ראש הממשלה לשעבר: "הלוואי שמוחמד סלאח יהיה מוכן לשחק בבית"ר"

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Clive Rose/Gettyimages

אחרי העסקה ההיסטורית, אהוד אולמרט, אוהד מוכר של הקבוצה, עלה לראיון מיוחד ב-103FM, בירך את חוגג ותקף את ביבי: "כדורגל מעולם לא עניין אותו"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר ידוע כאוהד ותיק של בית"ר ירושלים, עלה אתמול (שני) לשידור בתכנית הספורט של 103FM וביקש לברך על מכירת 50 אחוז מהמועדון לשייח חמד בן ח'ליפה. בשיחה עם רון קופמן ומשה פרימו, סיפר בין השאר אולמרט על תגובת האוהדים לחתימה על ההסכם ובירך: "אני מאוד שמח וחושב שזה מהלך טוב. זה נראה לי בהחליט לגיטימי, אנחנו ביחסים טובים מאוד עם האמירויות כבר הרבה שנים ועכשיו היחסים האלה גלויים. אני לא רואה שום בעיה במכירת המועדון לשייח בן ח'ליפה".

האזינו לראיון

על הקשיים שיערימו חלק מאוהד בית"ר ירושלים: "אני אומר את זה כאוהד בית"ר במשך למעלה מ-50 שנים – לקבוצה יש אוהדים בכל רחבי הארץ. בין האוהדים האלה, יש קבוצה לא מבוטלת של אנשים שאיבדו פרופורציה וחושבים שהם צריכים להיכנס למשחקים בלי לשלם. חלק מאוהדי בית"ר איבדו פרופורציה ועבורם בית"ר היא כמו התנועה הפוליטית שרואה את עצמו מקורבת לקבוצה וזו הליכוד. הם חושבים שמותר להם כל מיני דברים שאסור להם, דברים שלא קשורים לספורט ולא לשום דבר. כל החבורה הזו, חבורה שאני קורא לה כנופיה, מירי רגב ואחרים, כולל ביבי, הם לא אוהדי כדורגל וכדורגל מעולם לא עניין אותם. הדבר היחיד שרלוונטי להם זו האמונה הזאת שהקהל כאילו נותן להם איזה ערוך מוסף בכל הקשור לפוליטיקה".

אולמרט נזכר: "אני רוצה לספר סיפור, על ההבדל בין סמרטוטים כמוהם (ביבי ורגב) לבין מנהיגים אמיתיים. ב-1975 אני ויוסי שריד היינו שני חברי כנסת במפלגות שונות שהיו ביניהן פערים גדולים. זה היה דבר חריג מאוד ששיתפנו פעולה בוועדת הספורט, שהייתה ועדה זניחה ולא ממש משמעותית. עשינו חקירה בנושא השחיתות בספורט ובסוף התהליך החלטנו שתהיה הקפאה של היורדות מהליגה הבכירה באותה עונה. פירושו של דבר שמכבי פ"ת ובית"ר ירושלים, שהיו אמורות לרדת, נשארות בליגה. מנחם הלר, שהיה בזמנו יו"ר ההתאחדות לכדורגל ויו"ר הפועל פ"ת, הודיע: מה זו הוועדה הזו, לא נקיים את המסקנות. אנחנו מצפצפים עליהם. אמרנו, ככה? נראה להם, נלמד אותם. שלחנו מכתב לשר החינוך ודרשנו ממנו לגרום לכך שההתאחדות תקיים את החלטת הוועדה. כדי לתת תוקף למכתב, החתמנו עליו 80 חברי כנסת. יש לי את המכתב המקורי באחד הארגזים בארכיון שלי. אמרתי בזמנו למחם בגין: 'מר בגין, הקבוצה שלנו יורדת ליגה, אנחנו עושים עצומה ואני מבקש ממך לחתום. הוא הסתכל אלי ואמר 'אהוד, בני, אני לא חותם על שום עצומה'. הסברתי לו שזו הקבוצה שלנו ושאנחנו רוצים שהקהל יתמוך בנו אם יהיו בחירות, הוא ענה: 'הם יצביעו גם אם אני לא אחתום, אני לא צריך לחתום כדי שיצביעו עבורי'. זה היה מנחם בגין. וזאת מירי רגב. וסליחה שאני בכלל משווה".

בנימין נתניהו, שרה נתניהו
בנימין נתניהו, שרה נתניהו | דני מרון

על חלקו של ראש הממשלה, שחתם על הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות: "אני יכול להגיד שקיימתי יחסים אתם ולא רק אני אלא גם ראשי ממשלה שהיו לפניי. הסיפור הוא יותר מורכב מכפי שהוא מצטייר ואני לא רוצה להיכנס על זה. אפילו אני, שחושב שביבי הוא נוכל, כתבתי במעריב שאני מברך את ראש הממשלה ואת הממשלה על ההישג הזה. דיברתי עם משה חוגג לפני כמה ימים, הוא סיפר לי קצת פרטים ואני מכיר את השייח' המדובר וגם את המתווך בעסקה. אין ספק שללא ההסכם עם האמירויות, לא הייתה נחתמת עסקה כזאת, למרות שמאות רבות של עסקאות נחתמו לאורך השנים וודרך כלל הן נשמרו בחשאיות. ההבדל הוא שעכשיו אפשר לעשות את זה בפומבי וזה דבר חשוב מאוד. ללא הסכם, קרוב לוודאי שגורם ערבי לא היה שותף בבית"ר, זה מובן מאליו. אני מאוד שמח שזה קרה, מרגיש טוב עם השותף שנכנס ומקווה שזה יסתדר על הצד הטוב ביותר".

על החתמת שחקן ערבי בבית"ר ירושלים: "הלוואי ומוחמד סלאח היה מוכן לשחק בבית"ר ירושלים. בירם כיאל, למה לא? רוב האנשים הימניים במדינת ישראל הם אנשים נורמליים, שיש ביני לבינם פערים מסוימים בעמדות הפוליטיות, אבל הם לא שונאים ולא שונאי ערבים, לא צריך להגזים. יש חלק מהאוהדים וגם הם לא רוב. בשנתיים האחרונות המשקל והקול שלהם נשמע הרבה פחות מבעבר. זה אחד ההישגים של חוגג שאני מברך אותו עליהם. זה לא מובן מאליו וזה קרה. אני שנים לא הולך למשחקי בית"ר בגלל העובדה שיש אנשים שצועקים מוות לערבים וששורקים בוז לזכרו של רבין".

חמד בן ח'ליפה חותם על ההסכם עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

על עתיד המועדון: "אם יתחזק מעמדה הכלכלי של הקבוצה, זה בהחלט יהפוך אותה ליותר רלוונטית. אני עוד זוכר את הקבוצה שירדה ליגה. הייתי נוסע עם שלושת הילדים שלי למשחקים בעכו ובטבריה. אני זוכר את המשחק שאלי אוחנה חזר מאירופה, שיחקנו במגרש של מכבי יפו. היו לבית"ר תקופות שהיא גם לא הייתה רלוונטית. אני משוכנע שהרוב המכריע של הקהל יישאר איתה ואלה שלא שילכו לכל הרוחות אם זו הסיבה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי