמן כזה או אחר יכולים להבטיח את זה. כל דבר צריך להיות מה שמתאים לאותו רגע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי