"סבא לא צריך לקבור את נכדתו. הממשלה הרסה את המדינה"

play
שלמה שרף, נכדתו מאי נעים ז"ל | עיבוד תמונה, אילוסטרציה
לווית מאי נעים, בית עלמין גן חיים 11.10.23 05:32

יומיים אחרי שסיים את השבעה על רצח נכדתו מאי נעים, שלמה שרף לא מוצא מזור לכאב. "לקחו לנו ילדה, שהיתה מלח הארץ. כמו צאן לטבח לקחו את הילדים האלה לפסטיבל ליד עזה. איש מהממשלה לא בא לכאן. לא רוצה לראות אותם. שרה"מ ושריו יעופו לנו מהעיניים"

(גודל טקסט)

"אם היו אומרים לי ב-7 בבוקר, שמאי שלי שם בפנים, הייתי מניע את האוטו ונוסע לשם. אף שוטר לא היה עוצר אותי. אולי הייתי מוציא אותה משם בחיים".

כבר יומיים מאז ששלמה שרף קם מהשבעה על מות נכדתו מאי נעים, אבל בביתו במושב גן חיים ימי השבעה נמשכים. "ממשיכים לבוא אנשים. הרבה מנחמים. כולם למעט מישהו מהממשלה. איש לא בא. אף שר או חבר כנסת לא הראה את פרצופו כאן והאמת אני לא רוצה. לא רוצה לראות אותם. לא רוצה לראות את אלה שעמדו כאן בראש המדינה ובמשך שנה שלמה דירדרו אותנו לתהום, לרגע השפל הזה שמי חשב שיכול להגיע. פילגו, שיסעו, רמסו כל חלקה טובה. ראש ממשלה שמחפש את המצלמה. שידבר ויענה לשאלות הקשות עכשיו. הוא לא ראש הממשלה שלי. הוא וכל השרים שלו צריכים להתפטר. הם לא יכולים לנהל את המדינה עכשיו. מי מנהל את המדינה? האזרחים וביידן. המדינה הזו ראויה לאנשים אחרים".

מאמן נבחרת ישראל לשעבר שלמה שרף בהלוויה של נכדתו מאי נעים ז"ל
שלמה שרף בהלוויה | טל אנגלנדר

בלילה שלפני הטבח, מאי הנכדה של שלמה עידכנה שהיא מכרה את הכרטיס שלה לפסטיבל בעוטף ולא תיסע. בשבת של ה-7 באוקטובר כשהטילים הפעילו אזעקות גם במושב גן חיים הסמוך לכפר סבא, הבינו ההורים ענת ועופר שמאי לא נמצאת ושנסעה בכל זאת לדרום עם חברים במהלך הלילה.

"רק אחר הצהריים אבי הבן שלי בא אליי וסיפר לי שמאי היתה שם במסיבה בכל זאת", משחזר שרף ודמעות בעיניו. "אני הייתי בטוח מהבוקר שהיא בבית שלה ולא נסעה, כמו שאמרה לנו ערב לפני בארוחת החג. רק אחרי הצהריים, שעות אחרי שניתק ממנה הקשר בבוקר, סיפרו לי בזהירות. סבא בן 81 לא צריך לקבור את הנכדה שלו. איזו ילדה היא היתה. שירתה במודיעין של דובדבן. גם אחותה הבכורה אותו הדבר. אלה ילדות של המושבים. אחרי זה בא אמסלם ואומר שצריך להראות לאשכנזים. אני אשכנזי. כל הילדים שלי נשואים לעדות המזרח. אצלי בבית היה דבר כזה של אשכנזים וספרדים? קרעתם את העם לחתיכות, קרעתם. אתם, כל מי שישב שם בממשלה בשנה האחרונה. רק אתם אשמים. עכשיו יחפשו ש"ג. כבר מפילים את התיק על הצבא. התיק הזה הוא של הממשלה שחייבת להתפטר. איך יכול להיות שמאמריקה כבר מתקשרים מהממשל לשאול אם אנחנו צריכים משהו ומכאן שום מילה. מאי היתה בעלת אזרחות אמריקאית. היא היתה בטיול בדרום אמריקה בשנה האחרונה. בכל המדינות הכביכול מסוכנות ובסוף מצאה את מותה במדינה שלנו. במדינה של היהודים. אני הכרתי את כל המנהיגים. היו מנהיגים. שמעון פרס, בגין, שמיר. מי זה היום שעומד בראש המדינה? היום ביידן הוא ראש הממשלה שלי".

שלמה שרף, מאי נעים ז"ל
| מערכת וואלה!, .

חששת מהמסיבה?

"ברור שחששתי, אבל אמרתי שאם נותנים להם אישור, אז יודעים מה עושים. איך נתנו לקיים כזו מסיבה 500 מטר מהגבול עם עזה? איך לעזאזל נתנו אישור להביא 3000 ילדים פחות מקילומטר מהרוצחים האלה? מי נתן לזה אישור, מי? הרי מספיק מרגמה אחת כדי להרוג עשרות. לא צריך לחכות לפעולת ג'יהאד כזו. איך איפשרו למסיבה הזו להתקיים שם? לקחו את הילדים האלה כמו צאן לטבח. כל הממשלה הזו צריכה ללכת הביתה היום. לעוף מהעיניים שלנו. הם מדברים שהם יתקנו? מי רוצה אותם בכלל? שיילכו. אני רועד מעצבים. לקחו לי את הילדה הכי טובה שיש. מלח הארץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי