עומר פרץ: "לא ידענו על המצוקה של אבא, אנשים צריכים להיזהר"

ויקי פרץ עם בנו עומר | אלן שיבר

בנו הכאוב של ויקי פרץ, שהלך לעולמו בגיל 68 בנסיבות טרגיות, דיבר אצל יעל דן בגל"צ: "הלם, בלבול, כעס ואכזבה, הוא ידע להסתיר את הדברים טוב. הוא התקשה למצוא את עצמו, אבל לא היו קשיים כלכליים"

(גודל טקסט)

אבל כבד בספורט הישראלי בעקבות מותו של ויקי פרץ. חלוץ העבר האגדי הלך לעולמו בנסיבות טרגיות לפנות בוקר (שלישי) בבית החולים "שיבא", כשהוא בן 68. פרץ עבר תקופה לא פשוטה ברמה הכלכלית והמשפחתית. הוא הסתבך בעקבות עסק כושל בו השקיע, שקע בחובות והגיע לסיטואציה לא קלה גם עם האנשים הקרובים לו. בשנים האחרונות לא היה בקשר עם חלק מבני משפחתו, מה שגרם לו למצב רוח ירוד.

בנו של ויקי ז"ל, עומר פרץ, שפרש ממשחק פעיל ומאמן כיום את הפועל כפר שלם, דיבר הבוקר אצל יעל דן ב"גל"צ" ואמר: "עצוב לי מאוד שלא ידענו על המצוקה שהוא נמצא בה. אם היינו יודעים היינו עושים הכל כדי להבין מה קורה ומה מפריע. מניח שהכל יתבהר בימים הקרובים. נמצא בסערת רגשות – הלם, בלבול, כעס ואכזבה. לא זיהינו שום מצוקה ממנו, אבא ידע להסתיר את הדברים טוב. אנשים צריכים להיזהר עם מה שהם אומרים – הוא התקשה למצוא את עצמו לאחר הקריירה אבל לא היו לו קשיים כלכליים".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל ספד לפרץ: "ויקי פרץ, אחד הסמלים הגדולים בכדורגל שלנו, שחקן מחונן, מאמן ואדם נדיר, איננו אתנו עוד. ויקי היה דמות מופת שדורות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו וציינו כמודל לחיקוי. ויקי תמיד התגייס לטובת מיזמים שונים שהובילה ההתאחדות, ראה גאווה עצומה בזכות ללבוש את מדי הייצוג כשחקן וכמאמן והחיוך הנצחי שלו יחסר לכולנו. זהו יום עצוב מאוד ותזכורת לכולנו כי לעתים רב הנסתר על הגלוי. יהי זכרו ברוך".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "מנהלת הליגות, הקבוצות, הצוותים המקצועים, והשחקנים מרכינים את ראשם עם לכתו של ויקי פרץ ז"ל ומחזקים את המשפחה בשעות קשות אלה. ויקי פרץ ז"ל היה סמל למקצעונות, התמדה, כישרון ונחישות כאשר ייצג את הכדורגל הישראלי בארץ ובחו"ל. יהיה זכרו ברוך".

ויקי פרץ ז"ל | ההתאחדות לכדורגל

שר התרבות והספורט, חילי טרופר כתב: "ויקי פרץ היה מהאנשים המיוחדים בספורט הישראלי. שחקן מוכשר שאף הגיע לנבחרת ישראל. ויקי גם נודע בתור מי שתמיד נכון לעזור ולהירתם למען אחרים. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולחבריו הרבים. יהי זכרו ברוך".

שרון תמם, מנכ"לית מכבי תל אביב, המועדון בו הצטיין פרץ, ספדה: "משפחת מכבי תל אביב, הבעלים מיץ' גולדהאר, ההנהלה, השחקנים, מאמני מחלקת הנוער ועובדי המועדון, מרכינים ראש עם היוודע מותו הטראגי של שחקן העבר ויקי פרץ. קיבלנו בתדהמה את הידיעה על לכתו בטרם עת של מי שהיה אחד הסמלים של המועדון. שחקן מהגדולים שידעה מכבי תל אביב עם קריירה מפוארת בארץ ובחו"ל. אנו משתתפים בצערו של עומר ושאר בני המשפחה, שולחים להם חיבוק ענק בתקווה שלא ידעו עוד צער".

ויקי פרץ ז"ל | מכבי תל אביב

שחקן העבר ברוך ממן, ששיחק פעמים רבות נגד פרץ אמר בצער: "זכיתי לשחק מול ויקי והוא היה ללא ספק אחד החלוצים הכי גדולים שהיו לנו. כששמעתי אתמול בפעם הראשונה על כך הלב כאב והייתי המום. איבדנו אדם יקר ושחקן מהטובים בתולדות המדינה. ויקי היה חלוץ מרכזי 9 אמיתי, מפחיד במגרש ולא פראייר של אף בלם שניסה לעצור אותו בדרכים לא דרכים. שיחקתי מולו כמה פעמים, הערצתי אותו כשחקן. זו אבדה וצריך לבדוק לעומק למה זה קורה. יהי זכרו ברוך".

איש התקשורת מוטי אקסמיט שכתב לאחרונה את הספר "הליברו" על אבי כהן, היה חבר קרוב של ויקי פרץ: "זו אבידה גדולה. ויקי היה איש כל כך מיוחד שגידל דורות של שחקנים. בשנים האחרונות ויקי לא רווה נחת ולא הצליח להביא את מלוא יכולותיו והידע שלו בכדורגל לדורות הבאים. בגלל צניעותו והמקצועיות שהייתה בו, הוא לא ידע לפלס לעצמו דרך למקומות הראויים. ויקי לא היה איש של מרפקים".

פרץ, בן 68 במותו, כבש 245 שערים בקריירה המופלאה שלו – מהם 182 שערים ב-456 הופעות ליגה בארץ ובחו"ל. בנבחרת ישראל כבש 14 שערים ב-40 הופעות ובנבחרת הנוער הוא סיים כמלך שערי אליפות אסיה 1972 שנערכה בבנגקוק, במהלכה כבש 12 פעמים. אחרי שפרש, פרץ אימן את נבחרת הנערים של ישראל ובהמשך שימש כעוזרו של אלי כהן בהפועל תל אביב ובמכבי תל אביב.

ויקי פרץ עם בנו עומר | אלן שיבר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי