מפגש שוערי העבר לא אכזב: "יש לי אצבע עקומה מהכדורגל עד היום"

עשרות אגדות שעמדו בין הקורות לאורך ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי התאחדו לשיחה מרגשת והעלו זיכרונות מן העבר. מהרגע בו יוסי מזרחי הבין שהוא הזדקן ועד לנקודה בה שוער הפועל תל אביב בדימוס חשף פרט משעשע במיוחד: שיחה עם ניחוח של פעם

(גודל טקסט)

מפגש שוערי עבר נוסטלגי ומרגש במיוחד התקיים היום (שלישי) בבית הקפה של חלוץ העבר משה אוננה, אשר נמצא בבאר יעקב. אגדות העבר הגיעו למפגש במצב רוח מרומם ותוך זמן קצר התפנו לספר סיפורים ולהעלות זיכרונות סביב השולחן, שהיה עמוס בהתרגשות גדולה.

את האירוע ארגן היסטוריון מכבי פתח תקווה ראובן שאבי, בעוד במקום נכחו עוזי זנדר, יצחק ויסוקר, מיקי שיינפלד, אריה בז'רנו, יעקב רודיק, בומה וינברג, צבי פוזננסקי, יואל שוהם, אריה מולאיוב, אבי ששון, יחיאל המאירי, יעקב בנודיס, רוני מוסקוביץ', משה מרכוס, עופר נוסובסקי, אריה אלטר, קובי בלדב ויוסי מזרחי, וכשחקני חיזוק התייצבו שחקני ההגנה יוסי סדרינה ואברהם לב.

בלדב, אלטר, ויסוקר, שיינפלד, שוערי מכבי נתניה בעבר
בלדב, אלטר, ויסוקר ושיינפלד, שוערי מכבי נתניה בעבר | מערכת וואלה!, אשר גולדברג

כבר בתחילת האירוע ניתן היה לחוש את האווירה הטובה ששררה במקום. "כשהיינו קטנים, הייתם גדולים", ציינו חלק מאגדות העבר הצעירים יותר, בעוד כאשר יוסף סדרינה שאל: "מי מכם לא קיבל גול ממשה אוננה?", אף אחד לא הרים יד. אוננה פרגן: "כולם היו שוערים נפלאים, חלקם אגדות בנבחרת ישראל ובקבוצות שלהם, לא היה קל מולם". משה מרכוס: "ויסוקר היה מאמן השוערים שלי בנבחרת ישראל, הוא קידם אותי. האמירה שלו ש"לא ליפול לדשא כשחלוץ פורץ מולי", היא הנכונה ביותר שקיבלתי.

אברהם לב: "אני לא שוער, אבל הגעתי למפגש כדי לשמור יחד עם סדרינה שפתאום מי מהם יספוג גול". אריה אלטר: "מרגש לפגוש את הגדולים בין הקורות, בהפועל באר שבע המשכתי את המורשת של רוני מוסקוביץ'". יעקב בנודיס: "אני הייתי בועט הפנדלים של הפועל לוד, חלקם ספג ממני, אני זוכר את הפנדל למשה מרכוס". אריה בז'ראנו: "שווה לעשות בדיקה כמה גולים קיבלו יחד כול השוערים שנאספו כאן. עבורי זאת התרגשות גדולה להיות ביוזמה הברוכה הזאת".

מפגש שוערי עבר
| מערכת וואלה!, אשר גולדברג
שוערי העבר רוני מוסקוביץ' ויוסי מזרחי
| מערכת וואלה!, אשר גולדברג

יחיאל המאירי: "איך הזמן טס לו. הייתי עם יצחק ויסוקר באותו החדר במונדיאל 1970 במקסיקו. עד היום אנחנו שומרים על קשר. איזה דור מיוחד של שוערים". אברהם לב: "עוזי זנדר היה אליל הכדורגל שלי בהפועל רמת גן כילד. למדנו ביסודי, כשאני הייתי בכיתה א' זנדר היה בכיתה ח', ואחר כך שיחקנו יחד בבוגרים בהפועל רמת גן".

קובי בלדב: "איזה מפגש מרגש. אלו ברובם אגדות ילדות שלי, האלילים שלי. אני מתרגש ושמח שיש כאן מספר שוערים ששיחקו במכבי נתניה". בומה ויינברג שאל על מגרשי הכדורגל עליהם שיחק ונענה על ידי יוסי מזרחי: "אין יותר ימק"א, נהרס גם קטמון, תם סיפור המכתש בגבעתיים, ואצטדיון המכבייה הוא היסטוריה. אין האורווה, והמכתש, אין מגרש האליפויות של הפועל פ"ת. לעבור במקומות אלו היום ולהביט במגדלי המגורים, זה מעציב".

אבי ששון מתחבק עם אלטר, שמספר: "רק ששון יכול לתת לי חיבוק חזק כזה בלי שאגיב, אני אוהב אותו". זנדר: "שיחקתי באצטדיון המכבייה, הפועל רמת גן נגד בית"ר ת"א. קיבלתי גול מטורף מ-40 מטר לחיבורי הקורות מהחלוץ הארגנטינאי אנטוניו בונזי, הכדור לא נפל מהחיבור לדשא". מיקי שיינפלד: "מפגש מיוחד שעושה טעם טוב עם זיכרונות עבר מיוחדים, לכדורגל האהוב של פעם". יואל שוהם: "הייתי השוער הראשון בארץ אשר קיבל ציון 10 במשחק בין הפועל תל אביב למכבי חיפה. נוצרה לי אצבע עקומה עד היום מהכדורגל". יעקב רודיק: "מפגש בלתי נשכח של האנשים בין הקורות, הלוואי בקרוב עוד מפגש אגדות כזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי