אכזבה בנבחרת: "נצטרך לנצח בסלובניה". טיבי זומן במקום ביטון

מנור סולומון
מנור סולומון | דני מרון

ה-1:1 נגד מקדוניה פגע בסיכויי ישראל להיאבק על המקום השני, אך היכולת עודדה את הצוות. מחמאות לדסה ("ימשיך בהרכב"), סולומון טען: "זו לא העמדה שלי, עוד אשתפר". מגן ב"ש סובל ממתיחה והוחלף בבלם מכבי ת"א

(גודל טקסט)

תוצאת התיקו 1:1 נגד מקדוניה הצפונית אמש (חמישי) באצטדיון "טרנר" בבאר שבע התקבלה באכזבה רבה בנבחרת ישראל. למרות שהייתה עדיפה לכל אורך המשחק והפכה את שליטתה לכמעט אבסולוטית במחצית השנייה, ספגה ישראל ממצב נייח, איבדה את היתרון וגם את שתי הנקודות החשובות שהיו משאירות את אנדי הרצוג ושחקניו חזק בתמונת המקום השני בבית במוקדמות יורו 2020.

כעת, לאחר מעידה ביתית נוספת, על נבחרת ישראל יהיה לא רק "לעבור בשלום" את המשחק הקרוב ביום שני בלובליאנה, סלובניה, אלא לשוב משם עם נקודות כדי להישאר במאבק על הכרטיס לאליפות אירופה בקיץ בשנה הבאה. מי שיצטרף לנסיעה הוא בלם מכבי תל אביב, איתן טיבי, שלמעשה חוזר לסגל הלאומי וזאת בעקבות מתיחה בשריר ממנה סובל מגן הפועל ב"ש בן ביטון, שיישאר בארץ ויזכה לטיפולים.

הרצוג לא שוחח עם שחקניו אחרי המשחק והוא יעשה זאת היום, כשהאימונים יוקדשו להפקת לקחים מקצועיים לקראת המשחק ביום שני. הרצוג נראה אומנם רגוע בסיום, אבל הדברים שלו לצוות המקצועי ולסביבתו היו ברורים: "לחץ מלווה כול נבחרת לאומית, התוצאה נגד מקדוניה מצריכה עכשיו ניצחון בסלובניה כי המאבק על המקום השני הופך לצפוף ומלחיץ".

כבר אתמול רמז הרצוג על לפחות שני שינויים שהוא יבצע בהרכב הפותח – ככל הנראה יוחלף עומרי בן הרוש ביונתן כהן במטרה שהאגף השמאלי יהיה פעיל הרבה יותר בהתקפה וחילוף נוסף שעל הפרק הוא הוצאת דור פרץ. בנבחרת גם מבינים שהעובדה ששחקנים רבים עדיין מיעטו לשחק העונה בקבוצותיהם פגעה בנבחרת, אבל לשבחים זכה השחקן היחיד שעדיין לא מצא קבוצה, אלי דסה עליו אמרו: "הוא יכול כבר הבוקר לעלות למשחק נגד סלובניה. הוא ימשיך להיות בהרכב הפותח". שניים שימשיכו בהרכב הראשון הם גם השוער אופיר מרציאנו והקשר מנור סולומון שהצטיין.


קבוצה אולי עוד אין לו, אבל מקום בהרכב הנבחרת כן (דני מרון)

למעשה סולומון הגשים חלום ילדות כשבישל שער לערן זהבי, שבעבר סיפר השחקן שהפוסטרים שלו תלויים מאז היותו ילד בחדרו וגם אתמול אמר קשר שחטאר דונייצק על חברו לסגל הלאומי: "ערן זהבי נגש אלי אחרי הגול מהמסירה שלי ואמר לי תודה רבה. שמחתי מאוד מהבישול לזהבי, אבל היו לי לפחות עוד שלושה כדורי רוחב שבכול אחת מהמסירות כבר ראיתי גול והכדורים לא נכנסו. עכשיו צריך להביא שלוש נקודות מסלובניה כדי להמשיך במאבק על המקום השני בבית".

סולומון גם נשאל אם הוא כעת ביסס את מעמדו בהרכב והשיב: "התחלתי דרך בנבחרת ישראל ואני רק בן 20. אני משחק בשחטאר טוב יותר ואני לא רגיל לשחק בכנף כמגן או באמצע המגרש, אבל אשחק היכן שהמאמן יקבע. אני בכושר טוב ובהמשך אשחק טוב יותר".

גם מלך שערי המוקדמות ערן זהבי שהרשית אתמול בפעם השמינית בקמפיין החמיא למנור סולומון: "הוא היה מצוין, עשה פעולות טובות והוכיח שהוא שחקן מצוין שעוד ימשיך לתת משחקים טובים".


"כבר ראיתי שערים והכדורים לא נכנסו". סולומון מלהטט (דני מרון)

על איבוד הנקודות הוסיף החלוץ: "כשמובילים 0:1 בבית צריך לדעת להיות חזקים, לפעמים מניאקים. יכולנו לנצח, אבל החמצנו בפס האחרון. צריך לדעת לשמור על גול ולצאת להתקפות מתפרצות ולא להיפך. עכשיו נהיה חייבים להביא שלוש נקודות מסלובניה כדי לשכוח מהמשחק הזה".

השוער אופיר מרציאנו ששיחק לראשונה בקמפיין הוסיף: "זה כיף גדול לחזור לשער נבחרת ישראל. מהיום הראשון בהתכנסות שיניתי פאזה וחשבתי שאני הוא השוער שיפתח בהרכב ולא משנה מה המאמנים יחליטו. היה לי משחק טוב עם המון ביטחון ואני מצפה להמשיך לשחק במשחק הבא, הכל בהתאם להחלטות המאמן. אני לא שמח מהתיקו, אבל בדקה האחרונה גם הרחיקו כדור מקו השער שלי".


זהבי. הנבחרת לא ידעה לשמור על היתרון הקריטי (דני מרון)

הבלם אוראל דגני הודה גם כן: "צריך להיות כנים, נכון שהיו לנו הזדמנויות לנצח, אבל גם המקדונים הגיעו למצבים והיינו יכולים להפסיד את המשחק. המשימה עכשיו היא בסלובניה והיא תהיה קשה יותר".

הקפטן ביברס נאתכו סיכם: "לא באנו לשחק על תיקו ורצינו מאוד לנצח, אבל זה הכדורגל. לא צריך להמעיט ביריבות ומקדוניה סגרה באמצע חזק והתכוננו אלינו מצוין. הם באו להוציא תיקו ועמדו במשימה. נבחרת מקדוניה לא פחות טובה מנבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי