דיווח: אברם גרנט צפוי לסכם כמאמן לבסקי סופיה

אברם גרנט
אברם גרנט | AFP

המאמן הישראלי שעזב את נבחרת גאנה בתום שלוש שנים, ינחת בסופיה על מנת לחתום במועדון הפאר המקומי. גם מאמן קפריסאי ברשימות

(גודל טקסט)
האם אברם גרנט בדרך ליעד חדש באירופה? על פי דיווחים בבולגריה, המאמן הישראלי בן ה -62 שעזב את נבחרת גאנה לאחר אליפות אפריקה השנה ינחת מחר (שני) בבירת בולגריה על מנת לנסות לסכם את תנאיו בלבסקי סופיה כמחליפו של ניקולאי מיטוב.


המאמן הנוכחי ניקולאי מיטוב יסיים על פי התקשורת הבולגרית את תפקידו בכל מקרה בשעות הקרובות. על פי דיווחים, לנשיא לבסקי ספאס רוסב יש קשרים טובים בכדורגל האנגלי שעזרו לצרף שחקני רכש בכירים בדמות גבריאל אוברטן וג'ורדי גומס. רוסב נחשב גם לאוהד צ'לסי ומקורב לגרנט. איש לבסקי נוסף שמעורב בעסקה הוא חברו של המאמן הישראלי, אמיל ולב, ששיחק בעבר בישראל. גרנט ביקר בסופיה בחודש יוני ונפגש עם ולב. 




בנוסף לגרנט, התקשורת הבולגרית ציינה את שמו של ניקי פפאבסילו הקפריסאי כמועמד. המאמן בן ה-46 עבד גם הוא לאחרונה באנגליה, כאחד מאנשי הסקאוטינג של ניוקאסל. 


לבסקי פתחה רע את העונה והשיגה רק נקודה במחזור הפתיחה ומיטוב צפוי לשלם בכסאו לאחר המפגש מול ויטושה ביסטריצה כשהאוהדים המקומיים דורשים את פיטוריו.



יעד חדש באירופה? גרנט (AFP)


גרנט בן ה-62 סיים כאמור קדנציה של שלוש שנים בנבחרת גאנה. הוא החל את הקריירה בהפועל פתח תקווה, מועדון נעוריו אותו הוביל לשתי זכיות בגביע הטוטו. לאחר מכן עבר למכבי תל אביב אותה הוביל לשתי אליפיות וזכיה בגביע ועבר לעונה בהפועל חיפה. לאחר מכן, חזר למכבי תל אביב במהלך שהוביל לעזיבתו של דרור קשטן שהוביל את המועדון לדאבל בעונת 1995/96. ההצלחה מהקדנציה הראשונה לא שוחזרה ובארבע שנים גרנט זכה רק בגביע הטוטו.


ב-2000 הוא מונה למאמן מכבי חיפה והוביל את הקבוצה לשתי אליפויות. לאחר מכן מונה למאמן נבחרת ישראל והחזיק במשרה ארבע שנים ומשם עבר לשמש כמנהל ספורטיבי בפורטסמות'. שיא הקריירה היה עם הגעתו לצ'לסי תחילה כמנהל ספורטיבי וההמשך היה כמובן על הקווים כמחליפו של ז'וזה מוריניו שפוטר. הוא הוביל את הבלוז לגמר ליגת האלופות אך נוצח על ידי מנצ'סטר יונייטד בפנדלים.


בתום עונה פוטר גרנט וחזר לפורטסמות' כמאמן למשך עונה אך לא מנע את ירידתה לליגה השניה. בהמשך גם בווסטהאם הוא כשל במאמצים להשאירה בליגה הבכירה באנגליה וב-2012 שימש לתקופה קצרה כמאמן פרטיזן בלגרד אותה הוביל לאליפות אך לא המשיך בתפקידו.



ישיב את לבסקי לצמרת?


לבסקי סיימה את העונה שעברה במקום השלישי בבולגריה והודחה כבר בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית אחרי 3:1 בסיכום שני המשחקים מול היידוק ספליט הקרואטית. למועדון הפאר יש 26 אליפויות ו-25 גביעים, אך האליפות האחרונה היתה ב-2008/09 והגביע האחרון ב-2007.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי