השיגה מקדמה: אצילי ודוד סידרו למכבי חיפה 1:2 על דינמו טביליסי

מוקדמות הקונפרנס ליג: אחרי ההדחה המאכזבת מליגת האלופות, הירוקים הוליכו בבטחה משערים של שחקן הכנף (8) והחלוץ (66), אך המארחת צימקה בזכות טעות בהגנה (88) והשאירה לעצמה סיכוי בגומלין

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי ההדחה המאכזבת מליגת האלופות, מכבי חיפה החלה הערב (חמישי) את דרכה במוקדמות הקונפרנס ליג והשיגה 1:2 בחוץ על דינמו טביליסי. הירוקים הוליכו בבטחה משערים של עומר אצילי (8) ודין דוד המחליף (66, שער בכורה), אך אלופת גאורגיה ניצלה שגיאה בהגה של אלופת ישראל, צימקה בדקה ה-88 והשאירה לעצמה סיכוי בגומלין. המנצחת במפגש תתמודד בסיבוב השלישי מול זו שתעלה בין טורשהאבן מאיי פארו לבודוצ'נוסט המונטנגרית.

בהיעדר שחקנים משמעותיים כמו ראיין סטריין, עופרי ארד, נטע לביא (פצועים) ועלי מוחמד (מורחק), ברק בכר העניק שוב את הקרדיט במרכז ההגנה לרמי גרשון, כשבצד שמאל הוצב סאן מנחם על חשבון שון גולדברג. בקישור, חוסה רודריגס ומוחמד אבו פאני הוצבו מתחת לצ'רון שרי, עומר אצילי, דולב חזיזה וגודסוויי דוניו, שהועדף בשפיץ על פני שחקני הרכש דין דוד ובן שהר.

המארחת פתחה את המשחק טוב יותר ובדקה השנייה היא כמעט ניצלה בור גדול בהגנת מכבי חיפה, אולם החלוץ זוראן מארושיץ' לא היה מספיק חד ובעט החוצה מעמדה טובה (2). הירוקים הענישו כעבור שש דקות, כאשר דולב חזיזה מצא בכדור חכם את עומר אצילי שמצא את הפינה הרחוקה וסידר לירוקים יתרון חשוב. בדקה ה-12 מוחמד אבו פאני ספג צהוב שטותי והוא לא יעמוד לרשותו של ברק בכר בגומלין. אבו פאני עצמו היה יכול להכפיל את היתרון עד ההפסקה, אך פספס פעמיים וזה 0:1 לאורחת במחצית.

מכבי חיפה החלה את המחצית השנייה בצורה רעה והלכה לאחור, אך שחקני טביליסי לא היו מספיק איכותיים באזור המסוכן. בדקה ה-66, שלוש דקות לאחר שעלה מהספסל על חשבון אצילי, דוד כבש באלגנטיות עם צ'יפ לאחר עבודת הכנה מצוינת של מאיר. שער בכורה לחלוץ שהצטרף הקיץ ממועדון ספורט אשדוד. בשלב הזה היה נראה כי מכבי חיפה יכולה להגדיל את התוצאה, אבל מי שמצאה את הרשת היא דווקא דינמו טביליסי שנהנתה מדחיקה מקרוב של פפאבה (88) לאחר קרן ושמירה רעה של הגנת הירוקים. 1:2 בסיום.

הרכב מכבי חיפה
הרכב מכבי חיפה | מכבי חיפה, האתר הרשמי

הרכבים

דינמו טביליסי: עומר מיגיניישווילי, פביאן ספורקסלדה, גיורגי פפאבה, סימון גבניון, סבה חבדגיאני (דביט קובורי, 70), לבאן חראבדזה, מילאן ראדין, בקאר קרדאבה (אנזור מקאבישווילי, 46), גיורגי קוטסיה (נודארי קבטראדזה, 70), גיורגי גבדאבה (בארנס אוסיי, 46), זוראן מארושיץ'.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, רמי גרשון, בוגדן פלאניץ' (אורי דהן, 84), סאן מנחם, חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני, צ'ארון שרי (מאור לוי, 71), דולב חזיזה (יובל אשכנזי, 84), עומר אצילי (דין דוד ,63), גודסוויי דוניו ( בן שהר, 63).

מהלך המשחק

דקה 1: המשחק בגאורגיה יצא לדרך.

דקה 2, מזל גדול למכבי חיפה: מארושיץ' קיבל כדור עומק מעולה ודהר לבדו מול ג'וש כהן, אך סיים את המהלך עם בעיטה רעה שחמקה החוצה.

דקה 8, מכבי חיפה עלתה ל-0:1: דולב חזיזה מצא בכדור חכם את אצילי, שסיים באלגנטיות לפינה הרחוקה.

מכבי חיפה חוגגת את השער של אצילי בטביליסי
מכבי חיפה חוגגת את השער של אצילי בטביליסי | מכבי חיפה, האתר הרשמי

דקה 12: אבו פאני ספג כרטיס צהוב שימנע ממנו לשחק בגומלין.

מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני | מכבי חיפה, האתר הרשמי

דקה 15: ראדין ניסה להחזיר את המארחת למשחק עם בעיטה מ-15 מטרים, אך ג'וש כהן היה במקום וקלט ללא קושי.

דקה 22: אבו פאני כמעט הכפיל את היתרון של מכבי חיפה, אבל הניסיון שלו, מ-18 מטרים, חלף סמוך לקורה.

דקה 29: שוב אבו פאני, הפעם מתוך הרחבה לאחר כדור עומק גדול של אצילי, אבל מיגינאישווילי זינק וקלט.

דקה 46: אצילי ניסה מ-19 מטורים, אבל הכדור שלך הלך גבוה מעל המשקוף.

צ'רון שרי
צ'רון שרי | מכבי חיפה, האתר הרשמי

דקה 52: פלאניץ' הכשיל מאחור את שחקן המארחת וניצל מכרטיס צהוב שני שבהחלט הגיע לו.

דקה 61, החמצת ענק לאצילי: חזיזה העביר צ'יפ מימין, השוער המקומי הדף רע אבל שחקן הכנף לא הצליח להוריד את הגוף ובעט גבוה מעל השער. איזה פספוס.

דקה 63, חילוף כפול במכבי חיפה: שהר ודוד נכנסו על חשבון דוניו ואצילי.

דקה 66, מכבי חיפה עלתה ל-0:2: איזה בינגו של ברק בכר. שלוש דקות לאחר שנכנס, דוד חגג שער בכורה במדים הירוקים. החלוץ עצר על החזה לאחר הרמה מצוינת של מאיר והקפיץ מעל השוער פנימה.

דולב חזיזה
דולב חזיזה | מכבי חיפה, האתר הרשמי

דקה 88, מכבי חיפה ספגה: גבניון הגיע ראשון לכדור קרן ומצא את פפאבה שדחק מקרוב פנימה והשאיר לקבוצתו סיכוי בגומלין.

בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני
בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני | מכבי חיפה, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי