שומרים על קור רוח: השחקנים הכי מדויקים בליגת העל

יונתן כהן, עטר, חזיזה וממן מחוץ לחמישייה ורוקאביצה הפעם לא מופיע במקום הראשון. צפו בטבלת השחקנים היעילים, הירשמו לליגת החלומות של ספורט1 לפני תום חלון החילופים ותוכלו לזכות בפרסים שווים בכל שבוע

(גודל טקסט)

בלעדי למשתמשי האפליקציה: היכנסו לליגת החלומות של ספורט1, הרכיבו קבוצה ותוכלו לזכות בפרס חדש בכל שבוע!

עוד לא פתחתם קבוצה בליגת החלומות של ספורט1? אף פעם לא מאוחר מדי. בכל שבוע יש לכם הזדמנות לנסות את מזלכם ולזכות בפרסים שווים במיוחד. החוקים פשוטים מאוד – לרשותכם תקציב של 125 מיליון שקלים לבניית הסגל של 15 שחקנים הכולל 11 בהרכב הפותח ועוד ארבעה מחליפים, שיוכלו לשרת אתכם למחזורים הקרובים – מעבר לכך אין כל הגבלה למערך בו תרצו לשחק ולמספר השחקנים באותה קבוצה.

בזמן שאנחנו נמצאים בעיצומם של משחקי הפלייאוף, החלטנו לבדוק מי הם שחקני ההתקפה הכי מדויקים בליגה על פי יחס ההמרה לכמות הבעיטות לשערים והתוצאות מפתיעות הרבה יותר ממה שאתם חושבים. יש לציין כי לא מופיעים שחקנים שכבשו פחות מחמישה שערים, על מנת למנוע נתונים אנומלים.

כמעט נכנסו: שובל גוזלן (19.2%), יונתן כהן (19.5%) מיכאל אוחנה (20%), עומר פדידה (20%), אלירן עטר (20.3%) ואנתוני וארן (21.4%).

אלירן עטר חוגג | דני מרון

מקום 5: תאי בריבו (מכבי פתח תקווה)

מספר שערים: 6

אחוז ניצול מצבים: 24%

כבר בעונת הירידה של המלאבסים לפני כשנתיים, החלוץ הצעיר היה אחת מנקודות האור של הקבוצה עם שבעה שערים בגיל 21 בלבד והשנה למרות שלא הפך לשחקן הרכב קבוע אצל גיא לוזון ונעדר בחודש האחרון זכר לקרע באיזור הבטן, הבקיע שישה שערים (מתוך 25 בעיטות) שעזרו לפתח תקווה להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון. בריבו אגב מסיים את חוזהו בקיץ ומחזיק באזרחות פורטוגלית. אי לכך, ייתכן שימשיך את ההתפתחות הנפלאה שלו במועדון בכיר יותר באירופה.

תאי בריבו חוגג | ברני ארדוב

מקום 4: אלכסנדר פשיץ' (מכבי תל אביב)

מספר שערים: 8

אחוז ניצול מצבים: 26.6%

החיסרון הגדול ביותר בתקופת ולדימיר איביץ' במכבי תל אביב היה בעמדת החלוץ, והשנה הצהובים הצליחו להתחמש בשחקן התקפה מנוסה, חכם, שמעבר לאיכויות שלו בתוך הרחבה, הוא מסוגל לייצר מצבים לחבריו. לסרבי שלא פתח את העונה במכבי תל אביב, לקח מעט זמן להשתלב בקבוצה ולקראת סיום העונה הסדירה הספיק להחלים מהקורונה – זו הסיבה שבעט רק 30 פעמים לשער היריבה, אך זה לא מונע ממנו מלהפוך לשחקן היעיל ביותר של האלופה ואחד המסוכנים בליגה.

אלכסנדר פשיץ' חוגג | דני מרון

מקום 3: פאהד באיו (מ.ס. אשדוד)

מספר שערים: 6

אחוז ניצול מצבים: 27.2%

יש לאשדוד המון סיבות להיות מרוצה מעצמה העונה. מעבר להצבתה במקום השלישי, כל שחקן בעיר הנמל הפך לטוב הרבה יותר תחת רן בן שמעון וגם הזרים החדשים הם ללא ספק בינגו אחד גדול. ננאד סבטקוביץ' הוא הנציג של חוליית ההגנה ובהתקפה באיו האוגנדי, שהגיע מהליגה המקומית, עונה על כל הציפיות. בדיוק כמו אצל בריבו, לא מדובר בשחקן הרכב קבוע, אך גם הוא הצליח לטפס עד למקום השני בטבלת כובשי השערים של אשדוד עם שישה כאלה ב-22 בעיטות לכיוון השער. כל עוד המספרים של השחקן בן ה-23 ימשיכו באותו קצב, ג'קי בן זקן בדרך לאקזיט אחד נוסף.

פאהד באיו חוגג | לירון מולדובן

מקום 2: ניקיטה רוקאביצה (מכבי חיפה)

מספר שערים: 17

אחוז ניצול מצבים: 29.3%

מלך השערים הבלתי מעורער של ליגת העל, חוטף לאחרונה לא מעט ביקורות לאור הפחתת קצב הכיבושים ואף הוצמד אליו שם של מחמיצן. אבל כפי שניתן לראות כאן, רק שחקן אחד בכל הליגה מחזיק באחוזי הצלחה גבוהים משלו וחוץ מאלירן עטר, אף שחקן אחר עדיין לא הגיע למאזן דו ספרתי של שערים. 58 בעיטות לכיוון השער היו לאוסטרלי העונה, 39 מהם לכיוון המסגרת ומתוכם 17 תורגמו לכיבושים. המספרים כמובן אמורים רק להמשיך ולעלות וייתכן שגם במדד היעילות יתפוס בקרוב את הפסגה.

ניקיטה רוקאביצה | לילך וייס

מקום 1: מוחמד גאדיר (בני יהודה)

מספר שערים: 6

אחוז ניצול מצבים: 30%

אם בדיקת אחוז ניצול המצבים הייתה מתבצעת במחזור הקודם, גאדיר היה מופיע במקום ה-17 בטבלה, אך הצמד שהבקיע מול הפועל חיפה טרף את כל הקלפים. החלוץ בן ה-30 שוב עבר פציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה וראה מהצד את בני יהודה מתדרדרת בתחתית. אך במשחק הפתיחה של הפלייאוף התחתון הפיח חיים בקבוצה שם יוסי אבוקסיס עם צמד שערים יקר שאולי החל את מסע ההישרדות של הכתומים. יחד עם זאת, גאדיר צריך להיות מעתה הרבה יותר מעורב במשחק ההתקפה של בני יהודה, אם הוא רוצה להשאיר את הקבוצה בליגה, כי 20 בעיטות מתחילת העונה זה ממש לא מספיק, גם אם מצא במהלכן שש פעמים את הרשת.

מוחמד גדיר חוגג | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי