אבדיה: "שובר את הלב". חזיזה: "למחוק אותם": התגובות בספורט

play
מהדי טארמי, סתיו למקין | AXEL HEIMKEN / Contributor
ירי כבד מעזה: רקטות שוגרו בהפתעה לרחבי הארץ 07.10.23 00:42

ורמוט מתוסכל "שלאחראי לזה יש עוד תמיכה", חזיזה דורש "למחוק אותם במכה אחת", ורד: "אפסים שכחו את ביטחון המדינה". זהבי ביקר: "למה התגובה כזו איטית?". למקין פנה לעולם: "די עם הצביעות, אנשים נרצחים, נאנסים ונחטפים אצלנו". גם אשרם, בוזגלו ופלצ'יק הגיבו למתקפה

(גודל טקסט)

אנשי הספורט הישראלי המומים מהמתקפה הכבדה שנחתה על המדינה הבוקר (שבת) מכיוון רצועת עזה, עם ירי הטילים והרקטות המפתיע שגרם בין היתר לביטול המחזור השישי בליגת העל. התגובות לאירועים ברשתות החברתיות לא איחרו להגיע.

מי שהעביר ביקורת חריפה הוא חלוץ מכבי תל אביב ערן זהבי: "להיכנס באין מפריע ולהפתיע אותנו ככה בדרום ולהשאיר את התושבים חסרי אונים? איפה כל הטכנולוגיה, כל התצפיתנים וכל מי שאמור להיות על המשמר? אבל עזבו אשמים רגע, איך הם חוזרים לעזה ככה בקלות?? למה התגובה כזו איטית? ולמה אני לא שומע אף אחד מהממשלה מרגיע את כל המדינה???", כתב בסטורי. גם בלם מכבי תל אביב ניר ביטון עקץ בצילום מסך.

בהמשך ציטט זהבי את גולדה מאיר: "כשערבים יניחו את נשקם, לא תהיה עוד מלחמה. כשישראל תניח את נשקה, לא תהיה עוד ישראל". החלוץ הוסיף בסטורי אחר: "אם אשמע שוב איזה בן ז*** אומר שאנחנו נלחמים מול ארגון טרור וצריכים להיות מוסריים ולא כמוהם… מלחמה על הבית!".

דני אבדיה שנמצא בארה"ב שם היה לילה בתחילת המתקפה, כתב בחשבון האינסטגרם: "לקום לזה מרחוק שובר את הלב. חברים שמוקפצים, בני משפחה ועם ישראל יקר. תשמרו על עצמכם, אני מרותק לטלוויזיה והלב בישראל".

סטורי של ניר ביטון
"שכחתם שנ"צ". העקיצה של ניר ביטון | צילום מסך, אינסטגרם
ציוץ דני אבדיה על המצב הביטחוני בישראל
"הלב בישראל". הפוסט של אבדיה | צילום מסך, אינסטגרם דני אבדיה

סתיו למקין, בלם הנבחרת שמשחק בשחטאר דונייצק, כתב באינסטגרם: "ישראל סופגת את אחת המתקפות האיומות בהיסטוריה. חצי מדינה נמצאת במקלטים אחרי ירי של 2,000 רקטות. אנשים נרצחים, נאנסים ונחטפים בידי טרוריסטים. יישובים שלמים מוחזקים כבני ערובה. תפסיקו עם הצביעות, היום זה אנחנו ומחר זה אתם! טרור הוא טרור! לבי עם העם שלי, תתמכו בנו".

קפטן הפועל חדרה מנשה זלקה פרסם: "אין זמן אחר, אין אפשרות אחרת. זה הזמן לפרק את אמא שלהם וכמה שיותר חזק". חברו לקבוצה אוהד לויטה צייץ: "מחדל! לראות ולא להאמין". תמיר עדי, גם הוא מחדרה, דרש: "זה או אנחנו או הם. לרסק, לא להשאיר מהם כלום ולהחזיר את הביטחון לאזרחים במדינה המזוינת הזאת. בבקשה תשמרו על עצמכם".

זלקה, שגם הוקפץ לשירות מילואים, המשיך מאוחר יותר: "הירושימה צריכה להיראות כמו בוורלי הילס אחרי שנסיים עם עזה, במידה ולא – אפשר לקבל!".

קשר הפועל פתח תקוה עידן ורד זעם: "כל האפסים ששכחו את ביטחון המדינה והתעסקו רק בעצמם, קואליציה, אופוזיציה, ימין, שמאל, מפגינים! הפקירו את כולם בהתעסקות עצמית מלאה אגו ומלחמת כח פנימית. 6.10.73 – 7.10.23. שכחנו להיות אחים והם ראו את זה, עצוב וכואב. נותר רק להתפלל".

קפטן בית"ר ירושלים, אופיר קריאף: "אחד הימים השחורים בהיסטוריה שלנו! וזה עוד שלא ידוע לנו מה באמת קורה!! כמה נחטפו? כמה נרצחו?? מה באמת קורה במדינה שלנו?? לאזרחים שלנו?? מקווה שתגיבו, מקווה שתגיבו במלוא העוצמה מכה שלא יקומו ממנה לעולם!! כי אם לא, אפשר לארוז את הדברים ולהגיד שלום למדינת ישראל".

סטורי של עידן ורד
הסטורי של עידן ורד | צילום מסך, אינסטגרם

דולב חזיזה ממכבי חיפה קרא "למחוק אותם במכה אחת. לשמוע אנשים בחדשות שמחבלים מנסים להיכנס להם הביתה והאמא בוכה בשקט, מה קורה פה? איפה הצבא, המשטרה? נותנים לאזרחים פשוט למות?? זאת המדינה החזקה שלנו????".

מאור מליקסון ששימש עד לאחרונה כעוזר מאמן הפועל באר שבע תהה: "למה עזה לא עולה באש?". שובל גוזלן כתב: "למחוק את עזה!"

כדורגלן העבר מאור בוזגלו שיתף: "קמנו לתוך סרט אימה. איזה תמונות, איזה סרטונים, הבטן מתהפכת. מפחיד". שחקן מכבי פתח תקוה בן שהר כתב: "אלוהים ישמור איזה בוקר".

גילי ורמוט צייץ: "כמה עצב, כמה הכל יכול להיות פה טוב יותר וכמה תסכול שלאיש שאחראי על כל זה יש עוד תמיכה".

רותם חטואל מהפועל באר שבע: "לשחוט אותם אחד אחד אחד אחד. למצחוק אותם לתמיד".

פוסט של אופיר קריאף בצל המלחמה עם עזה
הפוסט של אופיר קריאף | צילום מסך, אינסטגרם אופיר קריאף

המדליסטית האולימפית לינוי אשרם: "באיזה מציאות אנחנו נמצאים. מקווה שכולם שומרים על עצמם ונכנסים למרחב מוגן".

הג'ודוקא פיטר פלצ'יק: "מקווה שכולם בטוב ונשמעים להוראות הבטיחות ונכנסים לאזורים המוגנים. מציאות עגומה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי