רשמית: יורו 2020 נדחה בשנה ויחל ב-11 ביוני

אופ"א
אופ"א | אתר רשמי

נשיא אופ"א אישר: "החלטה מתבקשת בנסיבות הקיימות". אליפות אירופה תיערך במשך חודש, עד יולי 2021. גמר ליגת האלופות ייערך ב-27.6 באיסטנבול

(גודל טקסט)

היום הגורלי של ענף הכדורגל הגיע. בדרך כלל, בכל אירופה בימים אלה מחכים בכיליון עיניים להגרלות ליגת האלופות, הליגה האירופית וכמובן מצפים למשחקי העונה בשלל הליגות המקומיות – מהפרמיירליג ועד אצלנו בישראל – אבל אנו נמצאים בימים אחרים לחלוטין. התפשטות וירוס הקורונה משביתה את העולם וגם עבור ענף הכדורגל מדובר ביום קריטי, ממנו בינתיים יצאה בשורה אחת משמעותית: יורו 2020 נדחה בשנה, במטרה לאפשר לליגות המקומיות להגיע לסיומן.

נשיא אופ"א, אלכס ספרין, הבהיר כי "ההחלטה לדחות את הטורניר מתבקשת בנסיבות הנוכחיות". ספרין הדגיש כי "למרות שמדובר במשבר שעולם הכדורגל טרם ידע, אופ"א אופטימית ותעמוד מאחורי כל ההתאחדויות. ההחלטה התקבלה מתוך סולידריות, אחדות והשאיפה לחגוג את היורו עם מיליוני צופים מול המסכים ומאות אלפים באצטדיונים".

הבוקר, בשיחת וידאו שכללה בין את השאר את 55 ההתאחדויות האירופיות עם ראשי אופ"א, החלו הדיונים שיכריעו את עתיד עונת 2019/20 בכדורגל והנושא הראשון שעלה הוא עתידו של טורניו היורו. ההתאחדות הנורבגית, שראשיה כמובן היו חלק מהשיחה הבוקר, מיהרו להודיע רשמית על דחיית היורו ל-2021 ומאוחר יותר הגיע גם האישור של אופ"א. הטורניר צפוי להישאר באותה המתכונת, כך שיתפרש על פני 12 מדינות שונות, אולם ייערך החל מה-11 ביוני ועד ה-11 ביולי 2021, דחייה של שנה.

החלטה נוספת שהתקבלה היא לגבי עתיד ליגת האלופות והליגה האירופית. כידוע, שלב שמינית גמר ליגת האלופות טרם הגיע לסיומו וכך גם בליגה האירופית, אבל כבר עכשיו הוחלט כי הגמר המפעל הבכיר באירופה ייערך ב-27.6, איחור של חודש לעומת התכנון המקורי. הכוונה היא לחדש את ליגת האלופות ב-5.5 ופרטים נוספים בנוגע לשיטת המשחקים במפעל עד הגמר, או אפילו מיקום אירוח הגמר, טרם פורסמו, אך ניתן לשער כי המשחק יישאר באיסטנבול שבטורקיה. גמר הליגה האירופית ייערך שלושה ימים קודם לכן, ב-24.6. בינתיים, אופ"א הודיעה כי בימים הקרובים יוקם גוף שיכלול את ראשי הליגות והמועדונים ויעבוד במטרה למצוא תאריכים ופתרונות שיאפשרו להשלים את העונה הנוכחית.


שחקני סיטי חוגגים על חשבון ריאל. מה יקרה עם ליגת האלופות? (David Ramos/Getty Images)

במקביל, אופ"א רוצה לעשות צדק ברמה הספורטיבית עד כמה שאפשר וחשוב לציין כי אם אין הסכמה בין ראשי הליגות לבין ראשי ההתאחדות בנוגע לגורל של כל ליגה מקומית, אופ"א יכולה להכריע בעצמה ורבים מעדיפים שכך היא תעשה בצורה גורפת ותחליט לגבי כל הליגות, במטרה למנוע עימותים בין המועדונים. הכוונה היא לחדש את הליגות סביב חודש מאי, בכפוף לעצירת התפשטות הנגיף.

בין האופציות עלתה גם האפשרות להכריז על "עונה ריקה", כלומר שיבוטלו כל הליגות ולא ייספרו על כל המשתמע מכך, מה שמרתיח, בצדק, את ליברפול שדורסת את הליגה האנגלית ומחכה לאליפות מזה 30 שנה. מעבר להפסדים הכספיים העצומים, נושא שצריך לקחת בחשבון נוגע לשחקנים שמסיימים את חוזיהם כבר בחודש יוני. חלקם, אולי, כבר חושבים על היעד הבא והם רשאים לנהל כמובן משא ומתן עם קבוצות שרוצות בהן. שני השחקנים הבולטים הם זלאטן איברהימוביץ' ואדינסון קבאני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי