מכבי ת"א עלתה עם סרטים שחורים, תמונות החטופים באצטדיון בחיפה

שחקני הצהובים עלו לכר הדשא מול זוריה עם דגל ישראל על שרוול החולצה, ולצידו סרט שחור עם הכיתוב 240. הירוקים עיטרו את היציע בקפריסין עם בלונים בצבעי כחול ולבן

(גודל טקסט)

בזמן שמלחמת "חרבות ברזל" בעיצומה ונכנסה ליומה ה-34, עולם הספורט נמשך. ספורט בצל המלחמה, עדכונים שוטפים.

19:45: אחרי דקת דומיה, יצא לדרך המשחק של מכבי חיפה מול ויאריאל. הירוקים עלו לכר הדשא עם דגל ישראלים על המדים. השוער שריף כיוף הופיע עם כפפות עליהן כתוב "עם ישראל חי" ו"ביחד ננצח".

18:00: מכבי תל אביב תפגוש הערב (22:00, ספורט4) את זוריה לוגנסק בפולין במסגרת הקונפרנס ליג, אך עוד בבוקר לפני המשחק, ביקרו השחקנים יחד עם צוות האימון והנהלת במועדון בראשות הבעלים, מיטש גולדהאר, במחנה הריכוז וההשמדה מיידנק. המשלחת לקחה חלק בסיור מודרך במחנה שהיה אתר השמדה המונית במהלך השואה.

כך נראה האצטדיון בחיפה כרגע

מיצג בלונים חטופים מכבי חיפה
מיצג בלונים חטופים מכבי חיפה | אתר רשמי, מכבי חיפה
שחקני מכבי תל אביב במיידנק
ערכו סיור במחנה ההשמדה. מכבי תל אביב | אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

17:50: מכבי חיפה פרסמה לפני המשחק שלה הערב (19:45, ספורט4) מול ויאריאל בקפריסין, שהיציע המזרחי באצטדיון בלרנקה יהי מעוטר בבלונים בצבעי כחול ולבן בצורת מגן דוד. ביציע יהיו 1,400 בלונים לזכר 1,400 הנרצחים וההרוגים במתקפת הטרור של חמאס על ישראל.

16:08: מ.ס. אשדוד הוציאה הודעה על ביטול האימונים של מחלקת הנוער אחרי שזו חזרה הדרגתית לפעילות בתקופה האחרונה: "מאז שהתעוררנו למציאות הקשה בבוקר ה-7 באוקטובר, פעילות מחלקת הנוער הופסקה לחלוטין. בעקבות החלטת ועדת הנוער בהתאחדות לכדורגל להיערך לחזרת ליגת העל לנוער, ליגת נערים א', וליגת נערים ב', הודענו אתמול לקבוצות ולמאמנים להיערך בהתאם. היום, לאחר שני מטחי טילים שנורו על העיר אשדוד עד השעה 14:00, הוחלט על ביטול כל האימונים שתוכננו מכל סוג שהוא וזאת עד להודעה חדשה. לא נחזור לשגרה תחת ירי טילים, ולא נסכן את חיי ילדנו. כל עוד העיר אשדוד תמשיך להיות תחת מתקפת טילים על בסיס יום-יומי ההחלטה תישאר בתוקפה. כולנו תפילה לימים שקטים יותר ולחזרתם המהירה של כל החטופים, השבויים וכוחות הביטחון בריאים ושלמים".

16:03: "קבוצות הבחירה של המחנות העולים", מבית מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל (מקו"ם), הקימה טורניר כדורגל במלונות ים המלח בין קבוצות שונות של המפונים.

המצבה של אוראל אבוחצירה, אוהד מכבי חיפה שנרצח בטבח ברעים
גילוי המצבה של אוראל אבוחצירה ז"ל | צילום מסך, יהודה אלבוים

13:20: שחקניות נבחרת ישראל עדן רוטברג, דניאל רבר, גילי אייזנר וצליל וטורי, הגיעו לכפר המכביה לפעילות עם ילדי העוטף שמתארחים במקום. השחקניות חילקו מתנות, חתמו ושיחקו יחד עם הילדים. השחקניות נמצאות בתקופת ההכנה למשחקי ליגת העל שתתחדש ב-20.11 ובחודש פברואר ילבשו שוב את מדי הנבחרת, למשחקי מוקדמות אליפות אירופה נגד אירלנד ולטביה.

12:35: משפחתו של אוראל אבוחצירה, אחד הנרצחים בטבח במסיבה ברעים, ערכה היום טקס גילוי מצבה. על המצבה של אבוחצירה, אוהד מושבע של מכבי חיפה, צויר הלוגו של הקבוצה, ובני משפחה וחברים הופיעו לטקס כשהם לבושים במדים הירוקים (שלמה וייס).

11:00: משחק האימון הבוקר בין הפועל אום אל פאחם ל-מ.כ. כפר קאסם שנערך באצטדיון השלום באום אל פאחם, נפתח בדקת דומייה של שתי הקבוצות לזכר הנרצחים הישראלים במתקפת הטרור הנפשעת ב-7 באוקטובר. חבר הנהלת ההתאחדות, יו"ר הוועדה לקידום החברה הערבית והפריפריה ויו"ר אום אל פאחם, מוחמד אבו אלעם: "בהחלטה משותפת שלי ושל הבעלים של כפר קאסם מר בילאל באדיר ומתוך כאב גדול שאינו מרפה, הבענו את השותפות העמוקה והאחדות של כולנו באקט סמלי של דקת דומיה לזכר הנופלים. הלוואי שנדע ימים טובים ויפים, ערבים ויהודים כאחד".

10:30: 12 תושבים מיישובי העוטף, רובם המכריע בני נוער, התארחו אתמול במשחק שנערך בין הפועל תל אביב לפריז בסקטבול בבירת צרפת. בני המשפחות הוטסו למשחק על מנת לחזק את רוחם בימים הקשים אותם הם חווים, כאשר המועדון דאג להטסתם ולאירוחם המלא במהלך השהות בעיר. הנערים תושבי העוטף, אשר מלווים ע"י עוזר המאמן לשעבר ותושב מפלסים, עומר בילנסקי, פגשו את שחקני הקבוצה טרם המשחק, שוחחו איתם והצטרפו אליהם אל ההכנות האחרונות לקראת המשחק כחלק מהמשלחת האדומה.

היום (ה') ישתתפו הנערים באירוע סולידריות ותמיכה בישראל שתקיים הקבוצה, ביחד עם שגרירות ישראל בפריז והקהילה היהודית בעיר. האירוע ייערך במעמד מ"מ שגריר ישראל בפריז, בעלי הקבוצה עופר ינאי ואבי זידנברג, נשיא הקהילה היהודית, הרב הראשי של בית הכנסת הגדול בפריז, שחקני הקבוצה ורבים מחברי הקהילה היהודית בעיר.

הבעלים עופר ינאי מסר: "אין מרפא לכאב הנורא שהנוער הטוב הזה חווה, למראות הזוועה שעיניהם ראו ולחור שנשאר בלב. משפחת הפועל תמשיך לחבק אותם, ולנסות להיות עבורם – עד כמה שרק אפשר – נקודה קטנה של אור באפלה. זו זכות גדולה".

12 תושבים מיישובי העוטף מתארחים במשחקה של הפועל תל אביב בפריז
אורחי הכבוד של הפועל תל אביב. תושבי העוטף בפריז | אתר רשמי, הפועל תל אביב

10:00: טל נתן, מאמן נבחרת העתודה נשים, ערך אתמול אימון ראשון לילדות וילדי המועצה האזורית אשכול, שעזבו את ביתם לפני כחודש. שגיא המנהל המקצועי של הפועל אשכול, מנסה בימים אלו לקיים שגרת אימונים גם מחוץ לבית ואתמול היה זה האימון הראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי