"אם כולם הגיעו, סימן שעשיתי משהו גדול": ערב ההוקרה לשלמה שרף

play
שלמה שרף במשחק הוקרה לשלמה שרף | ברני ארדוב
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 13.12 05:26

מאמן העבר יחגוג בחודש הבא יום הולדת 80, ובמשחק שנערך בהפתעה לכבודו שיחקו ותיקי נבחרת ישראל מול ותיקי מכבי חיפה: "ריגשו אותי עד דמעות, גאה לראות את כולכם"

(גודל טקסט)

עשרות שחקני כדורגל ותיקים, בני משפחה ואורחים הגיעו הערב (חמישי) לאצטדיון הכדורגל בנתניה לחגוג עם שלמה שרף את יום הולדתו ה-80 שיחול בקרוב. במוקד הערב נערך משחק ותיקים בין נבחרת ישראל בהדרכת דרור קשטן לבין ותיקי מכבי חיפה, אותם הדריך אלי גוטמן שהיה עוזרו של שלמה שרף בדאבל של מכבי חיפה בעונת 1990/91.

במשחק ניצחו ותיקי נבחרת ישראל 0:1 משער ניצחון של איציק זוהר. יוסי בניון שהעיד בסיום המשחק כי הוא מעט פצוע ולכן השתדל לא לבעוט בכדור, השאיר כדור רוחב שנמסר מהאגף לזוהר וזה כבש בבעיטה לרשת העליונה. בנבחרת ישראל שיחקו בין היתר גם ניר קלינגר, יוסי אבוקסיס, אמיר שלח, יעקב הילל, השוער רפי כהן וחיים רביבו שהפגין יכולת גבוהה מאוד וסיפר בסיום כי מאז שפרש, לא שיחק כדורגל, אבל לכבוד שרף הגיע והשתתף במשחק.

בותיקי מכבי חיפה שיחקו זאהי ארמלי, אלון מזרחי, רוני רוזנטל, אברהם אבוקרט, רפי אוסמו, משה גלאם ושחקנים נוספים. היו גם כאלה כמו אייל ברקוביץ', אבי נמני, רן בן שמעון ורוני לוי שהגיעו לכבד את שרף, אבל מסיבות כאלה ואחרות ובעיקר בריאותיות, לא עלו על כר הדשא.

שלמה שרף לצד דרור קשטן במשחק הוקרה לשלמה שרף
מחווה יפה למאמן העבר. שרף עם קלינגר וקשטן | ברני ארדוב
איציק זוהר לצד חיים רביבו במשחק הוקרה לשלמה שרף
כבש את שער הניצחון. זוהר לצד רביבו | ברני ארדוב

שרף לא ידע דבר על המשחק, כאשר במשך שבועות עמלו ילדיו – ענת, אבי ואורי, בשיתוף ההתאחדות לכדורגל, מכבי חיפה וערוץ הספורט על הכנת האירוע. שרף היה משוכנע שהוא מגיע לפרשן משחק: "רק כשעליתי במדרגות עם יבלו (מנהל האצטדיון) וראיתי את כל השחקנים עומדים בשורה מולי, הבנתי מה קורה כאן", סיפר שרף הנרגש לוואלה! ספורט. "לא ידעתי דבר על מה שעשו כאן, הפתיעו אותי בגדול וריגשו אותי עד דמעות. גם המשחק היה באיכות גבוהה, החבר'ה עוד יודעים את העבודה ולא שכחו לשחק כדורגל. נהנתי מאוד".

שלמה שרף במשחק הוקרה לשלמה שרף
התרגש עד דמעות. שרף | ברני ארדוב
שלמה שרף לצד משפחתו במשחק הוקרה לשלמה שרף
עם נכדיו | ברני ארדוב
שלמה שרף במשחק הוקרה לשלמה שרף
ערב הוקרה בהפתעה | ברני ארדוב
שחקני נבחרת ישראל במשחק הוקרה לשלמה שרף
כיבדו בנוכחותם. ותיקי נבחרת ישראל | ברני ארדוב

מאוחר יותר באולם האירועים באצטדיון, נערך טקס לכבוד שרף, אותו הנחה יהונתן כהן, שצמוד אליו בשידורי הכדורגל הישראלי. שרף אמר שם בין השאר: "אני גאה מאוד לראות את כולם כאן, כנראה שעשיתי משהו טוב בחיים אם כולם כאן איתי. תמיד היה לי חשוב שמעבר לכדורגל החניכים שלי, השחקנים שלי, יהיו גם אנשים טובים ולתועלת המדינה, ואני חושב שעצם זה שכולכם כאן מלמד שעשינו דבר גדול".