קארין סנדל בכנסת: "בכל העולם כדורגל נשים פורח, אבל לא אצלנו"

ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת
ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת | שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

קפטנית נבחרת ישראל הסתייעה באפליקציית "זום" כדי לדבר בדיון ועדת החינוך, התרבות והספורט שעסק בהשוואת משאבים ותקציבים בין ספורט גברים לנשים: "אנחנו 20 שנה עומדות במקום"

(גודל טקסט)

בתום דיון ארוך בהשתתפות חברי הכנסת, נציגי ההתאחדות לכדורגל, משרד התרבות והספורט, אתנה ועוד, קראה למשרד התרבות והספורט מ"מ יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ מירב מיכאלי, להשוות משאבים ותקציבים בין ספורט גברים לספורט נשים.

ח"כ מיכאלי דרשה להעמיד בראש ועדת נשים בהתאחדות לכדורגל אישה, לאפשר רוב נשי בהרכב הוועדה, וכן להחזיר למגרשים את כל קבוצות הנשים והנערות. עוד דרשה הוועדה ממשרד התרבות והספורט להעביר אליה את כל המסמכים הפתוחים הנמצאים עתה בהליכי קבלת הערות מהציבור, וכן דרשה מההתאחדות להניח על שולחן ועדת החינוך, התרבות והספורט תוכנית לשוויון ולקידום ספורט הנשים כבר בשנה הקרובה.

קארין סנדל, קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל דיברה הבוקר באמצעות "זום" מהבידוד במלון שפיים לאחר שנדבקה בקורונה: "אנחנו 20 שנה עומדות במקום, כשאנחנו רואות שכל העולם פורח. יש עשרות אלפי אוהדים במגרשים במשחקים של נשים ויש תקציבים מטורפים שמגיעים היום לקבוצות בחו"ל. כשאנחנו לא מתקדמות אנחנו בעצם הולכות אחורה, וזה מעמיק את הפערים בספורט ובחברה הישראלית. צריך לשנות את התפיסה העמוקה שכדורגל הוא עסק והוא משחק לגברים בלבד. בכל העולם כדורגל נשים פורח, אבל לא אצלנו".

את הדיון יזמה ח"כ מרב מיכאלי, שציינה גם את החשיפה הנמוכה לכדורגל הנשים: "את לא יכולה להיות מה שאת לא יכולה לראות. ספורט זה לא רק ספורט – זה חינוך למצוינות, חינוך לכוח במובן הכי טוב של המילה, זה מודל טוב ללמוד איך לכבוש, להשיג, לנצח, ולהצליח; להתמודד עם כישלונות, לעבוד בקבוצה וגם לזהור כיחידים בתוך הקבוצה הזאת. כל הדברים האלה נמנעים מילדות ומנשים. כל זמן שלילדות לא יהיה את המודל הזה, נשים ימשיכו להשתרך לאחור, ואנחנו צריכות לגרום לזה להפסיק לקרות".

קארין סנדל. "20 שנה עומדות במקום" | ארגון השחקנים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי