אכזבה ענקית בנבחרת: "התפרקנו אחרי השער השני"

אריאל הרוש
אריאל הרוש | אודי ציטיאט

בישראל האמינו שאפשר לחזור מוורשה לפחות עם נקודה, אבל ה-4:0 הוביל לתחושות קשות לאור פערי הכוחות: "הרגשנו כמו שחשו שחקני לטביה נגדנו". זהבי זכה לגיבוי: "לא הצלחנו לעזור לו". דאבור ישוב להרכב בספטמבר

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הגיעה לפולין בהרגשה אמיתית שאפשר לחלץ לפחות נקודה מול הנבחרת הבכירה בבית, אבל האווירה החיובית אחרי ה-0:3 בלטביה ספגה מכה של ממש עם התבוסה 4:0 מול חבורתו של יז'י בז'צ'ק.

האכזבה בנבחרת ישראל הייתה ענקית, בעיקר מפני שהשערים הגיעו בעקבות טעויות ישירות שעשתה ישראל ולא לאור פערי הרמות שכמעט שלא הורגשו בחצי השעה הראשונה: "שיחקנו בסדר במחצית הראשונה, בשנייה כבר התפרקנו לאחר ה-2:0", סיפרו שחקנים.

שחקן בנבחרת ששוחח עם משפחתו בסיום המשחק אף אמר: "בשריקת הסיום הרגשנו כמו ששחקני לטביה חשו אחרי שהפסידו לנו, אבל לנו על בטוח זה כאב יותר".


הרוש. בנבחרת מספרים על התפרקות אחרי השער השני (אודי ציטיאט)

יו"ר ההתאחדות משה זוארץ אמר הבוקר: "ההפסד לפולין אמש היה כואב, אבל חשוב לזכור שהוא מגיע לאחר שלושה משחקים מוצלחים מאוד שלנו. יש לנו צוות מקצועי מצוין, שחקנים מחוייבים ומפוכחים ואני משוכנע שהמאבק על הכרטיס ליורו 2020 יימשך עד לרגע האחרון. בספטמבר אנחנו חוזרים לטוטו טרנר, ועם תמיכת הקהל נוכל לחזור למסלול ההצלחות. ההעפלה ליורו 2020 הייתה ונשארה החלום הגדול ולאורך הדרך יהיו רגעים של ניצחונות והישגים גדולים, כמו גם אכזבות מרות. נבחרת ישראל ראויה לאמון ולאהבה שמרעיפים עליה האוהדים והאוהדות ותעשה הכל כדי לשמח את המדינה כולה. האמנתי ואני מאמין שזה בידינו. ניפגש בטוטו טרנר מול צפון מקדוניה, כאשר המטרה היא לשמור עד לסיום הקמפיין על המקום השני הנוכחי שיבטיח לכולנו הישג עצום".

בחדר ההלבשה שוחחו ביניהם שחקני הנבחרת והתקבלה פה אחד החלטה כי שום שחקן לא יפיל את האשמה להפסד על שום חבר שהיה על הדשא באצטדיון בוורשה, על אף שהשערים הגיעו מטעויות ישירות. אחד השחקנים אמר על כך בסיום לספורט1: "לא בכול משחק ערן זהבי ייקח על הגב את נבחרת ישראל וכמעט אף אחד לא הציג יכולת טובה כדי לעזור לו".


גם לא זכה לסיוע הדרוש. זהבי והשחקנים בסיום (אודי ציטיאט, ורשה)

בסביבת הנבחרת היו גם מי שטענו שאחת הסיבות לתבוסה נובעת מכך שבחודשים האחרונים ישראל לא פגשה שום יריבה איכותית, בוודאי לא מדרג א', ועל כן התקשו שחקני ההגנה להתמודד עם האיכויות של רוברט לבנדובסקי וחבריו: "קשה להגיע מוכנים למפגשים מול חלוצים כאלה, גם שחקני ההגנה שלהם ברמה אחרת ממה שבהתקפה שלנו רגילים לפגוש", אמרו.

כעת, עד שמשחקי מוקדמות יורו 2020 ישובו מפגרה בחודש ספטמבר, אז תארח ישראל את מקדוניה הצפונית ותצא למשחק חוץ בסלובניה, יש למאמן אנדי הרצוג כשלושה חודשים כדי להפיק לקחים ולהיערך לשני משחקי מפתח בבית. סלובניה, שסיימה ב-1:1 בישראל בפתיחת המוקדמות, הביסה אמש 0:5 את לטביה בחוץ ולקחה צעד קדימה את הפסטיבל הישראלי אחרי השלושער של זהבי בריגה. המפגשים הבאים יהיו קריטיים למדי במיוחד לאור העובדה שלאחר ארבעה משחקים בקמפיין הרצוג ושחקניו עדיין במקום השני עם שבע נקודות, אבל סלובניה ואוסטריה במרחק נקודה בלבד.


הרצוג. עדיין במקום השני לפני שני משחקים קריטיים (אודי ציטיאט)

עוד נראה כי בנבחרת ישראל ינסו להוריד מסך על פרשת מואנס דאבור ובקרוב צפויה להיערך שיחת הבהרה עם החלוץ החדש של סביליה, שישוב להרכב כבר במשחקים הבאים. ערן זהבי, שראה אתמול כרטיס צהוב שני בקמפיין, חייב להישמר מספיגת צהוב שלישי שירחיק אותו מהמשחק שאחרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי