צפו בתקציר: ישראל הפסידה 3:2 לסקוטלנד ולא עלתה לפלייאוף

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

שער ענק של כיאל (9) נתן לחבורה בכחול לבן את היתרון, אבל ג'יימס פורסט עם שלושער (34, 43, 64) הרס תקווה של מדינה שלמה. שער מצמק של זהבי (75) לא הספיק, ישראל תיאלץ לנסות להעפיל ליורו דרך המוקדמות

(גודל טקסט)

זה נגמר. החלום היה באוויר, היה קרוב, אבל בסופו של דבר ישראל נכנעה היום (שלישי) 2:3 לסקוטלנד והודחה מליגת האומות למרות משחק ענק ולוחמני. הנבחרת הלאומית היתה זקוקה לניצחון או תיקו אך לא יכלה למארחת ולערב ענק של ג'יימס פורסט.


בערב קר בגלאזגו, חבורה של ישראלים עלתה ללא פחד ממזג האוויר, מ-20,000 סקוטים עצבנים ביציע לעומת עשרות בלבד שתמכו בהם וממשקל של תקוות מדינה שלמה על הכתפיים. השחקנים שלנו תקפו כבר מהפתיחה, לא היססו לרוץ קדימה ותוך תשע דקות גם עלו ליתרון עם שער לא פחות מאדיר של בירם כיאל, שהימם את הארץ שעד לפני כמה זמן הכירה אותו רק בתור אקס סלטיק.


בעולם אידאלי, זה היה ממשיך בכיוון הזה. אבל אחרי עוד כמה דקות טובות של ישראל, הסקוטים למדו את התבנית והתחילו לתקוף בעצמם. פחות מחצי שעה עברה מאז שער היתרון של כיאל, וההגנה האיתנה של ישראל נשברה. ג'יימס פורסט, שרק לפני ארבעה ימים כבש צמד ב-0:4 הענק מול אלבניה, ניצל חוסר עירנות רגעית כדי להשוות. במצב הזה ישראל עדיין היתה עולה בזכות הניצחון על הסקוטים באוקטובר, אבל פורסט הוכיח שהוא השחקן הטוב ביותר על המגרש בדקה ה-43 כשסיים מתפרצת מושלם עם שער שקבע שסקוטלנד עולה.


אוהד נבחרת ישראל, מהבודדים שהגיעו לסקוטלנד (אודי ציטיאט, גלאזגו)
אוהד נבחרת ישראל, מהבודדים שהגיעו לסקוטלנד (אודי ציטיאט, גלאזגו)


למחצית השנייה עלתה ישראל מורעלת ועם ידיעה שרק שער אחד מבדיל בינה לבין עלייה, אבל נכנסה להלם איכשהו. בדקה ה-64 מי אם לא פורסט ניצל עוד חוסר עירנות כדי לקבוע 1:3 ולהרחיק עוד יותר את חלומות העלייה של אנדי הרצוג. המאמן האוסטרי שלח למערכה את אלמוג כהן ודיא סבע בשני חיפולים התקפיים, זה השתלם לו עם לחץ בהתקפה והסקוטים איפשרו לערן זהבי להשתלט על כדור מנאתכו בדקה ה-75 ולשלוח אותו פנימה, מעיר קצת את החבורה שכבר חשבה שאין תקווה. תוספת הזמן היתה טירוף של לחץ ישראלי, כשגם אריאל הרוש עולה ומנסה לפרוץ בונקר מקומי. זה לא עזר, והמשחק נגמר עם 2:3 לסקוטלנד ועם תחושת החמצה ענקית – בפעם המי יודע כמה – של נבחרת ומדינת ישראל.


אבל לא הכל רע. השער של זהבי קבע הפסד בשער אחד בלבד, מה שהשאיר את ישראל בעשירייה השלישית של דירוג ליגת האומות. המשמעות: בהגרלת ליגת האומות נהיה בדרג ג' לצד סרביה, אירלנד וטורקיה ולא נוכל לקבל אותן כיריבות.


הרכבים
סקוטלנד: 
אלן מקגרגור, קאלום פטרסון, דיוייד בייטס, סקוט מק'קנה, אנדי רוברטסון, קאלום מקגרגור, סטוארט ארמסטרונג (מאט פיליפס 76), ראיין כריסטי (גראם שיני 76), ג'יימס פורסט, ראיין פרייזר (סקוט מק'טומיניי 87), סטיבן פלטשר.


השחקנים לאחר השער השלישי. תחושה קשה (אודי ציטיאט, גלאזגו)
השחקנים לאחר השער השלישי. תחושה קשה (אודי ציטיאט, גלאזגו)


ישראל:
אריאל הרוש, אלי דסה, שרן ייני, לואי טאהא (אלמוג כהן 67), עומרי בן הרוש, טאלב טוואטחה (תומר חמד 85), ביברס נאתכו, דור פרץ (דיא סבע 73), בירם כיאל, ערן זהבי, מואנס דאבור.


מהלך המשחק
דקה 1: השופט הגרמני טוביאס וולץ הוציא את המשחק לדרך.


דקה 9, ישראל עולה ל-0:1: זהבי קיבל את הכדור עמוק בצד שמאל ועבר למרכז, משם הוא מסר לבירם כיאל ששלח בעיטה סיבובית מדויקת מחוץ לרחבה ישירות לחיבור של מקגרור. שער ענק וקריטי לנבחרת.


שחקני הנבחרת חוגגים. שער מוקדם ענק (אודי ציטיאט, גלאזגו)
שחקני הנבחרת חוגגים. שער מוקדם ענק (אודי ציטיאט, גלאזגו)


דקה 13: דאבור חדר לתוך הרחבה וניסה להעביר כדור רוחב, אבל התבלבל והכדור ברח החוצה.


דקה 21: התקפה מסוכנת של סקוטלנד הסתיימה עם הרחקה של בן הרוש, שהגיעה עד לרגליים של ארמסטרונג, שבעט חזק מחוץ לרחבה אבל האינסטינקטים של אריאל הרוש היו חדים והוא הדף לקרן.


דקה 29: קרן שנייה ברציפות של הסקוטים הגיעה קרוב לשער של הרוש שלא יצא, אבל הכדור הורחק בנגיחה.


נאתכו מול פורסט. המארחת התעוררה מאוחר אבל הגיבה חזק (אודי ציטיאט, גלאזגו)
נאתכו מול פורסט. המארחת התעוררה מאוחר אבל הגיבה חזק (אודי ציטיאט, גלאזגו)


דקה 33: זהבי קיבל מסירה מכיאל בקצה הרחבה וספק בעט לשער ספק הגביה, דאבור לא הגיע בזמן והכדור יצא החוצה.


דקה 34, 1:1: הפקרות בהגנה הישראלית. ג'יימס פורסט מצא את עצמו חופשי לחלוטין ברחבה ובעט פנימה בקלות.


דקה 43, סקוטלנד עולה ל-2:1: היתרון אבד. מתפרצת של הסקוטים הגיעה לרגליים של פורסט, שלבד מול הרוש לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת. כרגע: סקוטלנד בפלייאוף.


הסקוטים חוגגים. צמד שני של פורסט תוך ארבעה ימים (אודי ציטיאט, גלאזגו)
הסקוטים חוגגים. צמד שני של פורסט תוך ארבעה ימים (אודי ציטיאט, גלאזגו)


דקה 47: כדור גובה של סקוטלנד התקרב לרחבת החמש אבל הרוש היה במקום.


דקה 53: פלטשר התרומם מצוין לכדור קרן ליד השער של הרוש אבל נגח גבוה מדי.


דקה 64, 1:3: פרייזר חדר לרחבה והכניס כדור קל מדי לפורסט, שהשלים שלושער בלי בעיות. שער משום מקום דווקא לאחר דקות טובות של ישראל, שזקוקה כעת לשני שערים.


כיאל מול פורסט. משחק קצבי ביותר של שתי הנבחרות (אודי ציטיאט, גלאזגו)
כיאל מול פורסט. משחק קצבי ביותר של שתי הנבחרות (אודי ציטיאט, גלאזגו)


דקה 74: סבע נכנס במקום פרץ והגיע להזדמנות מצוינת בנגיעה הראשונה שלו בכדור אבל הכדור התגלגל סנטימטרים מהשער.


דקה 75, 2:3: ערן זהבי קיבל את הכדור מנאתכו וגילה שהוא חופשי מול השער מחוץ לרחבה, הוא בעט כדור נמוך שהטעה את השוער הסקוטי וחדר פנימה. עכשיו כל מה שצריך זה שער אחד.


דקה 88: חמד הגיע מעולה לכדור עומק מכיאל ונתן נגיעה מצוינת, אבל מקגרגור הדף ברגע האחרון.


דקה 93: ישראל תקפה ללא הפסקה בתוספת הזמן, אך ללא הצלחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי