בית הדין הכריע: זוארץ יתמודד לראשות ההתאחדות מול חסון

play
אילו שינויים יעשה? שינו זוארץ | יותם רונן
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 25.12 04:53

ערעורו של היו"ר המכהן נדחה, והמתחרה שלו נמצא שוב כשיר לכהונה: "אני מגיע מאהבה ורצון לקדם את הענף". צפי ל-90% הצבעה

(גודל טקסט)

הבחירות לראשות ההתאחדות לכדורגל ייערכו מחרתיים (שלישי) בין היו"ר המכהן אורן חסון למי שקורא תיגר עליו, שינו זוארץ. בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, בהרכב של חמישה דיינים ובראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב דחה הערב את הערעור של חסון ושלוש קבוצות שנותרו אלמוניות כנגד מועמדותו של זוארץ, וקבע כי האחרון כשיר להתמודד לתפקיד – כפי שקבעה עוד קודם לכן פעמיים ועדת הכשירות של ההתאחדות לכדורגל.

בפסק הדין כתבו הדיינים: "איננו סבורים כי יש לסכל מכל וכל את כשירותו של מר זוארץ לשמש כמועמד לכהונת יו"ר ההתאחדות לכדורגל".

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אורן חסון
הערעור נדחה. אורן חסון | אודי ציטיאט

כאמור, הבחירות ייערכו ביום שלישי ויתקיימו בבית הנבחרות בשפיים, כאשר זוארץ זוכה לתמיכת הרשימה העצמאית שלו ושל מרכז מכבי. חסון, לעומתו, נתמך על ידי מרכז הפועל. כל צד טוען כי הניצחון יהיה שלו, ומדובר במערכת בחירות כמוה לא הייתה שנים בהתאחדות לכדורגל. על פי הצפי, יהיו בבחירות הללו למעלה מ-90% הצבעה של קבוצות הכדורגל בארץ, גברים ונשים.

תגובת שינו זוארץ לאחר החלטת בית הדין: "טבעי וברור היה לי שכשירותי תאושר להתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. שמח שבית הדין הבהיר את עמדתו בהחלטה וכעת ניתן לבוחרים לומר את דברם ביום שלישי. אני מגיע מאהבה ורצון לקדם את הענף ובטוח שכך גם נעשה".

"הייתי מדורג גבוה מאוד, אבל פיניתי את עצמי למקום 14 כדי שכולם יהיו מרוצים", אמר משה דמאיו, בעלי בני יהודה שנמצא ברשימה של אורן חסון, לתכנית הספורט של 103fm. "המטרה שלי היא אחת ויחידה – להציל את הכדורגל הישראלי ממה שרוצים לעשות ממנו בצד השני. הדבר הכי חשוב הוא לנצח בבחירות".

דמאיו עוד הבהיר: "תמיד יהיו מחלוקות ואיתן נצטרך להתמודד, אין מה לעשות. כל אחד יקבל את הייצוג שלו בוועדות לפי החלק היחסי שלו בחברי ההנהלה, לא משנה מאיזה צד. אני בטוח בדבר אחד – אם הצד שלנו ינצח יהיה טוב לכדורגל, אם הצד השני ינצח לא יהיה טוב בכלל. ההבדל הוא בתפיסות – יש לנו תפיסות עולם שונות לחלוטין. הם רוצים לצמצם את הליגות, אנו חושבים אחרת".

לסיכום, ציין כי "יש נציגות למנהלת בהתאחדות לכדורגל, ככה קבעו. אם אותו אדם מנוע לשמש בשני התפקידים, מישהו מטעמו במועדון יישב במקומו. אם צריך לשנות, ישנו – כל עוד התקנון מאפשר את זה, אני לא מבין מה הבעיה. רבותיי, בואו נזכור שאם נלך אחורה שמונה שנים, הקבוצות המקצועניות ביקשו להיפרד מההתאחדות וחתמו על זה הסכם. עכשיו אני תוהה, למה הם רוצים לחזור להתאחדות? כי הם רוצים לשנות תקנונים".