אחד מ-13 זוכים: ביברס נאתכו יקבל את עיטור הנשיא

קפטן נבחרת ישראל לשעבר יקבל את הכבוד בטקס חגיגי שייערך בספטמבר: "דאג להוות גורם מאחד בתוך הנבחרת ובחדר ההלבשה". זוארץ: "גורם מרכזי בחיבור החלקים בחברה הישראלית"

(גודל טקסט)

לרגל שנת ה-75 להקמת מדינה החליט הנשיא יצחק הרצוג להעניק את "עיטור הנשיא" למספר אישים שהעניקו תרומה ייחודית למדינת ישראל, ומי שנכלל ברשימה הוא ביברס נאתכו. קפטן נבחרת ישראל לשעבר יקבל את העיטור בטקס חגיגי שייערך בחודש ספטמבר. הנשיא התקשר באופן אישי למקבלי ומקבלות העיטור ובישר להם על זכייתם.

העיטור מחולק מאז 2012 ועד כה הוענק ל-26 אנשים ולכבוד חגיגות 75 שנה למדינה, הוחלט להעניק למגוון יותר רחב של אנשים.

הוועדה שהמליצה לנשיא המדינה על המועמדים לקבלת העיטור נימקה את בחירתה בכדורגלן בן ה-35: "נאתכו שימש כקפטן נבחרת ישראל, בן העדה הצ'רקסית והקפטן הלא יהודי הראשון של בנבחרת הלאומית. הוא ייצג את המדינה במשך 20 שנה בהן שימש דוגמא אישית, הפגין אנושיות, מקצועיות, הכלה ונתינה אינסופית. ברמה הערכית דאג נאתכו להוות גורם מאחד בתוך הנבחרת ובחדר ההלבשה, בין כלל השחקנים מכלל העדות והמגזרים. בסיום תפקידו כקפטן אמר שהוא מקווה שהמדינה תלך בדרך של חדר ההלבשה של הנבחרת – כבוד, אחדות וגיבוש. ביברס נאתכו שימש שגריר גאה של ישראל בכל המדינות בהן שיחק והותיר רושם חיובי ברמה האישית וכנציג המדינה".

ביברס נאתכו, שחקן נבחרת ישראל
אגדת נבחרת ישראל. נאתכו בדקות האחרונות במדים הלאומיים | ברני ארדוב

מלבד 88 הופעות שערך במדים הלאומיים ובהן כבש 4 שערים, נאתכו שיחק במהלך הקריירה בהפועל תל אביב, רובין קאזאן, פאוק סלוניקי, צסק"א מוסקבה, אולימפיאקוס ופרטיזן בלגרד. עם הפועל תל אביב הוא זכה בגביע המדינה בעונת 2006/7 ובאליפות בעונת 2009/10, ברוסיה הוסיף גביע עם קאזאן ב-2012 ואליפות עם צסק"א ארבע שנים לאחר מכן.

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ | דני מרון

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל הגיב לבחירה בנאתכו: "לספורט בכלל ולכדורגל בפרט, יש מקום של כבוד בהאדרת שמה של מדינת ישראל והחברה הישראלית. הנבחרות הלאומיות שלנו מספרות את סיפורה של ישראל היפה. ביברס נאתכו, קפטן נבחרת ישראל, בעל 88 הופעות במדי הנבחרת הבוגרת, הוא לא רק חלק ייחודי בפסיפס המרכיב את החברה שלנו, אלא גם גורם מרכזי בחיבור שאר החלקים. נאתכו, בן העדה הצ'רקסית, הפך לגאוות כולנו לקפטן הלא יהודי הראשון של הנבחרת הלאומית. סיפורו של נאתכו ודרכו הם דוגמה ומופת לחברה שבה לכל אחד ואחת יש הזדמנות שווה ואמיתית להגשים כל חלום".

זוארץ הוסיף: "המחויבות של נאתכו לנבחרת, למדינת ישראל, לחברה בה צמח והתפתח, היא מקור לגאווה. מעבר ליכולתו המקצועית, נאתכו, הקפטן של כולנו, הוא מקור השראה לכל צעיר וצעירה. נועם הליכותיו, מעורבותו הגדולה בפרויקטים חברתיים שהובילה ההתאחדות לכדורגל, תרומתו האדירה על כר הדשא, בחדר ההלבשה, ברגעי מחלוקת, לטובת המדינה ולטובת האחדות – ראוי שיהוו מודל לחיקוי עבור רבים. בכל תחום. היכרותי ארוכת השנים עם נאתכו העניקה לי הזדמנות להתוודע לאדם מיוחד, מנהיג, איש שלום, אדם שפיו ולבו שווים, אזרח נאמן ומחויב שעושה בכל עת ובכל מקום לטובת הכלל. הגאווה שלו ללבוש את המדים הלאומיים, להוביל נבחרת שלמה, לפאר את שמה של מדינת ישראל כאן ובכל קבוצה בה שיחק בקריירה הבין-לאומית הארוכה והמרשימה שלו, הפכו אותו לאחד השגרירים המרשימים ביותר של מדינת ישראל. בחירת נשיא המדינה מר יצחק בוז'י הרצוג להעניק לביברס נאתכו עיטור ייחודי על פועלו, היא פרס ראוי למי שמהווה מודל עבור רבים כל כך".