ויקי פרץ הובא למנוחות, בנו עומר: "המוות הכה אותנו בתדהמה"

עומר פרץ ובני משפחתו | אודי ציטיאט

שחקן נבחרת ישראל לשעבר שנפטר הלילה בגיל 68 בנסיבות טראגיות הובא למנוחות בבית העלמין ברמת השרון. רבים מעולם הכדורגל הגיעו, בנו ספד: "שמך הלך לפניך, מאות אלפים גדלו עליך. הזיכרונות יישארו לנצח"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הכדורגל הישראלי בפרט והספורט הישראלי בכלל נמצאים באבל. ויקי פרץ, שחקן העבר של נבחרת ישראל, נפטר הלילה בגיל 68 לאחר שמהמאמצים להצילו לא צלחו. פרץ הובא למנוחות היום בצהריים בבית העלמין מורשה ברמת השרון. שחקני עבר ואנשי ספורט רבים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון כשמדובר בסדר גודל של כמה מאות.

צפו: עולם הכדורגל נפרד מוויקי פרץ (קרדיט: וואלה ספורט)

ממכבי תל אביב הגיעה נציגות ענפה של שחקני עבר – אבי נמני, האחים ברומר – אלון וגדי, צביקה רוזן, אלון נתן, אבי ירושלמי, מאיר מליקה. גם הקפטן שרן ייני הגיע ועופר רונן עם זר מטעם המועדון, המאמן פטריק ואן לוון וגם ברק יצחקי וכן שרון תמם מנכ"לית המועדון.

עוד שמות גדולים מעולם הכדורגל – שלמה שרף, מאמן נבחרת ישראל בעבר, גילי לנדאו, אריאל שיימן, עידן ורד ותמיר כהן שכזכור בעצמו חווה טרגדיה גדולה עם מותו של אביו אבי כהן ז"ל, שלומי ברזל, אחראי מערך ההסברה של נבחרת ישראל, דודו אוואט, אסי בלדוט, יוסי שבחון, עומר בוקסנבאום, אלישע לוי, אלי כהן השריף וניר יענקלביץ' מהמנהלת, גידי דמתי ושוקו נומדר וגם ניסים ברדה ורחמים שלום.

פרץ שחווה קשיים רבים לאחרונה, ניסה אתמול לשים קץ לחייו, ואנשי מד"א מצאו אותו ללא דופק. הוא הונשם במקום ורק לאחר מכן פונה לבית החולים תל השומר, שם נאבקו על חייו עד שבשעה 2:00 בלילה נאלצו לקבוע את מותו. פרץ עבר תקופה לא פשוטה ברמה הכלכלית והמשפחתית. הוא הסתבך בעקבות עסק כושל בו לקח חלק, נכנס לחובות והגיע למצב בו לא דיבר עם חלק מבני משפחתו, ומצב רוחו היה שפוף בשנים האחרונות.

שלמה שרף | אודי ציטיאט
ברק יצחקי ופטריק ואן לוון | אודי ציטיאט
שלומי ברזל | אודי ציטיאט
אריאל שיימן | אודי ציטיאט
יוסי מזרחי | אודי ציטיאט

עומר פרץ בנו, ספד: "אבא יקר, החלוץ האימתני בעל הרעמה. שמך הלך לפניך וזה תמיד היה ככה. שמך חקוק בהיסטוריה. מאות אלפים גדלו עליך, העריצו אותך ורצו להיות כמוך. הזיכרונות ממך יישארו לנצח. אני זוכר איך נסענו ליורו בלי כרטיסים בכלל, אמרתי לי שלא אדאג, שמאמן נבחרת צרפת רוז'ה לאמר ידאג לנו, וכך היה. קיבלת מהנבחרת כבוד של מלכים. התיישבנו בלובי על כוס קפה, כל זה יום לפני רבע הגמר מול נבחרת ספרד הגדולה".

פרץ הוסיף: "אלו זיכרונות שילכו איתי לנצח. המוות שלך הכה אותנו בתהדמה, לא מגיע לאיש כמוך ללכת בצורה כזו. תודה על חוויות בלתי נשכחות, אוהבים אותך".

גילי לנדאו, שחקן העבר של הפועל ת"א אמר: "ויקי היה חלוץ מושלם. זה יום עצוב מאוד. זה סיפור טרגי ואני שואל את עצמי האם קהילת הכדורגל הייתה מספיק ערנית. אולי היינו יכולים למנוע את המצב הזה. תמיד יש את רגשות האשם האלה. הוא היה שחקן גדול, גולר אמיתי. במפגש האחרון שהיה לנו אמרתי לו שאם מכבי תל אביב היום נפרדת מאלכסנדר פשיץ' ושמה אותו, היא זוכה באליפות בעשר נקודות הפרש. אמרתי את זה והתכוונתי לזה הוא היה צנוע, הוא דיבר עם הרגליים ולא עם הפה. הרגליים שלו דיברו ועוד איך דיברו".

גילי לנדאו ויוסי מזרחי | אודי ציטיאט
עידן ורד, תמיר כהן | אודי ציטיאט
אבי נמני | אודי ציטיאט

תמיר כהן אמר: "זה עצוב מאוד, הנסיבות כל כך מצערות. מחמם את הלב שבאו כל כך הרבה אנשים לכבד. יש לי תחושת דז'ה-וו חזקה מאוד. לצערנו אנחנו חויים אובדן אחרי אובדן אבל אנחנו מתמודדים ומתקדמים קדימה. זה לא פשוט אבל אנחנו תומכים אחד בשני".

ייני קפטן מכבי ת"א אמר: "ויקי היה אדם מדהים, שימש כעוזרו של אלי כהן במכבי ת"א. הוא היה דמות מצחיקה, תמיד היה כיף איתו, הוא יחסר לנו מאוד. חבל לי שהוא עבר את מה שעבר. לא ראיתי אותו משחק אבל תמיד היו לו עצות נהדרות. מבחינתי הוא קודם כל היה בן אדם וזה עצוב מאוד. הוא היה אוהד גדול של מכבי ת"א שתמיד רצה לטובת המועדון והיה אכפתי".

מוישיק שוויצר: "ויקי פרץ היה חבר, עם נתינה אינסופית, הוא היה שחקן איתי תקופה יפה במכבי תל אביב. ויקי שיחק איתי בנבחרת ישראל כשהגענו להישג האחרון אולימפיאדות מונטראול כשניצחנו בדרום קוריאה ויפן, הגענו להישגים אדירים. אני חושב שהוא ייצג את המדינה בכבוד והיה שחקן גדול. היה כיף לשחק איתו ולהיות איתו במסגרת קבוצתית או של נבחרת. אני חושב שאחד כמו ויקי יכל לתרום רבות לכדורגל הישראלי ולנוער ולא השתמשו בו נכון, פה משהו התפקשש".

עומר פרץ | אודי ציטיאט
ויקי פרץ מובא למנוחות | אודי ציטיאט
עומר פרץ | אודי ציטיאט
עומר פרץ | אודי ציטיאט
דניאל פרץ, שרן ייני, דן גלזר | אודי ציטיאט
דניאל פרץ, שרן ייני, דן גלזר | אודי ציטיאט
ויקי פרץ מובא למנוחות | אודי ציטיאט
עומר פרץ | אודי ציטיאט

פרץ, 68, זכור בעיקר מתקופתו במכבי תל אביב ובנבחרת ישראל. לאחר שהחל את הקריירה במכבי רמת עמידר, עבר לצהובים ב-1973 וסייע להם לזכות בדאבל ב-1976/77, אז גם הוכתר כמלך שערי הליגה. ב-1980 חתם בשטרסבורג הצרפתית ובשנתיים שלו במדיה כבש 27 שערים בליגה הבכירה בצרפת. בעונת 1982/83 הצטרף לראן ועם 17 שערים, סייע לה לעלות לליגה הראשונה.

ב-1983 חזר למכבי תל אביב ואחרי שנתיים עזב לשמשון תל אביב. עד שפרש ב-1991, הוא הספיק ללבוש גם את מדי בית"ר נתניה, הפועל לוד ומכבי השקמה רמת חן. בארון התארים שלו ניתן למצוא שתי אליפויות וגביע עם מכבי תל אביב. פרץ רשם 40 הופעות במדי נבחרת ישראל ובהן כבש 14 שערים. גיסתו, דורית, היא אלמנתו של כדורגלן העבר אבי כהן ז"ל ובנו הוא שחקן העבר והמאמן בהווה, עומר פרץ.

אחרי שפרש, פרץ אימן את נבחרת הנערים של ישראל ובהמשך שימש כעוזרו של אלי כהן בהפועל תל אביב ובמכבי תל אביב. עד לא מזמן ויקי עבד במחלקת הנוער של הצהובים, היה אחראי על הקבוצות בחטיבה הצעירה של מחלקת הנוער.

ויקי פרץ מובא למנוחות | אודי ציטיאט
זרים לזכרו של ויקי פרץ | אודי ציטיאט
ויקי פרץ מובא למנוחות | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי