דוידה לחברו מליאז' שתמך בפלסטין: "חשבתי שאתה חכם ושונה, טעיתי"

play
אושר דוידה, מכבי תל אביב | אריאל שלום
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 27.10 07:10

שחקנה של מכבי תל אביב תקף את עמאללה: "להיות אנושי זה לעמוד איתנו פעם אחת, אפילו אם אתה מוסלמי". מנצ'סטר יונייטד ספדה ליונתן רפפורט, אוהד הקבוצה שהקריב את חייו למען משפחתו, משנה זלקה ביקר באימון חדרה לפני שהוא חוזר לגבול הצפון

(גודל טקסט)

מלחמת עזה נכנסה ליומה ה-23, ואנו ממשיכים לעדכן בכל הנוגע להתפתחויות בעולם הספורט.

אושר דוידה סטורי אינסטגרם
הסטורי של דוידה בתגובה לעמאללה | צילום מסך, אינסטגרם אושר דוידה

18:23: אושר דוידה הגיב לסטורי של חברו לשעבר בסטנדרד ליאז', סלים עמאללה, שהעלה לאינסטגרם ובו כתב שחקנה של ולנסיה כיום: "אתה לא צריך להיות מוסלמי כדי לעמוד למען פלסטין, אתה צריך להיות רק אנושי". שחקנה של מכבי תל אביב הגיב לעמאללה ורשם: "אתה לא יודע כלום על זה, אתה עוקב כמו כלב אחרי כל המוסלמים. להיות אנושי זה לעמוד איתנו פעם אחת, אפילו אם אתה מוסלמי. רק תדמיין אם מישהו היה מגיע לבית שלך, רוצח את המשפחה שלך, אונס אותם ושורף אותם בחיים או חוטף אותם או אלפי דברים אחרים גרועים הרבה יותר, דברים שאפילו חיות לא היו מסוגלות לעשות. חשבתי שאתה חכם ושונה וטעיתי. תתבייש".

לזכר יונתן רפפורט

16:15: על רקע המלחמה והשפעותיה על עולם הספורט, זימן שר התרבות והספורט מיקי זוהר את ראשי עולם הספורט בישראל, מנהלי גופים, אגודות, איגודים, נציגי קבוצות והתאחדויות מכלל ענפי הספורט – קבוצתי, יחידני, תחרותי ואולימפי – לדיון חירום על מתן המענה לגופי הספורט בתקופת המלחמה ולאחריה: תמיכה כלכלית, מענה אבטחתי, מתווה חזרה לשגרת אימונים ומשחקים והכנות לאולימפיאדה שתתקיים בשנה הבאה בפריז. הדיון יתקיים מחר, יום שני, במתחם הפיס ארנה בירושלים, בהשתתפות הנהלת המשרד, הנהלת מינהל הספורט ונציגי עולם הספורט הישראלי.

14:45: למרות כל הביקורות הקשות נגד מועדוני הפרמיירליג, יש גם מחוות לזכרם של הנרצחים באותו טבח שביצע ארגון הטרור חמאס ב-7.10. מתברר כי בתוכניית הדרבי נגד מנצ'סטר סיטי היום, מנצ'סטר יונייטד ספדה ליונתן רפפורט ז"ל, שנרצח בביתו בקיבוץ בארי כאשר הקריב את חייו במטרה להציל את שאר בני המשפחה.

14:00: נטע לביא ואשתו שיר התגייסו למען החטופים וביחד עם עוד רבים, ישראלים ויפנים, הגיעו להפגין במרכז אוסקה ולדרוש את שחרורם. כחלק מהניסיון להעלות את המודעות, נרכשו עשרות בובות "פיקאצ'ו" שכוסו עיניהן, הודפסו עלונים עם שמות ותמונות החטופים והונפו דגלי ישראלי. תיעוד המחווה זמין בסרטון לעיל.

"קשה להיות רחוקים מהמדינה שלנו בימים האלה הראש והלב שלנו כל הזמן בארץ", מסרו נטע ושיר, "אנחנו מנסים לעשות כל מה שאפשר מכאן ולהראות לעולם מה העם שלנו עובר. מתפללים שהחטופים והחיילים הגיבורים שלנו יחזרו לשלום ונדע ימים טובים מאלה. אמן".

צפו: ברהימי האלג'יראי כובש וחוגג עם דגל פלסטין

13:00: יאסין ברהימי, מהשחקנים האלג'יראים המובילים שעזב את פורטו ב-2019 לטובת הליגה הקטארית, כבש שער ומיד רץ ליציע, ביקש מאחד האוהדים את דגל פלסטין שברשותו, רץ עם הדגל חזרה למגרש והניף אותו לקול תשואות הקהל.

11:20: מנשה זלקה הגיע הבוקר לבקר באימון הפועל חדרה, לראשונה מאז גויס לפני כשלושה שבועות. הקשר יצא לחופשה קצרה ומחר יעשה את דרכו בחזרה לגבול הצפון.

8:30: ארגון אוהדי דורטמונד בישראל עמד במשימתו והצליח לגייס תרומות כדי להטיס ילדים ומשפחות מעוטף כזה לקלאסיקר בין בורוסיה דורטמונד לבאיירן מינכן. "מעדכנים שרשימת הטסים מהעוטף למשחק נגד באיירן נסגרה. יהיו בה 8 אנשי כפר עזה (7 מתוכם בני 17-18) ואב ובן מברור חייל (שהאמא-סבתא שלהם נרצחה בנחל עוז). בראש המשלחת יעמוד תושב כפר עזה, בן 22, שאיבד באירועים את אבא שלו, את אחיו, את דודתו (אחות של אמו) וחברים רבים. נקווה שנאפשר להם כמה ימים של הנאה ומרגוע".

7:02: משחק פוטבול המכללות בין קליפורניה ל-USC נפתח באיחור של מספר דקות אחרי שעשרות סטודנטים פרו-פלסטינים פרצו למגרש, התגודדו בעיגול האמצע והניפו שלטים הקוראים להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. "עצרו את הג'נוסייד" ו"צדק לעזה", קראו חלק מהמפגינים, בעוד אחרים הסבירו שהמחאה נוגעת להחלטה להשעות פרופסור באוניברסיטה שהושעה לאחר שתמך בחמאס.

6:45: בטורקיה ממשיכים גילויי השנאה נגד ישראל. במשחקה של ריזספור מהליגה הבכירה, הונפו ביציע אלפי דגלי פלסטין והושמעו קריאות נאצה נגד ישראל. כמו כן הונפו שלטים עליהם נכתב: "אל קודס (ירושלים) שייכת למוסלמים".

6:35: אמבאי ניאנג, חלוץ אדנה דמירספור הטורקית, חגג אתמול שער שכבש עם מחווה לפלסטינים. אחרי שכבש, הניף ניאנג, שחקן נבחרת סנגל, חולצה עליה התנוסס הכיתוב: "תקווה לפלסטין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי