משה גלאם נפרד מבלאנצ'וק: "הוא היה בנאדם מדהים"

play
משה גלאם | יוסי ציפקיס
אחרי לוהנסק: הלחימה באוקראינה עברה לחבל דונצק 6.7.22 01:31

כדורגלן העבר ששיתף פעולה עם האוקראיני שנהרג במלחמה דיבר על חברו לשעבר בריאיון ל-103FM: "שחקן מיוחד, היינו די קרובים"

(גודל טקסט)

זוועות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נגעו גם בכדורגל הישראלי עם היוודע דבר מותו של כדורגלן מכבי חיפה לשעבר סרגיי בלאנצ'וק בלחימה. בלם העבר ששיחק בירוקים בשנים 1996-1999נהרג בהפצצות של צבא רוסיה על בחמוט שבמחוז דונייצק. שחקן מכבי חיפה לשעבר משה גלאם, ששיתף פעולה עם בלאנצ'וק במדי מכבי חיפה התראיין היום (ראשון) לתכנית הספורט של 103FM דיבר עליו מעט וגם נפרד מחברו לשעבר.

קיבלתי את הידיעה כמו כולם, בהפתעה גמורה", אמר גלאם. "גילוי נאות, שיחקתי איתו רק בעונה ראשונה. קשה לדבר עליו בלשון עבר. אתמול כשקיבלנו את הידיעה של מותו של סרגיי פתאום חזר לי המון דברים כי בסה"כ עד כמה שאני זוכר ממנו הוא הגיע כילד בן 21, מדינה זרה, היה לו קשה בהסתגלות הראשונית אבל קיבלנו אותו בהרבה ברכה ואהבה".

עוד סיפר מגן העבר על בלאנצ'וק: "הוא היה שחקן באמת מיוחד, שיחק מספר תפקידים. אין לי הרבה מילים, פשוט בחור מדהים. במהלך כל העונה של 97־96 היינו דיי קרובים. כאדם אני יכול להגיד רק דברים טובים. כואב הלב כמו שכואב על כל אחד אחר, אבל כשאתה מכיר מישהו ששיחק איתך, חלקנו חדר הלבשה", אמר גלאם בכאב, והוסיף: "כשאני עזבתי את מכבי חיפה עשיתי את המעבר למכבי תל אביב ומאז לא היינו בקשרים, רק פוגשים אחד את השני במשחקי קבוצות".

בסיום, נפרד גלאם מחברו לשעבר וסיפר על התחושות: "כואב, כואב מאוד. בחור צעיר. נלחם עבור המדינה שלו ואין מה לעשות, אם זה מה שהוא החליט במקום בריחה או דברים אחרים, צריך היה לכבד אותו. לצערנו ולצער המשפחה, אובדן נוראי. כואב".