ישראל נגד סקוטלנד ביוני: "האפשרות להעפיל ליורו נותרה בידינו"

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

ההתאחדות לכדורגל אישרה שמשחקי הפלייאוף ייערכו בעוד כשלושה חודשים: "התקבלה ההחלטה הנכונה והריאלית מכולן", אמר היו"ר חסון. אנדי הרצוג עשוי לעמוד על הקווים, חרף העובדה שחוזהו מסתיים במרץ

(גודל טקסט)

שעה קלה לאחר שאופ"א הודיעה רשמית על דחיית יורו 2020 בשנה, כך שייערך מיוני ועד יולי 2021, יצאה גם ההודעה לה חיכו בישראל: משחקי הפלייאוף ליורו נדחו גם הם וייערכו בחודש יוני הקרוב. המשמעות: בהנחה ובתקווה שהתפשטות נגיף הקורונה תיעצר עד אז, ישראל תתארח בסקוטלנד בעוד כשלושה חודשים בתקווה להעפיל לגמר ולפגוש את סרביה או נורבגיה בקרב על אליפות אירופה.

משעות הבוקר המוקדמות קיימה אופ"א שיחות וידאו עם 55 נציגי ההתאחדויות בניסיון לאפשר את המשך עונת 2019/20 ברחבי אירופה. הודעות רשמיות מעבר לדחיית משחקי היורו והפלייאוף טרם יצאו משם, אך כן נמסר כי בימים אלה עובדים הגופים הרלוונטיים על תוכנית עבודה שתאפשר את המשך משחקי ליגת האלופות והליגה האירופית וחזרת הליגות המקומיות – על פי הדיווחים הראשוניים, ליגת האלופות אמורה לשוב ב-5.5 והליגה האירופית ב-30.4, כשמשחקי הגמר ייערכו בהתאמה ב-27.6 וב-24.6. 

לשלב פלייאוף היורו עדיין לא נקבעו תאריכים מעבר לעובדה שהמשחקים ייערכו ביוני, אולם יהיה מעניין לראות כיצד ישבצו את משחקי הפלייאוף לאור העובדה שהכוונה היא לסיים גם את ליגת האלופות והליגה האירופית באותו החודש. ווילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני של ההתאחדות לכדורגל אישר היום: "ההערכה שלי הייתה שהיורו יידחה לחורף 2020 או קיץ 2021 ולכן אינני מופתע מההחלטה שהתקבלה. בהתאם לסיטואציה המסובכת והקשה בה הכדורגל העולמי נמצא – אני חושב שזאת ההחלטה הטובה ביותר שאופ"א היתה יכולה לקבל. נתחיל כבר עכשיו להיערך ליוני ונעשה את מירב המאמצים על מנת שהשחקנים יגיעו למפגש הזה מוכנים פיזית ומנטאלית על הצד הטוב ביותר, למרות התקופה הקשה שאנו עוברים כרגע".

סוגיה נוספת שנמצאת על הפרק ובה יעסקו בימים הקרובים בהתאחדות לכדורגל היא באשר לעתידו של המאמן הלאומי אנדי הרצוג, שבינתיים שב לאוסטריה כדי לשהות לצד משפחתו. הרצוג מסיים את חוזהו בסוף החודש והנטייה היא לא להאריך את חוזהו, אבל מכיוון שהמשחקים נדחו ליוני ולא למועד רחוק יותר, בהחלט ייתכן שהוא יזכה להארכת חוזה כדי שיוכל לעמוד על הקווים ולהוביל את הנבחרת גם במשחק החשוב בסקוטלנד.

הרצוג ורוטנשטיינר.  המאמן יוביל את הנבחרת בסקוטלנד ביוני הקרוב? (אריאל שלום)

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מסר לאחר הודעת אופ"א: "ההחלטה שקיבלו היום כל החברות באופ"א, היא הנכונה והריאלית מכולן. היורו הוא חגיגת ענק בינלאומית וברור שכרגע אירופה והאנושות מתמודדות עם משהו הרבה יותר גדול מהמשחק עצמו. פסק הזמן הזה נועד גם כדי לאפשר ככול שניתן, לכל ההתאחדויות לסיים את הליגות המקומיות, תוך פגיעה מינימלית בספורטיביות. ההחלטה תאפשר לכל אחת מההתאחדויות, בהתאם לנסיבות במדינה בה היא פועלת כמובן, לגבש תכניות לסיום העונה. 

"גם לוח הזמנים לנבחרת הבוגרת ולנבחרות האחרות שלנו הפך היום מלוט בערפל לברור עד כמה שניתן לתכנן נוכח המצב בו אנו מצויים. אין שום דרך להעריך כעת אם דחיית הפלייאוף פעלה לרעתנו או לטובתנו, העיקרון היה ונותר פשוט – האפשרות להעפיל ליורו 2021 היתה ונותרה בידינו. במקום במרץ 2020, יוני 2020. בימים הקרובים, ככל שהנחיות משרד הבריאות יאפשרו זאת, נתכנס במטרה להתחיל לגזור תכניות אופרטיביות בהתאם ללוחות הזמנים החדשים. כפי שאמרתי, כל התכניות וכל ההחלטות יהיו לאחר היוועצות עם הגורמים הרלוונטיים בעולם הכדורגל הישראלי, מנהלת הליגות, הנהלת ההתאחדות והמנהל הטכני של ההתאחדות ווילי רוטנשטיינר. ברוח בה נאמרו הדברים, באווירה של סולידריות ואחריות, ומתוך כוונה לספק מענה לכל הצרכים של ההתאחדויות, לא נותר אלא לקוות כי נצליח למגר במהרה את נגיף הקורונה כדי לחזור וליהנות מהמשחק שכולנו כל כך אוהבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי