רוטנשטיינר: "זהבי שיחק ברמה עולמית, היה נכון להחזירו"

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

בנבחרת מתמוגגים מההופעה של החלוץ שכבש שלושער נוסף בריגה: "הביצועים שלו הפכו אותו לשיחת היום באירופה". הרצוג שמאושר מניצחון החוץ הראשון שלו, ימשיך עם אותו הרכב. המעקב אחר דסה ופרץ יימשך גם בפולין

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הביסה אמש (שישי) 0:3 בלטביה ועשתה צעד נוסף בדרך ליורו 2020. אמנם הניצחון היה על נבחרת בדרג השישי, אבל נבחרת שהיה מאושרים משלוש הנקודות טעונים שיהיה נבחרות שיאבדו נקודות בריגה ובנוסף מדובר בזריקת עידוד נוספת לקראת המפגש הקשה נגד פולין בוורשה.

בנבחרת ישראל מאמינים כי הניצחון על לטביה ייתן רוח גבית לשחקנים והאמירה 'אם נפסיד כלום לא יקרה' היא לא נכונה. נבחרת ישראל השיגה ניצחון חוץ ראשון בעידן הרצוג ואיש לא יהיה מופתע אם ישראל תפתיע גם את פולין.

היום תקיים הנבחרת אימון נוסף בריגה ובערב תמריא לוורשה. כבר בחדר ההלבשה לחץ המאמן את ידו עם השחקנים וביקש ליצור המשכיות ולסיים גם את המשחק בשני ללא הפסד. מסתמן כי הצוות המקצועי מתכוון להמשיך נגד פולין באותו הרכב אם יהיו פצועים. הרצוג זכה לשבחים על ההחלטה להציב את ניר ביטון כבלם שלישי ואת דיא סבע לצדו של ערן זהבי בקו הקדמי.


דיא סבע צפוי להמשיך לצידו של ערן זהבי בהרכב (אודי ציטיאט)

אנדי הרצוג אמר לאחר המשחק: "ידענו שחובה לנצח בלטביה, זה היה ניצחון חוץ הראשון שלי בישראל. כבר מעכשיו נתרכז במשחק נגד נבחרת פולין".

האם תוצאת תיקו בוורשה טובה לישראל? "נבחרת פולין היא הפייבוריטית ויש לה תשע נקודות בשלושה משחקים שזו פתיחה מצוינת. לישראל אין מה להפסיד וצריך לעשות עליית מדרגה ובטוח שלא יהיה קל. צריך לשחק בלי לעשות שם טעויות כי הפולנים יענשו אותנו".

ראשי ההתאחדות לכדורגל החמיאו להרצוג ורוטנשטיינר בשיחות על ערן זהבי: "זהבי הוא שחקן של הרמות הכי גבוהות באירופה, הביצועים שלו במשחקים האחרונים הפכו לשיחות בכל אירופה".


למרות השמחה בנבחרת מבינים שפולין היא הפיבוריטית במפגש הקרוב. אנדי הרצוג ו-ווילי רוטנשטיינר (אודי ציטיאט) 

ווילי רוטנשטיינר: "נבחרת ישראל עם הפנים קדימה ויודעים שנבחרת פולין קבוצה טובה והיא הפייבוריטית וזה נורמלי שישראל רואה במשחק הזה אתגר ענק והשחקנים מאמינים שאפשר לנצח בוורשה את פולין. ערן זהבי הוא מודל לחיקוי בנבחרת ישראל, היה נכון להחזיר אותו וזה כבר מאחורינו. זהבי הוא אישיות נפלאה ושיחק ברמה עולמית".

שחקן בנבחרת ישראל: "כשערן זהבי הגיע למחנה האימונים בגרמניה ראינו עד כמה הוא נחוש ורציני. ידענו שהוא מכין משהו לקראת המשחק בלטביה, הנוכחות שלו במגרש במשחקים האחרונים היא כמו אמירה שלו לשחקנים שאנחנו לא מפסידים. שימשיך לחבר את הכדור עם הרשת נגד פולין".

זהבי אמר אתמול בסיום המשחק כי הוא אינו זקוק לסרט הקפטן כדי להיות אחד ממנהיגי הנבחרת. זהבי החמיא למנהיגות של הקפטן ביברס נאתכו, אבל הובלתו של זהבי בולטת גם באימונים ומשחקים.


ערן זהבי. השחקן הראשון שכובש בחמישה משחקי נבחרת ברציפות לאחר 45 שנים (אודי ציאיאט)

ערן זהבי כבש אתמול בחמישה משחקים ברציפות, דבר שקרה לראשונה מאז שייע פיגנבויים ב-1974 כאשר הבקיע נגד אוסטרליה, מאלזיה, פיליפינים, יפן ובורמה. בנבחרת ישראל שמעו שמספר שחקנים החמיאו ליכולת הנהדרת של החלוץ: "במגרש הייתה תחושה שזהבי משחק לבד נגד לטביה. הוא היה היחיד כמעט שבעט לשער". זהבי לקח את הכדור בסיום וחיבק את אנדי הרצוג ומנור סולומון תוך כדי שהבטיח לקשר הצעיר כי מקומו יהיה בקרוב על כר הדשא. הרצוג שלח בסיום ברכת מזל טוב לחלוץ מואנס דאבור שמתחתן היום.

ביציע הכבוד אתמול, ישבו מספר נציגים של מועדונים שעקבו אחרי אלי דסה ודור פרץ, אך נראה שהשם היחיד שנרשם בפנקסים הוא של ערן זהבי. בנוסף ביום שני יגיעו סקאוטים של קבוצות מגרמניה, ספרד איטליה ואנגליה שימשיכו לצפות בצמד השחקנים של מכבי תל אביב.


נציגים של קבוצות בכירות יעקבו אחרי דסה ופרץ גם נגד פולין (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי