שום: "אם שחקן של שני מיליון יורו ישדרג את הקבוצה, נביא אותו"

יצחק שום
יצחק שום | דני מרון

בעלי כפ"ס דיבר במסע"ת: המטרות ("לתקוע יתד בליגת העל"), השיתוף הפעולה עם חיים ("המאמן החליט על השחרורים"), פתיחת העונה בפ"ת ("אולי בינואר נחזור ללויטה"). חיים הוסיף: "לא מסתכל על הפועל ת"א"

קבוצות: הפועל כפר סבא
(גודל טקסט)

הפועל כפר סבא, שבה לליגה הראשונה לאחר שתי עונות גלות בליגת הלאומית כשבדרך אף הייתה בדרכה לליגה א'. לקראת המשחק הראשון של העונה נגד מכבי פתח תקווה ביום רביעי (19:30) במסגרת גביע הטוטו, בעלי העולה החדשה יצחק שום דיבר היום (שלישי) יחד עם המאמן אופיר חיים והקפטן עומר פדידה במסיבת עיתונאים חגיגית.

יצחק שום פתח את דבריו ואמר: "הייתי רגיל להרבה מסיבות עיתונאים לפני משחק ואחרי משחק, ואני שמח שאנשים טובים עשו את העבודה ואני יכול לומר בגאווה שאני בליגת העל. זו הייתה המטרה שלי כשקניתי את הקבוצה. המאמן השחקנים דיברו במקומי על המגרש בחצי השנה האחרונה".

"אנחנו לא חגגנו הרבה את העלייה הזאת מכיוון שחשבתי שזה דבר טבעי שהפועל כפ"ס תהיה בליגת העל. אין הרבה קבוצות במדינת ישראל עם היסטוריה כמו הפועל כפר סבא, ואני מתחיל היום את העונה ה-56 שלי בליגת העל ואני מתרגש כמו שלא התרגשתי הרבה זמן, מכיוון שהפועל כפר סבא היא לא רק עסק שעשיתי בחיים שלי, זה קנאה מתמדת, אני עובד מהבוקר על הערב ובסופו של דבר אני והמאמן עובדים בשיתוף פעולה מוחלט. אין פה אגו ואנחנו חושבים רק על טובת הקבוצה".


יצחק שום עם אופיר חיים ועומר פדידה (דני מרון)

"בתור שחקן עליתי פעמיים עם הקבוצה וגם כמאמן אבל לראשונה אני עושה את זה כבעלים וזוהי סגירת מעגל בחיים שלי ואני רק יכול להודות לכולם כי בלעדיהם לא יכולתי לעבור את התקופות הקשות. האוהדים הפתיעו אותי בשני המשחקים בנס ציונה ועפולה כאשר העמידו מספרים יפים והוכיחו לי שיש עבור מי ומה לשחק".

על האצטדיון: "אני יודע שזה לא הדבר הכי טוב לא לשחק בבית. אצטדיון לויטה הוא מאוד מיושן, אבל הוא הבית שלנו ובית לא עוזבים. אבל זוהי עובדה ואין מה לעשות. אני יכול להודות לראש העיר שעוזר בכל מה שקשור לאצטדיון ואולי בינואר נחזור הביתה. אבל אנחנו נצטרך לשחק טוב גם בפתח תקווה והוכחנו שנה שעברה שהיינו טובים יותר בחוץ מאשר בבית".

מטרות הקבוצה: "לתקוע יתד בליגת העל, ולשחק כדורגל חיובי, בכל מקום שהייתי בחיים שלי, רציתי להבקיע יותר שערים מאשר לקבל ואני אומר עוד פעם בכל מקום שהגעתי אני אומר שעדיף לנצח 3:4 מאשר 0:1. הגיעו המון שחקנים חדשים אני מקווה שנתחבר כמה שיותר מהר. כל שחקן שביקש פרמיות על הישארות לא היה פה. מי שביקש פרמיות על 1-6 קיבל"


הפועל כפר סבא לא תפתח את העונה באצטדיון לויטה (דניאל סטרובדיס)

תקציב הקבוצה בעונה הקרובה: "התקציב לא משחק את המשחק ולקחתי אליפויות עם תקציב לא גבוה וכל אלו שחושבים שלהפועל כפר סבא אין תקציב אני יכול לומר שאין שום בעיה כספית, ואין שום שחקן שהפועל כפ"ס לא יכולה להביא. למרות זאת, אני ראיתי שום שחקן שיכול לשדרג את הקבוצה. יש לציין שלא אשלם על השחקן 50% יותר על מה שאני משלם על כל השחקנים. ברגע שאני אמצא שחקן ששווה שני מיליון ואני חושב שהוא ישדרג את הקבוצה הוא יחתום. שחקן שמגיע מקבוצות הגדולות הדרישות שלו גבוהות".

הבעלים התייחס גם לקבוצת הנוער: "היא אחת הגדולות במדינת ישראל, יש 15 קבוצות תחרותיות, יש מעל 300 שחקנים. אני רוצה לציין שבשבוע הבא שמחלקת הנוער תגיע לבית הנשיא ואני אגיד כל הכבוד לכל מי שנמצא שם ואני בטוח שהפירות גם יגיעו".

השיתוף פעולה עם אופיר חיים: "כל ההחלטות שקיבלו על עזיבת שחקנים, הכל זה המאמן, אני שותף לכל מה שהוא רצה. אני נותן לו את כל הקרדיט ואם יהיה כישלון, הכל עלי, אין עלי שום בעיה לקחת על עצמי את כל הכישלונות אבל אני מקווה שהם לא יהיו".


יצחק שום  מגבה את אופיר חיים (הפועל כפר סבא, רשמי)

בניית הסגל: "הפועל כפר סבא נבנתה השנה בצורה מאוזנת והשחקן הכי ותיק הוא הקפטן שלנו עומר פדידה בן ה-29 וכל עוד הוא ירצה להמשיך. שני דברים שאני דורש מהשחקנים שלי: לרוץ יותר מהיריב ולרצות יותר מהיריב. המטרה שלי היא שהפועל כפר סבא לא תהיה קבוצת מעלית – עולה ויורדת, אלא קבוצה שנשארת הרבה שנים. לא ראיתם את השחקנים שהבאנו, איזה שמות היינו צריכים להביא ולא הבאנו? פדידה טוב מ-90 אחוז מהליגה. לפעמים העין יותר טובה מהכסף".

"אותם מבקרים אמרו שאין צ'אנס שנעלה. עלינו ליגה ממקום ראשון ואף מבקר לא אמר שהוא יפסיק לבקר. אני מרוצה מהסגל. גם בחדרה ובבני יהודה לא האמינו. הייתי בבני יהודה כמנהל מקצועי והשחקנים הללו היו. חזיזה לדוגמה לפני שנה היה בהפועל ר"ג וגם שי קונסטנטין".

על ההבדלים כבעלים למאמן: "עד לפני שנתיים בזבזתי כסף של אחרים והיום אני מבזבז כסף של עצמי. היום אני מוקיר את בעלי הבית. שאתה מקבל קבוצה אתה רק רוצה הערכה. אני תמיד אומר שאני כמו רכבת-הכל עבר עליי. אין עוד מאמן שאימן בחמש ארצות. יושב לידי קפטן שיכול להעיד שבשנתיים שלי פה לא היה עיכוב אחד במשכורות. אצלי העובדים הם מספר אחד, אחרי זה המנהלים ובסוף הבוסים".


הקפטן עומר פדידה עם שחקני הרכש בנג'מין קוקו ויהב אפריאט (תומר חבז)

אופיר חיים הוסיף: "אני מחכה ומצפה לתחילת העונה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם שומי. שנה שעברה יצחק היה פחות מעורב. השנה יש לנו יותר שעות יחד. אני לא מסתכל על מה שקרה בהפועל תל אביב ולא רוצה לדבר על זה. שוחחתי מאז עם הבעלים של הפועל תל אביב וזה נגמר ברוח טובה. אני כן מסתכל על זה שסוף סוף קיבלתי קבוצה לבנייה והגיע זמני להתחיל עונה במועדון".

על הקבוצה: "זה נכון שאין שמות, אבל התפקיד שלי הוא שבסוף שנה יגידו על הצעירים האלה ועל הקפטן עומר פדידה, שמקומם בליגת העל".

על כך שמסמנים את כפר סבא כיורדת: "אני יודע שאנחנו תעלומה אבל אני אוהב את השקט ושמסתכלים עלינו כאנדרדוג. יש פה שחקנים מוכשרים שאני מבטיח שידברו עליהם בסוף השנה. אני מבטיח שתהיה פה קבוצה קשה שתגרום להנאה. אנחנו צריכים לרצות יותר ולרוץ יותר".


"מעדיף לא לדבר על התקופה בהפועל תל אביב". אופיר חיים (דני מרון)

עומר פדידה: "אני מתחיל עונה תשיעית במועדון הזה. כל התחלה היא מרגשת. אנחנו משתפרים מאימון לאימון והחיבור שלנו הוא טוב. כל קבוצה שעולה ליגה, המטרה שלה היא להישאר. אני מאמין שאנחנו יכולים להישאר, המטרה היא להתקדם כמה שיותר. אנחנו לא במקום של מכבי תל אביב, אבל כן של חצי מהליגה".

החזרה לליגת העל באופן אישי: "אף פעם לא נדבקתי באור הזרקורים אבל אני רוצה להוכיח את עצמי. אעשה כל מה שאני יכול כדי להיות שחקן לגיטימי".


עומר פדידה. המטרה היא להישאר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי