פרויקט איתור שחקני שנתון 2009 לאקדמיה לכדורגל נפתח בסכנין

play
יילה חוס, משה סיני, בוני גינצבורג, גדי ברומר | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל
פרויקט איתור שחקני שנתון 2009 לאקדמיה לכדורגל, היום הראשון בסכנין 04:37

ראשי המחלקה הטכנית של ההתאחדות בראשות יילה חוס, משה סיני ובוני גינצבורג יבקרו ב-11 אזורים שונים במטרה למצוא את כוכבי העתיד

(גודל טקסט)

פרויקט חדש של המחלקה הטכנית בהתאחדות לכדורגל יצא לדרך אתמול (ראשון) באצטדיון דוחא בסכנין. מדובר בפרויקט הדגל של מחלקת הסקאוטינג בראשות משה סיני, שמטרתו לאתר שחקנים משנתון 2009 עבור האקדמיה לכדורגל, השנתון הצעיר ביותר שיחל את דרכו באקדמיה לכדורגל בחודש ספטמבר הקרוב.

הפרויקט כולל ביקור ב-11 איזורים במהלך החודשים הקרובים, כאשר נשלחה בקשה לכל המועדונים באותו אזור להמליץ על 3-4 שחקנים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר מכל מועדון. ראשי המחלקה הטכנית של ההתאחדות לכדורגל בראשות: יילה חוס, בוני גינצבורג ומשה סיני, ומאמניה: אופיר חיים, גדי ברומר, איתי מרדכי ועוד – קיימו מבחנים ל-60 שחקנים אתמול, והטובים ביותר יוזמנו לשלב ב' של הפרויקט.

פרויקט איתור שחקני שנתון 2009 לאקדמיה לכדורגל
הדור הצעיר מנסה להציג את כישוריו באצטדיון דוחא בסכנין | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

המשנה למנהל הטכני, בוני גינצבורג: "היום התחלנו את פרויקט איתור שחקני כדורגל משנתון 2009 עבור האקדמיה של ההתאחדות לכדורגל. כל ילד בכל המדינה יקבל את ההזדמנות שלו. 15 אנשים מתוך המחלקה הטכנית של ההתאחדות לכדורגל הגיעו לכאן: מאמנים, מנהלים טכניים, אנשי ביצוע. אנחנו כאן בכל הכוח על מנת להבטיח איתור מיטבי לילדים שנבחנים לפנינו. מבחינתנו זה פרויקט הדגל של מחלקת הסקאוטינג בראשות משה סיני. אנחנו רוצים למצוא את המשה סינאים הבאים והשחקנים הטובים יישארו איתנו. בשבוע הבא נהיה בנס ציונה ובכל שבוע נגיע לאזור אחר בארץ. המטרה הסופית היא לבחור 20-25 שחקנים שיהיו חלק מהאקדמיה לכדורגל".

ראש מערך הסקאוטינג, משה סיני: "התהליך הוא שהילדים מגיעים לכאן לרישום, מקבלים חולצות עם מספרים ושמות, הכל מסודר עד הפרט הקטן ביותר. חילקנו אותם למשחקונים בשני מגרשים ואנחנו פה כדי להתרשם באופן אישי. הדבר החשוב ביותר הוא להעניק הזדמנות לכל ילד והמסקנה היא שעלינו להיות בכמה שיותר אזורים בארץ. יש לנו מרכזי פיתוח לשחקנים ואנחנו עובדים על זה שהילדים הצעירים יקבלו הזדמנות ונוכל לבנות אותם לאט לאט לעתיד. נסתכל על הטכניקה של הילדים, אבל בהמשך נבחן את השחקנים על פרמטרים כמו מהירות, כוח ועוד. הטובים ביותר יגיעו לבית הנבחרות בשפיים ושם נעשה את המבדקים היסודיים ביותר".

המנהל המקצועי של האקדמיה לכדורגל, גיא עזורי: "עד היום היו לנו 3 מחוזות, דרום, צפון ומרכז, כאשר את הטובים ביותר הבאנו למיונים ומשם ה-24 שחקנים נלקחו לאקדמיה. היתרון השנה הוא שאנחנו מגיעים לכל האזורים בארץ ונותנים סיכוי לכל שחקן להגיע לשלב הסופי של המיונים".

המנהל המקצועי, יילה חוס, פנה לשחקנים הצעירים ואמר: "אני מברך אתכם על הגעתכם לכאן, ליום המיון הראשון עבור האקדמיה. ניתן לכם היום הזדמנות להראות לנו את כישורי המשחק שלכם באצטדיון הנפלא הזה כאן בסכנין. אתם מתרגשים? כי אנחנו מאוד מתרגשים וזהו יום נפלא עבורנו לראות איך אתם משחקים כדורגל. אנחנו נבחן את יכולות הכדורגל, איך אתם משחקים בצורה קבוצתית, את התשוקה למשחק, איך אתם מתפקדים אחרי איבוד כדור. לא נסתכל רק על מי שמבקיע שערים, אלא גם על מי שמבשל שערים ותורם לקבוצה".