אבי לוזון: "לא התגעגענו לדרבי כי הם בליגה השנייה"

אבי לוזון
אבי לוזון | bola studio

האיש החזק במכבי עקץ לקראת שובו של הדרבי בפ"ת אחרי ארבע שנים וחצי. גיגי ושיש ייעדרו, לוי יפתח. בהפועל, עוז פרץ יפגוש את האקסית ובקבוצה מצפים לכמות של 2000 אוהדים. רם לוי: "הוכחנו שאנחנו לא נופלים מהם"

(גודל טקסט)

לאחר ארבע שנים וחצי, יחזרו היום (חמישי) מכבי והפועל פתח תקווה להיאבק על יוקרת העיר, כשייפגשו במסגרת המחזור השלישי של גביע הטוטו לדרבי בו כל אחת מהן צריכה ניצחון על מנת להעפיל לשלב הבא.

מכבי פ"ת, קבוצתו של גיא לוזון, החתימה אמש את המגן הימני תומר לוי, ששוחרר מהפועל ת"א והצטרף בחוזה לשנתיים ועם זאת כבר היום הוא צפוי לעלות בהרכב. מי שייעדרו הם השוער צחי גיגי, שסובל מרגישות בשריר הארבע ראשי ובקבוצה לא רוצים להחמיר את מצבו והמגן השמאלי גל שיש, שהשלים בשני המשחקים הראשונים 90 דקות בקבוצה יאפשרו לו לנוח.

בשל כך, מי שיפתח בשער הוא יוסי גינזבורג, כשבקישור תורגלו באימון המסכם דן כדורי, איתי טאקו ומוחמד סרסור כשארד בר, לידור כהן ותאי בריבו צפויים להשלים את החלק ההתקפי. לוזון, שהעביר היום אסיפה טקטית לשחקניו לפני האימון, הבהיר כי ההרכב אינו סגור ועשויים להיות שינויים של הרגע האחרון.


יוסי גינזבורג יפתח בשער של מכבי פתח תקווה בדרבי (אודי ציטיאט)

במכבי פתח תקווה מצפים לכ-3,000 צופים, מהם 2,000 מצד הפועל ועוד 1,000 מצד מכבי – שם החליטו החליטו לחייב את כל ילדי מחלקות הנוער להגיע למשחק וכמו כן יאפשרו כניסה חינם לשחקני מחלקת הנוער של היריבה העירונית. 

"אנחנו לא התגעגענו לדרבי" עקץ אבי לוזון בשיחה עם ספורט1 לקראת המשחק. "לא בבוגרים, לא בנוער ולא בנערים א' כי הם בליגה השנייה. יש לנו בסגל 13 שחקנים מתוך 18 שהם תוצר מחלקת הנוער שלנו ומבחינתי הצעירים הם העתיד שלנו".


גיא לוזון. אסיפה טקטית ומסר לשחקנים (אודי ציטיאט)

רם לוי: "לא נופלים ממכבי פתח תקווה, לדרבי חוקים משלו"
מנגד, היריבה העירונית שהתפוצצה במשחק הקודם על הפועל עפולה, רוצה גם היא לחזור לנצח בדרבי, כשמי שיערוך בכורה במשחק הוא הקפטן הצעיר רם לוי. "זה משהו שאתה חולם עליו מגיל קטן, אני מאוד מקווה שנעמוד במשימה ונעפיל לשלב הבא", אמר בשיחה עם ספורט1. "יש הרבה התלהבות מצד השחקנים. זה משחק חשוב עבור הרבה אנשים ואנחנו רוצים לשמח אותם".

המוטיבציה לקראת הדרבי: "חשוב לנו לנצח בכל משחק ושזה דרבי זה הרבה יותר מתוק. אנחנו באים מוכנים כמו בכל משחק ויש התרגשות טובה. אין ספק שהדחיפה של האוהדים תעזור לנו במגרש. אני חושב שכקבוצה הוכחנו עד עכשיו שאנחנו לא נופלים מהם, לדרבי חוקים משלו".

העונה הקרובה: "עברנו עונה לא פשוטה בשנה שעברה, אבל עכשיו כשהאוהדים הם הבעלים הכול מסודר ברמה הגבוהה ביותר. מטרות? אני לא חושב שבשלב הזה של העונה אפשר להציב מטרות אבל אני בטוח שהפועל פ"ת תעשה השנה עונה גדולה ותכוון גבוה".

מבחינה מקצועית, מי שיפגוש את האקסית המיתולוגית הוא החלוץ עוז פרץ, ששיחק במדי קבוצות הנוער והבוגרים של מכבי ואף היה במו"מ עם הקבוצה בתחילת הקיץ, אך כעת, בתום סאגה, חתם במדי הפועל. פרץ, צפוי להיות חלק משלישיית חוד ביחד עם עומר בוארון וממאדו סוקונה. בקבוצה ימשיכו להתבסס על שחקני הבית, כשבמשחק הקודם שבעה מהם פתחו בהרכב, כשבתכנון, צירוף קשר התקפי שייפלט מליגת העל לקראת פתיחת העונה.


עוז פרץ. דרבי מהצד של הפועל השנה (האתר הרשמי)


הרכבים משוערים
מכבי פתח תקווה:
יוסי גינזבורג, תומר לוי, עידן אדהנני, עומר דנינו, דודי טוויטו, דן כדורי, מוחמד סרסור, איתי טאקו, לידור כהן, ארד בר, תאי בריבו.

הפועל פתח תקווה: ברק לוי, בר איבגי, יעקב אבבה, רם לוי, ספיר יתאח, יוסף עוואדי, נפתלי בלאי, עומר מזרחי (גל אסולין), עוז פרץ, עומר בוארון, ממאדו סוקונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי