רדנאפ על הגעתו של גרנט לפורטסמות': "הייתי מוכן להתפטר בגלל זה"

play
אברהם גרנט עם הארי רדנאפ | GettyImages, Phil Cole
שער יפה לזייש מחוץ לרחבה, צ'לסי בחצי גמר הגביע אחרי 0:2 במידלסברו 01:49

מאמן העבר התייחס לבקשת הבעלים לצרף את הישראלי לצוות האימון ב-2007: "אמרתי שאני לא מעוניין, אבל שיניתי את דעתי"

(גודל טקסט)

שלוש עונות העביר אברהם גרנט כמאמן בליגה האנגלית בשנים 2007-2008 ו-2009-2011 – עונה אחת בצ'לסי, עונה אחת בפורטסמות' ועוד אחת בווסטהאם יונייטד. מאמן הכדורגל הוותיק הארי רדנאפ שיתף כיצד כמעט היה מוכן להתפטר ממשרתו בפורטסמות' בשל המעורבות של רומן אברמוביץ' בהגעתו של גרנט לפומפי כמנהל טכני ב-2006 וב"הטבות" שקיבלה הקבוצה בשל הנכונות להחתים את המאמן הישראלי.

"אחרי שהצלחתי להשאיר את פורטסמות' בליגה בתום עונת 2009/8, נסעתי לישראל לפגישה עם הבעלים סאשה גאידמק", שיתף רדנאפ בריאיון לאתר מקומי בעיר האנגלית. "הוא שאל אותי מה דעתי להביא מאמן שמבין טקטיקה? עניתי לו שזה בדיוק מה שאני והצוות שלי עושים. הוא טען שהמאמן שהוא מדבר עליו מאוד חכם ומכיר לפרטי פרטים את מערך היהלום".

מאמן פורטסמות' הארי רדנאפ. ברקע: אברהם גרנט
רדנאפ עם גרנט | אימג'בנק GettyImages, Ryan Pierse

רדנאפ המשיך: "עניתי לו, 'אה, מערך היהלום. ראיתי כמה קבוצות שמשחקות ביום ראשון בפארק בשיטה הזו. מערך טוב'. כששאלתי לגבי זהות המאמן, הוא אמר לי שמדובר בגרנט. אמרתי לגאידמק שאני לא מעוניין בו, ולא צריך עוד מאמן בצוות. הגעתי למצב שאני מוכן להתפטר. לאחר מכן גאידמק אמר לי שאם אקבל אותו לצוות, נוכל לקבל מצ'לסי שחקנים כמו גלן ג'ונסון כמעט בחינם, ברגע זה שיניתי את דעתי. נראה לי שגאידמק רצה לרצות את אברמוביץ'".

רנדאפ שיתף את דעתו על גרנט: "אהבתי אותו, התחלתי יותר ויותר לחבב את האדם שהוא. תמיד חשבתי עליו שהוא בחור טוב. נהניתי מהנוכחות שלו, הוא לא איים עליי, הוא היה שם בשביל לתמוך. היינו מדברים הרבה, הוא לא העביר אימונים באותה עונה או משהו כזה".

שנה לאחר מכן הצטרף גרנט לצ'לסי, בה החל כמנהל מקצועי וחבר בדירקטוריון, כאשר חודשיים לאחר שהגיע לבלוז החליף במפתיע גרנט את ז'וזה מוריניו בעמדת המאמן הראשי, במהלך שהפתיע רבים בכל רחבי עולם הכדורגל.