הרצוג: "אני אהיה זקוק לרגליים רעננות נגד אוסטריה"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | מאור אלקסלסי

מאמן הנבחרת ניסה להסביר את ה-1:1 המאכזב נגד סלובניה: "ציפיתי ליותר מנקודה. חמד וסבע לא שותפו בגלל הפציעות". אריאל הרוש: "בבאר שבע אמרו שאני לא בהרכב מסיבות מקצועיות, נראה לגבי זה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל סיימה אתמול (חמישי) את המשחק הראשון במוקדמות יורו 2020 בתיקו 1:1 נגד נבחרת סלובניה. עמוק לאחר חצות יצאו רוב השחקנים לאוטובוס בפנים נפולות כמו לאחר הפסד. בראש מצעד "תענית אסתר" של פורים צעדו דור מיכה, תומר חמד, דיא סבע ושחקנים אחרים, שימתינו היום ומחר לראות אם יקבלו מהמאמן אנדי הרצוג הזדמנות ביום ראשון נגד נבחרת אוסטריה.

כבר היום בשעה 15:00 מתוכנן אימון במתקן של מכבי חיפה בכפר גלים, בו יתברר מצבם של טאלב טוואטחה ובירם כיאל. על פי הצוות הרפואי, טוואטחה ייבדק ויאובחן אם מדובר במתיחה בשריר הירך האחורי או בהתכווצות שרירים. במידה והמגן לא יוכל לשחק בראשון מול אוסטריה ישחק במקומו יונתן כהן שנכנס כמחליף.

בהתאחדות לכדורגל ובנבחרת ישראל קיבלו בתום המשחק הסבר מקצועי על אי שיתופם של דיא סבע, תומר חמד ודור מיכה, כשעיקר הביקורת כלפי המאמן האוסטרי היא על ההחלטה שלא לתת לקשר מכבי תל אביב לשחק. גורם בסביבת ההתאחדות לכדורגל אמר: "שיטת המשחק של ישראל מונעת משחק יצירתי והנעת כדור. היא מונעת ממואנס דאבור לשחק כחלוץ, והוא מוצב במרחק גדול מהשער ללא אפשרות של בעיטה. אם ישראל שואפת לנצח את אוסטריה, ההרכב הנוכחי על טהרת ההפסד 2:3 לסקוטלנד חייב להשתנות".

הרצוג.
הרצוג. "צריך לישון כדי להפריד בין המשחקים" (מאור אלקסלסי)

בדרך לאוטובוס נשאל המאמן האוסטרי על האפשרות שדור מיכה ישחק ביום ראשון. "קודם צריך לישון על ההפרדה מהמשחק נגד סלובניה", ענה הרצוג, "לכל אחד יש הזדמנות לשחק, גם למיכה, כי אני זקוק לרגליים רעננות נגד אוסטריה. נראה מה יהיה היום באימון ואחר כך יהיו לי רעיונות חדשים. ציפיתי ליותר מנקודה אחת, אבל התוצאה היא לא רעה למרות שרציתי יותר. הפציעות והשינוי במערך הביאו לכך שתומר חמד ודיא סבע, אותם התכוונתי לשתף, לא שיחקו בסופו של דבר".

על ההחלטה שלא לשתף כמה מהשחקנים ענה ערן זהבי: "לא מתפקידי בנבחרת להגיד מי צריך לשחק, זאת ההחלטה של המאמן וכך גם לגבי מיכה. לכל מי ששיחק נגד סלובניה מגיע להיות על המגרש, אין מה להגיד מי חסר, זה לא גן ילדים".

השער לרשת של אובלאק: "לא חשבתי כלל על נגד מי כבשתי את הגול, כי רציתי לקחת את הכדור מהרשת ולחדש את המשחק כדי להביא שלוש נקודות. אני מכיר מצוין מפלרמו את יוסיפ איליצ'יץ' שמשחק באטלנטה. ראיתם את היכולות שלו והוא ראוי לכל המחמאות".

זהבי.
זהבי. "לא הסתכלתי בכלל על נגד מי כבשתי" (מאור אלקסלסי)

קבלת הפנים המחודשת מהאוהדים בסמי עופר: "כבר כשעליתי לחימום ראיתי שתומכים בי ביציעים. אני בטוח שהאוהדים ירדו מתקרית סרט הקפטן והם יעודדו את הנבחרת נגד אוסטריה".

אחד המאכזבים הגדולים במשחק היה מלך השערים של אוסטריה, מואנס דאבור, שלא בעט כלל לשער והתנהל רחוק מאוד מרחבת העונשין ומהשוער יאן אובלק נגדו ישחק בעונה הבאה כשסביליה תפגוש את אתלטיקו מדריד. "ההחלטה היכן אשחק היא של המאמן, וההוראות המקצועיות היו שהוצבתי רחוק מהשער כדי לעזור באופציות ההגנתיות שלנו. משם ברור שקשה יותר להגיע למצבי הבקעה", אמר החלוץ.

השוער אריאל הרוש היה ממצטייני המשחק, והוכיח לכולם ביכולת הטובה שהציג כי ההחלטה של המאמן אנדי הרצוג לפתוח איתו בין הקורות הייתה נכונה מקצועית. על השער של הסלובנים מהטעות של שרן ייני אמר הרוש: "יש חוק האומר כי כשבלם וחלוץ מתמודדים על הכדור השוער לא יוצא אליו. הייתה אי הבנה במשחק מצוין של שרן ייני, ומבחינתי זה כבר שייך להיסטוריה".

הרוש עם יאן אובלק.
הרוש עם יאן אובלק. "השער מבחינתי שייך להיסטוריה" (מאור אלקסלסי)

מעמדו בבאר שבע: "יש לי חוזה בהפועל באר שבע למשך שנתיים נוספות, בקיץ נראה מה לעשות וכשיגיע הזמן נעסוק בזה. כרגע צריך לכבד את הסיטואציה, כמה שזה קשה ולא נכון, להיות טוב באימונים ולא לעשות פרצופים. יש מאמן. אמרו לי שאני לא בהרכב בשל שיקול מקצועי, נגיע לקיץ ונראה מה לעשות".

המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר: "האמנו שאפשר לנצח את סלובניה, ובהחלט יש אכזבה מהתיקו. שינוי המערך במחצית השנייה והחילופים המאולצים גרמו לצוות המקצועי לעשות שינויים שונים מאלו שתוכננו. לא אוכל להגיד עכשיו אם דור מיכה או שחקנים אחרים ישחקו נגד אוסטריה בראשון ורק לאחר האימון בשבת ומצב הפציעות נוכל לדעת. ברור שהצוות המקצועי יעסוק בזה. שמעתי על ניצחון פולין על אוסטריה והמשמעויות לקראת המשחק נגדם מובנות".

הבלם עומרי בן הרוש: "אני יוצא מהמשחק קצת מאוכזב וקצת מעודד, כי התוצאה משקפת את מה שהיה במשחק. צריך להמשיך וכבר ביום ראשון יש לנו משחק מעניין נגד נבחרת אוסטריה אותו חובה לנצח עכשיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי