רוני לוי: "חוגג אמר לי: 'ההתחלה הייתה קצת קשה'. אז הנה, קצת נחת"

שחקני בית"ר ירושלים מניפים את גביע הטוטו
שחקני בית"ר ירושלים מניפים את גביע הטוטו | דני מרון

לאחר השבוע המטלטל שעברו, מאמן בית"ר חגג תואר שביעי:" "שמח שהעניינים עם לה פמיליה מסתדרים, זה חשוב לשקט". איינבינדר: "חיפשתי את חוגג כי שחקנים רוצים בונוס. נדאג להם". וגם: ההבדלים בין החלוצים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

שלוש אליפויות, שתי זכיות בגביע הטוטו ואחת בגביע המדינה היו לרוני לוי עד המשחק אתמול. לאחר שהביא גביע למכבי חיפה אחרי 18 שנה, אתמול (שלישי) הוא זכה בפעם השלישית בגביע הטוטו לאחר הניצחון 0:2 על מכבי תל אביב, והביא לבית"ר תואר ראשון אחרי עשור. ההתמקדות בלוי מעניינת בעיקר בשל השבוע הלא קל שעבר. זה התחיל עם שמועות לגבי המשך דרכו בקבוצה, שהתבררו כלא נכונות והמשיך עם גיבוי רחב לו זכה בשיחה עם משה חוגג בה נכח יוסי בניון. מאז השיחה, הדברים החלו להסתדר. בית"ר ניצחה 0:2 את עירוני קריית שמונה והשיגה ניצחון ליגה ראשון, ארגון לה פמיליה הגיע להסכמות עם חוגג ואתמול הוא הוסיף תואר נוסף לארון ("כיף לקחת תואר" – אמר). פתאום, השמועות על זעזוע מקצועי רחב ועל בעיות מול האוהדים שיחלחלו לחדר ההלבשה שלו, היו נראות רחוקות.

השאגות בחדר ההלבשה נמשכו דקות ארוכות. לוי גרסיה, פרדי פלומיין ואנתוני וארן עמדו במרכז העניינים, שאר השחקנים השתוללו ולוי ובניון נראו מחויכים בפעם הראשונה מזה זמן רב. "חודשים שחוגג מחכה לרגע הזה, סוף סוף הוא מחזיר משהו מההשקעה", אמרו בבית"ר. חוגג עצמו יצא אתמול מוקדם מאוד מחדר ההלבשה. למעשה, הוא היה האיש הראשון שיצא משם בליווי משפחתו, אחרי ששוחח בקצרה עם בן מנספורד ורוני לוי. השני שיצא היה דן איינבינדר. הוא יצא לחפש את חוגג. כשנשאל בסיום מה עשה שם ענה: "שלושה שחקנים אמרו לי שהם רוצים בונוס – שלום אדרי, אנטואן קונטה ופרדי פלומן, אז נדאג להם".

גם חוגג עצמו עבר שבוע לא קל. זה התחיל במלחמה ותביעות נוספות, אבל הסתיים בפשרה, שבמועדון מקווים שתימשך הרבה זמן. גם ללוי היה חשוב להודות בסיום שהוא חיכה לרגע הזה. "אני שמח לומר שהעניינים עם לה פמיליה מסתדרים, זה חשוב לשקט התעשייתי", הודה. "כשיש התעסקות עם דברים לא נעימים זה לא בריא. זה תואר ראשון למושיקו חוגג. איך הוא אמר לי? ההתחלה הייתה קצת קשה ולא היה לי נחת. אז הנה, קצת נחת. מגיע לנו יום אחד לחגוג ואז נחזור לעניינים".


משה חוגג ורוני לוי מאושרים (דני מרון)

בבית"ר לא אהבו את סדר המשחקים שקיבלו במהלך הימים האחרונים, אבל לא דיברו על כך עד המשחק. "בכל זאת, היו לנו התלבטויות. היו לנו ארבעה משחקים ברצף. לא התלוננתי לפני המשחק אז אומר עכשיו: מכבי תל אביב שיחקה באיצטדיון הביתי שלה ובסדר משחקים נוח יותר", אמר לוי. "אני מזכיר לכולכם שבית"ר קבוצה חזקה שנשארה בליגה ברגע האחרון. זה קריטי. יש כאן שחקנים שהתמודדו על הירידה, אז לוקח זמן לחבר אותם. אני לא מבקש קיצורי דרך, מבין שזה הכדורגל וכל הזמן מדברים".

איינבינדר עצמו עדיין לא קיבל הבטחה לבונוס, אבל לא עזב את הגביע עד שנסע הביתה. "הייתי שותף גם לתואר האחרון של הבוגרים, אבל בהבדל אחד – אז הייתי פחות משמעותי, עכשיו אני יותר", המשיך הקשר. "אין חגיגות הלילה, פשוט נעבוד קשה ונשתדל להביא עוד תואר העונה. אני מאמין שזה אפשרי. עשינו שישה ניצחונות בגביע טוטו, ניצחנו את באר שבע ומכבי. שני המועדונים האלה רצו מאוד את התואר הזה, בסוף הוא אצלנו", אמר וחיבק את הגביע. בסיום, הוא לא שכח להודות ללוי ובניון אחרי השבוע שעברו. "יש לנו צוות מקצועי טוב שאפשר ללמוד ממנו הרבה. אסור להסתכל רחוק מדי".

לסיום, בבית"ר דיברו על ההבדלים בין אזולאי לווארן. הראשון מקבל עדיפות, השני גמל ללוי עם שער ששווה תואר. "אזולאי ו-וארן טובים מאוד. שלומי עבר פציעה וזה החזיר אותו טיפה אחורנית. הוא שחקן מאוד איכותי, אחד האיכותיים שאימנתי. וארן ידוע כסקורר אמיתי, שחקן שיודע לתת גולים", אמר לוי וחייך. "אז מכאן אני קורא לשחקני ההתקפה: תנו יותר גולים". כעת יחזרו בבית"ר להתעסק בשגרה: משחק חשוב בשבת מול מכבי תל אביב ופגישות עם אוהדי לה פמיליה, שיחתמו על הסדר של התנצלות תמורת פיצוי. בימים הקרובים חוגג ייפגש איתם, בתקווה שעד אז יסיים שני משחקים מול מכבי תל אביב ללא הפסד.

וארן חוגג עם שחקני בית"ר (דני מרון)

בתוך כך, בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל גזר על הקבוצה עונש בסך 3,000 שקלים בלבד על כוס המשקה שהושלכה מהיציע במשחק נגד הפועל חיפה, בטענה שמדובר באירוע בעל אופי מינורי וכן לאור המאמצים הרבים שמשקיע המועדון במלחמתו בתופעות של התנהגות פסולה מצד האוהדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי