"בשם עזה": הטורקים השפילו את קטועי הגפיים הישראלים

play
הטורקים חוגגים בסיום לצד דגלי פלסטין | צילום מסך, מתוך טוויטר
נבחרת קטועי הרגליים של טורקיה חוגגת ניצחון 0:6 על ישראל עם דגלי פלסטין 06:38

ביזוי ההמנון, קריאות אנטישמיות ביציעים ונאום אלים של הקפטן: "נטבח בהם כמו שהם טבחו בפלסטינים". נבחרת קטועי הגפיים עברה חוויה קשה בצרפת, וזה עוד לפני התבוסה על כר הדשא

(גודל טקסט)

השנאה לישראל גואה ברחבי העולם על רקע התעצמות הלחימה בעזה והמבצע ברפיח. עדות חיה, כואבת ומשפילה לכך חוותה אתמול (ראשון) נבחרת קטועי הגפיים של ישראל בכדורגל, ששיחקה מול טורקיה בצרפת והתקבלה באופן מבזה במיוחד.

הנבחרת, שמורכבת בחלקה מפצועים ישראלים, כולל חיילים שנפגעו במערכה הנוכחית, הובסה 6:0 במשחק במסגרת יורו 2014 בצרפת, אבל התבוסה על כר הדשא התגמדה לעומת ההשפלה מחוצה לו.

לפני המשחק, שחקני נבחרת טורקיה הציגו על כר הדשא "מיצג" עם הכיתוב "עזה" שיצרו באמצעות הקביים שלהם. עוד בזמן החימום ספגו הישראלים קריאות אנטישמיות, כשהאוהדים הטורקים מניפים דגלי פלסטין וקוראים "להשמיד את ישראל". בשעה שנוגנה "התקווה", נשמעו שריקות בוז רמות ביציע ושחקני טורקיה עמדו עם הגב למצלמות בתור מחאה. לאחר מכן, הם גם לא לחצו ידיים לשחקנים הישראלים – אף שהענף ידוע בספורטיביות ובכבוד הדדי בין השחקנים הנכים, שרבים מהם חולקים סיפורים מעוררי השראה על חיים בצל הלקויות הגופניות.

תקציר המשחק

שחקני טורקיה לקחו כאמור חלק מרכזי במפגן השנאה נגד ישראל. לפני המשחק, תועד הקפטן נואם בפני השחקנים ומבקש מהם "לטבוח בישראלים, כפי שהם טבחו בפלסטינים", כשהוא מזכיר את העובדה שחלק מהשחקנים בכחול-לבן הם חיילים לשעבר. "בואו נעשה את זה למען עזה, למען פלסטין, שהישראלים יקבלו סטירה בשם ילדי עזה", אמר.

המשחק עצמו היה חד צדדי לחלוטין. טורקיה עלתה ליתרון כבר בדקה השביעית, והובילה 0:6 כבר בדקה ה-49 כשהקפטן עומר גולירוז כובש רביעייה.

נבחרת קטועי הרגליים של טורקיה חוגגת ניצחון 0:6 על ישראל עם דגלי פלסטין
ה"מיצג" של שחקני טורקיה לפני המשחק, "למען עזה" | צילום מסך, מתוך טוויטר
נבחרת קטועי הרגליים של טורקיה חוגגת ניצחון 0:6 על ישראל עם דגלי פלסטין
הטורקים חוגגים בסיום לצד דגלי פלסטין | צילום מסך, מתוך טוויטר

כמובן שגם בסיום המשחק הטורקים סירבו ללחוץ ידיים כמקובל, וחגגו עם עשרות האוהדים-מפגינים ביציעים, כשבידיהם דגלי פלסטין. "זו המתנה הקטנה שלנו הטורקים עבור העם הפלסטיני, שסובל מרצח עם אכזרי מדי יום ביומו. תחי פלסטין!", התגאה הקפטן בסיום, ובתקשורת הטורקית דיווחו בהתלהבות על המשחק, אף שמדובר בענף זניח יחסית.

"סטירה לישראלים בשם עזה, בחסות הנבחרת הטורקית! הם מחקו אותם לחלוטין", כתבו באתר "Haber".

עוד באותו נושא: טורקיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי