"השחקנים שואלים: 'פנדל דקה 90 לת'ון, תבעט?"

זינו. לא האמנתי שזו ההגרלה
זינו. לא האמנתי שזו ההגרלה | צילום: מאיר אבן חיים

לוטם זינו יפגוש בחמישי את ב"ש עם ת'ון: "משחק נגד הבית. הפכתי לסקאוט"

(גודל טקסט)

הגרלת מוקדמות הליגה האירופית זימנה ללוטם זינו מפגש מרתק. ביום חמישי הקרוב הוא צפוי לפגוש לראשונה את מועדון נעוריו, הפועל ב"ש יחד עם פ.צ ת'ון (ישיר בספורט1 החל מ-19:50).

 

זינו גדל בבאר שבע, יצא ממנה לשווייץ אך לא הספיק עדיין ליהנות מדקות משחק כאשר פקדה אותו פציעה קשה עם הגעתו: "חתמתי ביולי בשנה שעברה ואחרי שבוע של אימונים קרעתי את הרצועה הצולבת והייתי מושבת שבעה חודשים, חזרתי רק במרץ. שבעה משחקים שיחקתי בקבוצת המילואים כדי לחזור בהדרגה ובסוף בשני המשחקים האחרונים נכללתי בסגל של הקבוצה הבוגרת", סיפר זינו.

 

 

איך התמודדת עם המכה הקשה? "הגעתי בן 22, בתחילת הדרך עם חלום גדול ועוד לא הספקתי למצוא בית, עוד הייתי במלון ובום קרעתי את הרצועה. זה היה הלם. פחדתי שהם יתנערו מהחוזה אבל פה הם ליוו אותי ותמכו בי. כרגע מצבי מצוין חזרתי אפילו למצב טוב יותר, מבחינת חוזק ברגליים ומהירות".

 


זינו במאבק במדי ב"ש. "המועדון שאני הכי אוהב בעולם" (עדי אבישי)

 

איזו עונה עברה על המועדון? "הקבוצה עשתה עונה מצוינת. זה לא מועדון עם שאיפות לאליפות או גביע רק לא לרדת ליגה ולהוציא את המיטב, היינו במקום השלישי במרבית העונה ורק במחזור האחרון נפלנו למקום רביעי על חשבון ציריך ואבי ריקן. נחשבנו להפתעת העונה, עשינו ניצחונות גדולים נגד הקבוצות הכי גדולות בשווייץ, כל שווייץ דיברו על זה שת'ון היא הפתעת העונה וגם המאמן שהיה אצלנו, אורס פישר, נבחר למאמן העונה והוא עבר עכשיו לבאזל במקום פאולו סוזה".

 

כעת יש חשש שהגיע מאמן חדש? "צ'יריאקו ספורטסה הוא המאמן החדש, ומבחינתי זה סימן שאלה למצב שלי כי המאמן הקודם הביא אותי. הוא לא מכיר אותי ואני צריך להראות מי אני עכשיו. הם שילמו עלי לא מעט כסף אז אני מאמין שיתנו לי הזדמנות אבל אני לא מפחד מכלום".

 

מה הרגשת ששמעת על ההגרלה עם ב"ש? "הייתי באימון, ואחד המנהלים צעק לי מהיציע, 'זינו – באר שבע', הייתי בטוח שהוא צוחק כי מה הסיכוי שזה קורה, ואמרתי לו 'בסדר בסדר' והמשכתי את האימון. כשסיימתי את האימון ראיתי מלא הודעות והבנתי שזה אמיתי. התרגשתי מאוד ולא ידעתי איך לקבל את זה שאני הולך לשחק נגד הקבוצה שאני הכי אוהב בעולם. באר שבע זה הבית שלי, זה לשחק נגד הבית".

 


זינו. בתפקיד הסקאוט (דני מרון)

 

המאמן התייעץ איתך? "הם לא ידעו איך לקבל את זה כי הם לא יודעים כלום על הליגה הישראלית והורדתי אותם לקרקע שבאר שבע קבוצה חזקה. מערך הסקאוטים הביא את כל החומר ואני נכחתי בפגישות עם הסקאוטים בכדי להסביר על הקבוצה והשחקנים".

 

מה למשל? "שאלו על גמר גביע המדינה, שאיך יתכן שהם קבוצה חזקה ומקבלת שישה שערים. אמרתי לו שזה שטויות והוא צפה במשחקים והבין שזה היה מעידה חד פעמית והוא הבין שצריכים לבוא מוכנים".

 

גם באימונים הפכת לחצי מאמן. "הוא שואל על קרנות, בעיטות חופשיות, מי בועט, על כל דבר קטן. מערך הסקאוטים ראה הכל, אבל הוא בא לקבל אישור, הוא שאל אותי 'תגיד לוטם זה נכון מה שהסקאוטים שלחו לי? השחקן ההוא באמת בועט פנדלים?'. הוא מוודא כל הזמן לראות שהסקאוטים לא טועים".

 


זינו עם בוזגלו. התקשר להתעניין (עדי אבישי)

 

לא קשה להעביר מידע על המועדון בו גדלת? "אני מאוד רוצה שב"ש יצליחו אבל אני מקצוען וצריך לשים את כל האמוציות והרגשות לבאר שבע בצד, ולבוא ולשחק רק למען ניצחון. החלום הכי גדול שלי זה לקחת חלק במשחק, לא שיחקתי המון זמן ולכן לא ריאלי שאפתח אבל אני ממש מקווה שאקבל כמה דקות. המאמן רואה את ההתרגשות שלי ואת הטלפונים שאני מקבל והוא יודע שזה מיוחד בשבילי".

 

השחקנים גם שואלים אותך על ב"ש? "הם כבר ידעו מזמן שכל ליבי זה באר שבע כי הם מכירים מהאינסטגרם את התמונות שלי מבאר שבע. הם צוחקים איתי על המצב, בוחנים אותי לקראת המשחק שואלים אותי : 'לוטם יש פנדל דקה 90 אתה תבעט?' עניתי שברור שאני אבעט, אני אשמח אם אכבוש אבל ברור שלא אחגוג מול באר שבע כי זו הקבוצה שאני הכי אוהב בעולם".

 

שחקנים מב"ש גם שוחחו איתך? "כן, בוזגלו, ברדה ודוידזאדה דיברו איתי. הם לא שאלו על ת'ון כי הם יודעים שלא אתן להם נתונים נכונים אבל הם ביררו על המגרש הסינטטי כי משחקים פה על סינטטי, אבל הוא ברמה הגבוהה ביותר לא כמו בארץ. הרגעתי את כל מניעי הכדור שהם יכולים להניע פה כדור. לא הייתי צריך לשאול אותם כלום מקצועי, כי אני יודע הכל על באר שבע".

 


זינו לאחר החתימה בת'ון עם סוכניו, רונן קצב ואדם קידן (יח"צ)

 

את מי המשפחה תעודד? "הרוב במשפחה אומרים שיעודדו אותי אבל אני לא מאמין להם. אי אפשר לשנות את האהבה לקבוצה. אולי אשים מצלמות ביציע לראות אם הם קופצים בשבילי או בשביל באר שבע".

 

למי יש סגל יותר חזק? "לדעתי זה 50-50. יש לב"ש שחקנים מנוסים וגם לנו יש חמישה כאלה בערך ששיחקו בקבוצות הגדולות בשווייץ ובזירות אירופאיות".

 

 הימור תוצאה? "1:2 לת'ון. חייבים לנצח".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי