את מי תצרפו לקבוצה? הכירו את הזרים החדשים בליגת החלומות

דיין קלי | מאור אלקסלסי

על רובם כלל לא שמעתם לפני החלון העברות, אך ייתכן דווקא השחקנים החדשים בליגה יהיו אלו שיעזרו לנבחרת שלכם להגיע לטופ. הירשמו לליגת החלומות לפני תום חלון החילופים ותוכלו לזכות בפרסים שווים בכל שבוע

(גודל טקסט)

בלעדי למשתמשי האפליקציה: היכנסו לליגת החלומות של ספורט1, הרכיבו קבוצה ותוכלו לזכות בפרס חדש בכל שבוע!

עוד לא פתחתם קבוצה בליגת החלומות של ספורט1? אף פעם לא מאוחר מדי. בכל שבוע יש לכם הזדמנות לנסות את מזלכם ולזכות בפרסים שווים במיוחד. החוקים פשוטים מאוד – לרשותכם תקציב של 125 מיליון שקלים לבניית הסגל של 15 שחקנים הכולל 11 בהרכב הפותח ועוד ארבעה מחליפים, שיוכלו לשרת אתכם למחזורים הקרובים – מעבר לכך אין כל הגבלה למערך בו תרצו לשחק ולמספר השחקנים באותה קבוצה.

לכבוד סיומו של חלון העברות, החלטנו להכין לכם סקירה מקיפה על הזרים החדשים שהצטרפו לליגת העל ועשויים לתרום לא מעט לנבחרת שלכם בעתיד.

דומאנטאס שימקוס (קשר) – הפועל כפר סבא

קבוצה אחרונה: ז'לגיריס וילנה (ליטא)

מחיר: 7.5 מיליון

אחד הטרנדים הגדולים בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות הוא צירופם של השוערים הליטאים, שהפכו למנייה בטוחה ולא יקרה בכלל. כעת אלישע לוי החליט להמר הפעם דווקא על שחקן קישור מליטא. שימקוס בן ה-24, העביר את הקריירה שלו בליגה המקומית בלבד, אך הספיק לרשום 15 הופעות בנבחרת ושותף בארבעה משחקים בליגה האירופית. בינתיים הקשר לא הראה יכולות יוצאות דופן וגם אם יתברר כזר מוצלח אנו לא ממליצים לכם להציב אותו בנבחרת שלכם. מדוע? למרות שערך כמות גבוהה מאוד של משחקים רשמיים יחסית לגילו, שימקוס כמעט לא כובש ומבשל. שישה שערים וחמישה בישולים הפסיק לצבור ב-135 הופעות וגם אם קבוצתו לא תספוג, הוא לא יזכה לניקוד נוסף לאור הצבתו בקישור. בינתיים בכפר סבא הספיק לרשום כבר חמש הופעות בליגה, כולל הניצחונות על בני יהודה ובני סכנין שנתנו מעט אוויר לקבוצה מהשרון בתחתית.

דומנטאס שימקוס | מאור אלקסלסי

אבובאקר דומביה (שחקן כנף) – מכבי נתניה

קבוצה אחרונה: KPV קוקולן (פינלנד)

מחיר: 7.5 מיליון

דומביה הוא ללא ספק אחד הזרים המעניינים ביותר שהגיעו לכאן בחלון הנוכחי, אך עדיין נמצא סימן שאלה גדול בקשר להשתלבותו בישראל. מדובר בשחקן כישרוני בן 21 המשתייך לנבחרות הצעירות של חוף השנהב ואף כבש בגמר אליפות אפריקה עד גיל 23 בהפסד למצרים ב-2019, אבל לנתניה הוא מגיע מהליגה השנייה בפינלנד, ליגה קטנה אפילו בסטנדרטים שלנו ולכן יהיה קשה לקבוע כעת האם כדאי להכניס אותו לנבחרת שלכם. בינתיים הוא זוכה לדקות מועטות מריימונד אטוולנד וככל הנראה יהפוך לשחקן הרכב קבוע רק בסמוך לפלייאוף.

אבובקר דומבייה, טל בן חיים
אבובקר דומבייה, טל בן חיים | ברני ארדוב

מוחמד אוסמן (קשר) – הפועל חדרה

קבוצה אחרונה: שחטאר קאראגנדי (קזחסטן)

מחיר: 7.5 מיליון

בדומה לדומביה, גם אוסמן חווה קריירה בינלאומית מוצלחת בתחילת דרכו כשבאליפות אפריקה עד גיל 23 בשנת 2015 לא פספס אף דקה בדרך לזכייה של נבחרת ניגריה בטורניר במצרים לצד שחקנים כמו טאיוו אווניי (אוניון ברלין), אטבו אוגנקארו (גלאטסראיי) וכמובן ויקטור אוסימן (נאפולי). לאחר אותו טורניר, אוסמן החל את הפרק האירופי בקריירה ונדד בקבוצות בפורטוגל, נורבגיה, ארמניה, רוסיה ובקזחסטן כשבאף אחת מכן לא הצליח להטביע חותם. בחדרה כבר שיחק בחמישה משחקים ולמרות שעדיין לא מצא את הרשת, הקשר בן ה-26 נראה כמו רכש מוצלח של המנהל המקצועי אורן גולן. האפשרות שיתרום לקבוצה של מנחם קורצקי גם מבחינה מספרית, היא בהחלט בת קיימא והצבתו בנבחרת שלכם עשויה להתגלות כצעד מוצלח מאוד.

רז שטיין, טל כחילה, מוחמד אוסמן
רז שטיין, טל כחילה, מוחמד אוסמן | דני מרון

דיין קלי (חלוץ) – בני סכנין

קבוצה אחרונה: שארלוט אינדפנדנס (ארצות הברית)

מחיר: 7 מיליון

לא בכל יום מגיע לישראל מלך השערים בכל הזמנים של ליגה מעבר לים, ובטח שלא לקבוצה כמו בני סכנין. ההחתמה של החלוץ הג'יימקני בן 30 עברה מעט מתחת לרדאר, אבל בליגה שנייה בארצות הברית (ULS) קלי כבש ללא הרף בעשור האחרון – 87 שערים ועוד 22 בישולים היו לו החל משנת 2015, יותר מכל שחקן אחר אי פעם, ואחרי שרשם קדנציה מאכזבת בדי. סי. יונייטד מה-MLS עזב לראשונה יבשת אמריקה לקבוצה של ניסו אביטן. קלי עדיין סובל מכושר משחק לקוי, בשל העובדה שלא ערך משחק רשמי מאז חודש אוקטובר עד הגעתו לסכנין, ולכן בינתיים זוכה לדקות משחק בודדות מהספסל. אבל כאשר יקבל את חולצת ההרכב, ייתכן שיהפוך תוך זמן קצר לאחד החלוצים הטובים בליגה.

דיין קלי | אדריאן הרבשטיין

אנדרה ג'ראלדש (מגן) – מכבי תל אביב

קבוצה אחרונה: אפואל ניקוסיה (קפריסין)

מחיר: 10 מיליון

לא צריך לעשות היכרות רחבה מדי עם ג'ראלדש, שנעדר מהכדורגל הישראלי לחצי עונה בלבד. המגן הימני הפורטוגלי, שנחשב לזר הטוב בעמדה שלו בליגת העל בעשור האחרון, שיתף פעולה בתחילת העונה עם בן שהר ועומר אצילי בקבוצת הפאר הקפריסאית, שחווה את אחת השנים הקשות בתולדותיה. מסיבה זו אפואל נפרדה באופן הדדי מג'ראלדש, שחזר לקבוצה בה העביר את העונה הטובה בקריירה שלו. ההצבה של המגן בנבחרת שלכם עשויה להשתלם לכם מיידית – מכבי תל אביב כמעט ולא סופגת מאז פיטורי גאורגיוס דוניס ומקומו בהרכב כמעט מובטח. יחד עם זאת, עלותו של ג'ראלדש גבוהה מאוד ביחס לשחקן הגנה, וייתכן שכדאי לכם לבחור שחקנים אחרים מהאלופה לפניו.

אנדרה ג'ראלדש | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי