ברזל: "המקרים של חזיזה ואצילי גובלים בטמטמת, זאת טפשת נפוצה"

דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה בהתאחדות, אמר ל-103FM מה דעתו על תופעת שירי הגנאי בכדורגל הישראלי: "מחליא, מדובר בהתבהמות חופש הביטוי. חזרת הקהל למגרשים? כולם חיכו לאוהדים, אבל איתם חזרו התופעות המזעזעות"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לאחר שמכבי חיפה זכתה באליפות ביום ראשון ושברה בצורת בת עשר שנים, לא מעט סערות תקשורתיות התעוררו בעקבות חגיגות הירוקים. דולב חזיזה תועד מקלל את מכבי תל אביב בקריאות ניאו נאצים, בעוד עומר אצילי נצפה שר שירי גנאי נגד קבוצתו לשעבר. עקב כך, שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה בהתאחדות, התראיין לרדיו 103FM ונתן את התייחסותו למקרים מעוררי המחלוקת.

ברזל פתח בהתייחסות למקרה חזיזה: "מכבי חיפה תחליט מה היא עושה עם השחקן שלה, ההתאחדות לכדורגל החליטה להעמיד את חזיזה לדין ובמישור הערכי אנחנו חשבנו שבנסיבות הקיימות הוא לא יוכל להיות חלק מהנבחרת. הוא הצטרף אתמול, אבל לאחר שיחה עם המאמנים ויושב הראש הוא הושעה משני המשחקים. דולב התנצל והבין את חומרת הדברים. אלו דברים שאין להם מקום בשיח הציבורי".

ההחלטה שאצילי לא יועמד לדין בהתאחדות: "הוחלט לא להעמיד אותו לדין, אני חושב שזה נופל לטמטמת או התבהמות חופש הביטוי. טפשת נפוצה – כי לא על כל דבר הולכים לדין משמעתי, אבל אני בטוח שהיו כאלה שחשבו שיש מקום להעמידו לדין. הכדורגל הישראלי צריך לחשוב איך הוא ממגר את השירים המזעזעים האלה".

עומר אצילי חוגג | מאור אלקסלסי

על גבולות חופש הביטוי: "מדובר בדבר אלסטי שנבחן בכל פעם מחדש. תמיד יש את השאלה מהן גבולות המחאה והסכנה שיש במילים. במקרה שלנו, אני חושב שזה שיר דוחה שמחליא אותי. דולב מצר על מה שהוא אמר והכה על חטא. בנבחרות אנחנו משקיעים המון בדברים האלה, יכולתי גם להיתמם ולומר שזה לא קרה במסגרת הנבחרת, אבל לא עשינו את זה – הלכנו על צעד אמיץ ויותר קשה".

אם אצילי יחזור לנבחרת: "כרגע הוא לא זומן מסיבה מקצועית. המשחקים הבאים הם בספטמבר ועד אז אני לא יודע מה יהיה. השירים שנשמעים ביציעים? כולם מדברים על כמה הם חיכו והתגעגעו לקהל, אבל איתו גם חזרו תופעות מחליאות. לי כבר קשה להיות במגרשים, אני אומר בכנות. לא יכול לשמוע איחולי סרטן לשופטים וקללות נגד השחקנים ומשפחותיהם".

האזינו לראיון

אלונה ברקת, שלומי ברזל, יעקב שחר, אבי קאופמן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי