לא פשוט: זה מה שמצפה למכבי ת"א, ב"ש ואשדוד בליגה האזורית

הצהובים יהיו מדורגים לכל אורך הדרך ויקוו להימנע מיריבות שוויצריות, יווניות בעיקר ומוויטסה של דסה, האדומים מבירת הנגב יזדקקו לקצת מזל והחבורה של בן שמעון תחשוש מבאזל, פלזן וגנט מיד על ההתחלה. תמונת מצב

(גודל טקסט)

מכבי חיפה השיבה לעצמה אמש (ראשון) את תואר האליפות אחרי עשור ובקרוב מאוד תפתח רשמית בהכנות לעונה הבאה שתצא לדרך במשחקי מוקדמות ליגת האלופות ושם לירוקים צפויה דרך לא פשוטה בדרך לשלב הבתים של המפעל הכי יוקרתי באירופה, אבל היא, כידוע, לא הנציגה היחידה שלנו באירופה.

גם מכבי תל אביב, מ.ס אשדוד והפועל באר שבע ינסו לפלס את דרכן לשלב בתים באירופה, כשיחלו את דרכן בסיבוב המוקדמות השני של המפעל החדש, הליגה האזורית (שידועה גם כקונפרנס ליג). מכבי ת"א תהיה מדורגת לכל אורך הדרך וגם הפועל באר שבע עם קצת מזל בהגרלות יכולה להימנע מיריבות מדורגות ולהעפיל לשלב הבתים גם במפעל החדש, בעוד מ.ס אשדוד שחוזרת לאירופה אחרי 16 שנה צפויה למסע כמעט בלתי אפשרי. זה מה שמצפה לישראליות במוקדמות הליגה האזורית.

הכירו את הקונפרנס ליג, המפעל החדש של הישראליות

שלוש הנציגות יחלו את דרכן בסיבוב המוקדמות השני שייערך ב-22.7 (הגומלין כעבור שבוע) וזהות היריבות תיקבע ב-16 ביוני. למכבי תל אביב 20.5 נקודות דירוג שיבטיחו את היותה מדורגת בכל שלבי המוקדמות, הפועל ב"ש עם 17.5 תזדקק לחמש מדורגות בכירות שיודחו בשלב מוקדם כדי להגיע כמדורגת לפלייאוף – אך בכל מקרה תהיה מדורגת בסיבוב השלישי אם תעפיל אליו – ולאשדוד שלזכותה 4.875 נקודות צפויה כאמור דרך קשה והיא לא תהיה מדורגת באף שלב.

אקולטסה נגד לברקוזן. ב"ש תזדקק למזל כדי להיות מדורגת בפלייאוף | דני מרון

בסיבוב המוקדמות השני, הראשון של נציגותינו, היריבות הקשות ביותר שוכלו לקבל מכבי ת"א והפועל ב"ש יהיו סרבט ז'נבה שסיימה במקום השלישי בשווייץ, אריס סלוניקי היוונית, דינמו ברסט הבלארוסית (שמכבי ת"א הדיחה העונה במוקדמות האלופות), האמרבי, האקן ואלפסבורג השוודיות וגם רוך הפולנית. אשדוד, לעומת זאת בשל היותה לא מדורגת, תקווה להימנע מבאזל, קופנהאגן, ויקטוריה פלזן, פיינורד, גנט, אסטנה, סטיאווה בוקרשט, אוסטריה וינה, רוזנבורג, באטה בוריסוב ועוד משוכות גבוהות רבות מבין 45 מדורגות.

דן ביטון כובש נגד ברסט. ייפגשו שוב? | דני מרון

עוד לפני סיום סיבוב המוקדמות השני תיערך ההגרלה (19.7) לסיבוב השלישי שייערך ב-5 וב-12 באוגוסט מכבי ת"א והפועל ב"ש יוכלו לקבל בנוסף גם קבוצות כמו צסק"א סופיה, היידוק ספליט, ויטסה ארנהיים, רובין קאזאן, טרבזונספור וסיבאספור – כשכל קבוצה מדורגת שתודח בסיבוב השני, כמובן יכולה להוביל לכך שחלקן יהיו מדורגות בפלייאוף וכך לא יוכלו לקבל אותן מכבי ת"א ואולי גם הפועל ב"ש אם יגיעו לשלב האחרון. לרשימת היריבות האפשריות של אשדוד, אם תעפיל סיבוב, תצטרף גם אנדרלכט, קבוצתו החדשה של ליאור רפאלוב, לאסק האוסטרית ופאוק סלוניקי.

בסיבוב המוקדמות הרביעי והאחרון לפני שלב הבתים, שגם במקרה זה ההגרלה תיערך ב-2.8, עוד לפני המשחקים שייערכו ב-16 וב-26 באוגוסט, הפועל ב"ש כאמור תזדקק להדחות מוקדמות של מדורגות כדי להימנע מהגרלה קשה על הנייר, לאור העובדה שההגרלה נערכת עוד לפני שנקבעות העולות. בין המדורגות, אותן לא תוכל לפגוש מכבי ת"א אם תעפיל לשלב האחרון, נמצאות גם רומא וטוטנהאם ובין הלא מדורגות שמהן תקווה מכבי ת"א להימנע ניתן למצוא את יוניון ברלין (לה ניקוד נמוך משל ב"ש), פאסוס דה פריירה של דור ג'אן ואוסטריה וינה, אפולון לימסול, באטה בוריסוב ומולדה.

דרך לא פשוטה מצפה לאשדוד, בלשון המעטה | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי