קאניוק: לא מספיק מוערך, צריך לשאול את הגדולות למה לא לקחו אותי

גידי קאניוק
גידי קאניוק | יח"צ

"לא מתעסק בתג המחיר", "אוזבקיסטן לא נשלטת על ידי דאע"ש", "פחטקור הקבוצה הגדולה כאן", "היו רגעים בפגרה שהתייאשתי", "מי שלא ישחק מולי יספוג הפסד טכני". וגם: הקריסה של פ"ת. הליגיונר מדבר על הכל

(גודל טקסט)

זו הייתה העונה של גידי קאניוק. 10 שערי ליגה כבש הקשר בן ה-24 בעונה המוצלחת של מכבי פ"ת שהסתיימה באכזבה עם אובדן המקום לאירופה. אלא שהשנה המוצלחת שלו, לא נעלמה מעיניו של שוטה ארבלדזה, מאמנה החדש של פחטקור טשקנט האוזבקית, שהחליט כי הוא רוצה לצרף את הקשר לקבוצתו ושכנע את ראשי המועדון להוציא סכום לא קטן של 600 אלף יורו ולצרפו לקבוצה. בראיון אחרי המעבר, מספר קאניוק על הקבוצה החדשה, העונה של מכבי פ"ת והביקורות.

כמה פעמים השבוע שמעת מאנשים את השאלה למה דווקא אוזבקיסטן?
"הרבה שאלו אותי את זה. אני חושב שזו מדינה טובה עם ליגה טובה, בסה"כ יצאתי למקומות קצת מאתגרים וחדשים באסיה. זו קבוצה שמתמודדת בליגת האלופות של אסיה. יש שם אנשים חמים, קהל חם וגדול וזו הקבוצה של המדינה שם. זו הקבוצה הכי גדולה ורוב המדינה אוהדת אותה. יש שם עשרה אנשי צוות בכל אימון, אפילו יותר מהארץ. יש להם מתקן אימונים נפרד, חוץ מהאצטדיון הביתי שמכיל 35,000 איש".


שילמו עלייך לא מעט. כמה זה מלחיץ?
"לא מלחיץ אותי. חיכיתי לזה הרבה זמן. תודה לאל שזה הגיע. אני לא מאמין בלחץ של תג מחיר".


קאניוק עם ארבלדזה, בונה עליו 

איך הולך להסתדר בחור יהודי במדינה מוסלמית? לא מלחיץ קצת?
"זו מדינה בה האיסלאם פתוח, זו עיר עם קהילה יהודית גדולה. זה לא שמדובר פה באיזו מדינה בשליטה של דאע"ש. כבר דיברתי עם הרב של הקהילה בטשקנט, יש בית כנסת, בית חב"ד והכל".

אם תעפילו לליגת האלופות ותיאלץ לשחק מול קבוצה מוסלמית, שלא תרצה לשחק מול שחקן יהודי. מה תעשה?
"לא עברה לי בראש המחשבה על משחק מול קבוצה שלא תרצה לשחק נגדי, וזה לא רלוונטי כרגע. שזה יקרה, אני אעלה לשחק. אם הם ירצו לא לעלות ולקבל הפסד טכני זו בעיה שלהם. זה כבר היה בג'ודו".

מה שוטה אמר לך בשיחה?
"שהוא מאוד שמח שהגעתי ושהוא מצפה שאראה טוב פה. הוא רוצה להגיע לליגת האלופות האסייתית שזה אומר לסיים במקום השני המוביל ישירות לליגת האלופות או לפחות למקום השלישי שמוביל למוקדמות. בשביל זה הוא הגיע".


"זה לא חור, אהיה מספיק טוב" (אריאל שלום)


כמה הוא השפיע על הבחירה? ידעת שהוא מחזיק ממך עוד בארץ?
"כמובן שהיה לזה חלק גדול מאוד. הוא הכיר אותי מהתקופה שלו במכבי בארץ, והוא מאוד רצה אותי עכשיו בקבוצה שלו. אני יכול ללמוד ממנו הרבה".

אתה לא מפחד שתישכח שם? התחלת מומנטום בנבחרת, שחקנים כמו מרוואן קהבא וסינטיהו סלליך רושמים עונות טובות במאריבור וזכו להתעלמות…
"אני חושב שאם אהיה מספיק טוב, אבקיע ואבשל, יהיה בסדר. בשביל זה נסעתי. זה לא איזשהו חור. זו קבוצה שלוקחת אליפויות ומתמודדת על ליגת האלופות של אסיה. הולכים לעשות שם משהו גדול. אני מקווה מאוד להמשיך בנבחרת, להגיע לשם בגיל צעיר זה לא דבר פשוט".

ובכל זאת, לא הכל הלך קל לקאניוק. עד המעבר לאוזבקיסטן, כבר עלתה המחשבה בליבו, שהוא יעביר עוד עונה בשורות הקבוצה ממלאבס. שבועות שלמים של המתנה להצעה, ייצוג אצל גלעד קצב ושלומי בן עזרא, אחרי זה אצל דודו דהאן ובסוף ויקי ואקנין, שהצליחה להביא הצעה: "אם היית אומר לי לפני חודש שאשחק באוזבקיסטן לא הייתי מאמין. אלוהים גדול והוא שם אותי שם, וכנראה ששם הוא חושב שהכי טוב לי ואוכל להתפתח. אני רוצה להמשיך להבקיע ולהשתפר ומשם יהיה בסדר".


קאניוק בבדיקות הרפואיות, מועדון מפואר 

התאכזבת שהקבוצות הגדולות לא לקחו אותך? יש לזה הסבר?
"את זה צריך לשאול אותם. אני חושב שאני מספיק טוב להיות שם, אבל להגיד לך את האמת זה כבר ענין שלהם עם הבחירות שלו. אני מאחל לכל הקבוצות בהצלחה".

היו רגעים במהלך הקיץ שהתייאשת? אמרת לעצמך: "נתתי עונה גדולה ולא סופרים אותי"?
"היו רגעים שכבר לא האמנתי. אבל גם אם אני הייתי נשאר במכבי פ"ת, זה הבית שלי, זה אנשים שאני אוהב, הייתי נותן את כל כולי למועדון כמו שהוא נתן לי. לא ארק לבאר ממנה שתיתי".

אנחנו רואים שחקנים שלא כבשו במספרים כמו שלך ונמכרו בסכומים גבוהים, ולך זה לא היה קל…
"שחקנים שנמכרים במיליון יורו ואני לא? פעם הייתי מתעסק בזה, היום אני מתעסק בזה הרבה פחות. אני יודע שבסוף הדברים הטובים מגיעים למי שמגיע לו".


דור אלו, "לא מתעסק בתג המחיר" (אריאל שלום)


אתה מרגיש מוערך כאן?
"אני לא חושב שאני מספיק מוערך בכדורגל הישראלי ובטח שלא בקבוצות הגדולות. לראייה שלא באמת קיבלתי שום הצעה קונקרטית חוץ מדיבורים שהיו. אבל זה עניין שלהם. פעם זה היה מציק לי והיום זה לא מזיז לי. הלכתי למקום מסויים, בטח בכסף יותר גדול ממה שהייתי מקבל בארץ אז הכל בסדר".

מה גרם לך להתפוצץ השנה? איזה טעויות עשית עד היום?
"אני חושב שהשנה שיחקת בתפקיד שלי האמיתי, כקשר התקפי מתחת לחלוץ ולא קשר אחורי או שחקן כנף. זה גם הרבה בזכות השחקנים שלי בקבוצה. קיבלתי הרבה ביטחון מהמערכת ומקובי. פעם היו מפריעים לי דברים ,אבל היום התבגרתי ולמדתי לקחת הכול בקלות. זה שאני בן אדם אמוציונאלי זה לא ישתנה".

הרבה אנשים יגידו הוא הולך לעשות סיבוב לכסף ולחזור תוך שנה או שנתיים.
"כל הקריירה היו עליי דיבורים מכל מיני אנשים שלא מכירים אותי. גם אם עכשיו יגידו את זה, זה בסדר. כל בן אדם צריך להתעסק בעצמו וזה ענייני ללכת עם הבחירות שלי. זו יכולה להיות מקפצה גדולה עבורי, בטח ברמה הכלכלית. אני יכול לעשות פה מה שלא הייתי עושה בכמה שנים בארץ. הכוונות שלי היא לא לבוא לפה ולסיים. זה לא שהכסף פה הוא העניין. לא הלכתי בגלל הכסף. אני מסיים פה חוזה בגיל 26, זה לא סוף הקריירה, אני לא בגיל 30 שאני צריך רק לחשוב על כסף".


"היה סוג של עייפות בפלייאוף והתרסקנו" (עדי אבישי)

ובכל זאת. לא הכל הלך חלק השנה בקבוצה של קובי רפואה. לאחר עונה סדירה ענקית, הגיעה הנפילה בפלייאוף, שבעה הפסדים רצופים ודיבורים על כך שהראש של השחקנים כבר בקבוצות הגדולות הבאות.

בסוף העונה החלו ביקורות על כך שהשחקנים לא מתאמצים…
"ניסו לצייר אותנו כשחקנים לא מחוייבים, אבל שכחו שאנחנו כקבוצה הבאנו את המועדון הזה למקום שלישי כל העונה. נכון שבסוף העונה קצת קרסנו, אבל זה לא קשור למחויבות. לא רצינו להיות באירופה? כל אחד צריך להסתכל על עצמו ועל מה שהוא עשה ועשינו עונה מדהימה. אמרו שהראש שלנו בקבוצה הבאה? אז אמרו. רשמו עלינו הרבה דברים לא נכונים, אבל בסופו של דבר כל אחד יודע מבפנים שהוא עשה את הכל בשביל הקבוצה. התרסקנו בפלייאוף כי אני חושב שהייתה סוג של עייפות, שלא הצלחנו לדחוף יותר כמו בכל העונה וזה פגע בנו".

כמה פספוס הרגשתם?
"אני הייתי עם חברים בחו"ל, וברגע ששמעתי את זה שאנחנו לא באירופה, לא האמנתי שזה ברח לנו מבין הידיים. הגיע לנו להיות באירופה, שיחקנו כל העונה כדורגל מצוין עד הפלייאוף. היו חודשיים או שלושה שהרגשנו ששום קבוצה לא יכולה לעצור אותנו, אבל אין לנו מה להתעסק בעבר".


יעלם באוזבקיסטן? קאניוק במדי הנבחרת (עדי אבישי)


עברת הרבה מאמנים במכבי פ"ת. מי המאמן שהכי השפיע עלייך?
"אני חושב שמכל מאמן למדתי משהו. מכל בן אדם יש מה ללמוד ולכל אחד יש חלק בהתפתחות שלי כשחקן. בתחילת העונה, קובי אמר לי שהוא רוצה ומצפה שאוביל את הקבוצה והוא נותן לי את המושכות וזה עבד".

איך אתה מסביר שמכל הקבוצות בליגת העל, דווקא מכבי פ"ת מצליחה למכור כל כך הרבה שחקנים בסכומי כסף כאלה?
"אני חושב שכל המערכת עובדת מצוין. מליאור רדלר ואופיר לוזון בנערים שמביאים שחקנים ומשביחים אותם, ועד אבי ושינו שיודעים לטפל בשחקנים ולמכור אותם בזמן הנכון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי