אבל במכבי תל אביב: אמנון אהרונסקינד הלך לעולמו בגיל 83

play
אמנון אהרונסקינד עם אלי גוטמן | באדיבות המשפחה, אשר גולדברג
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.1 05:25

שחקן העבר שזכה עם הצהובים בשתי אליפויות ובשלושה גביעי מדינה לפני שעבר למכבי נתניה ולאחר מכן עזב לארה"ב, נפטר לפנות בוקר בניו ג'רזי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אבל במכבי תל אביב. הבוקר (שלישי) הלך לעולמו בניו ג'רזי, ארצות הברית, כדורגלן העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל אמנון אהרונסקינד, שהיה בן 83 במותו.

אהרונסקינד עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב בגיל 16 על ידי המאמן ג'רי בית הלוי ושיחק לצדם של כוכבי המועדון וביניהם שיע גלזר, רפי לוי, יוסף גולדשטיין, נח רזניק, יוסל'ה מרימוביץ', אברהם בנדורי ואחרים. הוא שיחק בתור הקיצוני הימני וזכה עם מכבי תל אביב בשתי אליפויות ושלושה גביעי מדינה.

בגביע של 1959, מכבי תל אביב גברה בגמר על הפועל פתח תקוה 3:4 ואהרונסקינד כבש את השער הרביעי, ובערב לאחר המשחק התחתן עם חברתו, טלי. הוא זומן לנבחרת ישראל על ידי המאמן גיולה מנדי וכבש שער באליפות אסיה בדרום קוראה נגד נבחרת וייטנאם ב-1:5. הוא עזב ב-1965 את מכבי תל אביב למכבי נתניה ובהמשך לארצות הברית, שם למד במכללת אדלפי.

אמנון אהרונסקינד עם גיורא שפיגל
| באדיבות המשפחה, אשר גולדברג

"אמנון סבל בשנים האחרונות מקשיי נשימה", סיפרה רעייתו טלי, "לפני שלושה ימים אושפז כאן בבית חולים, אבל הטיפול בו עבר ממחלקה אחת לשנייה כנראה לא היה טוב. אתמול לקח אמנון מונית ועזב על דעת עצמו את בית החולים הביתה. לפנות בוקר הלך לעולמו. ההלוויה תתקיים בניו ג'רזי ביום חמישי. יהי זכרו ברוך".

עיתונאי הספורט דני דבורין סיפר: "אמנון חי שנים רבות באמריקה, אבל שמר על קשר הדוק עם שחקני עבר איתם שוחח יום יום ואירח אותם בביתו. אהב את מכבי תל אביב ולא החמיץ משחק שלהם בטלוויזיה או בביקורים שלו בישראל. היה חבר אמיתי, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי