וייסמן תורגל בחוד: "הצום ינקה את הגוף". ניר ביטון נוסה כבלם

שון וייסמן
שון וייסמן | אודי ציטיאט, סלובניה

חלוץ וולפסברגר, שבשבוע שעבר שיחק עם לאחר שצם, אמר באימון באוסטריה: "אנחנו נבחרת טובה ועלינו להאמין שאפשר לנצח". על ההתעניינות מקבוצות פרמיירליג: "מאוד מחמיא". סולומון נוסה בימין, גלזר במרכז הקישור

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל שנחתה כבר אתמול (שני) בווינה, קיימה לפני הצהריים את האימון הראשון שלה לקראת המשחק ביום חמישי נגד נבחרת אוסטריה. האימון נערך במגרשה של קבוצת אדמירה וואקר ולפי דרישת המאמן אנדי הרצוג לא היו במתחם שום גורמים ישראלים או אוסטרים מלבד הצוות של נבחרת ישראל ואנשי ההתאחדות לכדורגל.

הרצוג בחן מספר אפשרויות לגבי ההרכב ביום חמישי, אולם אין עדיין החלטה אם ניר ביטון ישחק בעמדת הבלם השלישי או הקשר המרכזי – קשר סלטיק תורגל ברוב האימון כבלם, בעוד דן גלזר קיבל את תפקידו של דור פרץ המורחק בקישור, ורק לקראת סיום האימון הוצב ביטון בקישור. עם זאת, אם הרצוג יחליט להציב את ביטון בקישור על חשבון גלזר, עשוי איתן טיבי לשחק כבלם לצדם של לואי טאהא וחאתם עבד אלחמיד. נכון לעכשיו קיימת התלבטות בין עומרי בן הרוש לטאלב טוואטחה בעמדת המגן השמאלי, ששניהם תורגלו בהרכב היום.

בנוסף, הרצוג שוחח עם מנור סלומון ושמע ממנו כי הוא מעדיף להיות מתופקד באגף ימין או שמאל ופחות כקשר במרכז המגרש ובאימון היום הוא אכן הוצב בצד ימין של הקישור. בחוד תורגל במרבית הזמן שון וייסמן לצדו של ערן זהבי, כשרק בשלבים קטנים היה זה מואנס דאבור, שכמעט שלא משחק בסביליה, שקיבל את חולצת ההרכב. לאימון הבוקר שב יונתן כהן שלא התאמן אתמול בשל חבלה בקרסול, אך הוא לא צפוי לפתוח.


סבע וטוואטחה. המגן עשוי לשוב להרכב (אודי ציטיאט)

עוד לפני האימון התייצב מול המיקרופונים חלוץ וולפסברגר ומלך שערי הליגה האוסטרית, שון וייסמן שגם בשבוע שעבר שיחק יום לאחר צום גדליה נגד רומא וסיפר על החוויה: "אני חושב שאם מתארגנים כמו שצריך לפני ואחרי, אז זה בסדר. זה בסך הכל ינקה לנו את הגוף. אנחנו ספורטאים מקצועניים שנבוא מוכנים לכל סיטואציה. אני מאמין שהכל בראש וזה לא ישפיע עלינו. אני רוצה לשחק ולהראות את עצמי בכל משחק, אתן את המאה אחוז שלי נגד אוסטריה או כל יריבה אחרת. אנחנו נבחרת טובה, הצוות מכין אותנו טוב ואנחנו צריכים להאמין בניצחון כי אפשר לעשות את זה".

מה אומרים האוסטרים על ישראל: "הם כמובן רוצים לנצח ואנחנו צוחקים אחד על השני, אז זה נחמד, אבל נקווה שאנחנו נעשה את התוצאה שאנחנו רוצים לעשות. אם יש התרגשות? לא, זה עוד משחק שהנבחרת צריכה לבוא ולתת את הכל. זה לא משחק של שון וייסמן נגד אוסטריה, אלא של נבחרת ישראל. אוסטריה נבחרת חזקה, עם שחקנים מהדרג העליון שגם ניצחה את פולין, אבל הצוות יכין אותנו על הצד הכי טוב שאפשר ועלינו להאמין ולהראות את עצמנו".


וייסמן נגד זאניולו והג'אלורוסי. גם אז הוא עלה לאחר צום (ERWIN SCHERIAU/APA/AFP via Getty Images)

אם הוא עוד צריך להוכיח שמקומו בהרכב: "כל אחד צריך להוכיח כל הזמן. אני נמצא בכושר טוב ואשמח להמשיך אותו".

הדיווחים שקבוצות פרמיירליג בעקבותיו: "זה מאוד מחמיא, אבל אני מתרכז בקבוצה שלי באוסטריה ומה שיבוא יתקבל בברכה".

כזכור, כבר עם הגרלת מוקדמות יורו 2020, אמר המאמן אנדי הרצוג כי המשחק נגד נבחרת אוסטריה בווינה באצטדיון ע"ש ארנסט האפל יהיה הקשה והקובע בקמפיין הזה, יותר משאר המשחקים. אתמול בבית המלון של נבחרת ישראל בבירת אוסטריה קיים הרצוג אספת ובה הבהיר: "רק ניצחון ביום חמישי על נבחרת אוסטריה יותיר סיכוי להמשך הדרך ואפשרות להעפיל ליורו. הפסד יסיים את הדרך. אני מאמין בכל השחקנים שכאן. ישראל יכולה לנצח כל נבחרת אירופית וגם את אוסטריה בוינה".

בנושא צום יום הכיפורים של השחקנים היהודים והתפילות, בהם ישתתפו השחקנים והצוות המלווה הערב ומחר בבית כנסת של הקהילה היהודית הסמוך לבית המלון, הבהיר המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר כי הצוות המקצועי אינו עוסק ומדבר על ההתנהלות של יום הצום הקדוש כדי שלא ליצור אמירה או התנהלות לא נכונה לקראת המשחק ביום חמישי. אנשי תקשורת אוסטרים משוחחים עם אנדי הרצוג ורוטנשטיינר בנושא הצום היום וגם מגן באיירן מינכן, דויד אלאבה, שוחח בנושא עם רוטנשטיינר. המגן השמאלי של באיירן, אגב, לוחץ על מאמן נבחרתו לשתפו נגד ישראל, אך קיים לכך סיכוי קלוש בלבד וההחלטה האם לשתף את אלאבה תתקבל סמוך לשריקת הפתיחה.


שחקני נבחרת ישראל חוגגים. "יכולים לנצח כל נבחרת" (אודי ציטיאט, סלובניה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי