בזכות הצמד: זהבי עקף את מכנס והתקרב לשיא בסין

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

חלוץ גוואנגז'ו ר.פ העלה את מאזנו ל-284 שערים והתבסס במקום השלישי ברשימת מלך השערים הישראלי בכל המסגרות, למרות הכרטיס האדום שקיבל גם נמצא בקצב שיאפשר לו למחוק את ההישג של אלקסון בליגה הסינית

(גודל טקסט)

גווגנז'ו ר.פ אמנם חווה עונה מסויטת עד כה ומשבוע לשבוע מתרחקת מהצמרת הגבוהה, אבל אין ספק שערן זהבי עושה את המוטל עליו בכל משחק, לא משנה מי היריבה והיכן המשחק מתקיים – זאת גם על אף העובדה שהוא הורחק הבוקר בכרטיס אדום ישיר לאחר בחינת שופטי ה-VAR. הצמד שכבש ב-3:2 מול מוליכת הטבלה בייג'ין גואן שמר עבורו על המקום הראשון בטבלת מלך השערים בסין והוא עם יותר שערים ממחזורי הליגה.

היה זה המחזור ה-14 בליגה הסינית וזהבי כאמור כבר עם 16 שערים, הבוקר היו שניהם היו מהנקודה הלבנה, אבל את הפנדל הראשון הוא היה מי שסחט כשהוכשל בבירור בעמדה מצוינת להבקיע. בזכות הצמד עקף זהבי את עודד מכנס והתבסס במקום השלישי ברשימת מלך השערים הישראלי בכל המסגרות עם 284 כיבושים. במקום הראשון אלון מזרחי עם 339, מוטל'ה שפיגלר שני עם 298, עודד מכנס רביעי עם 283 (שער פחות מזהבי כאמור) ובמקום החמישי אבי נמני עם 271 שערים. לזהבי, אגב, 23 שערים בשלושת החודשים האחרונים, ב-18 משחקים בלבד.

יש לציין שערן זהבי נמצא בקצב כיבושים שיאפשר לו לשבור את השיא הסיני, השייך לברזילאי אלקסון שכבש 28 שערים בעונה אחת, למרות שייעדר לפחות מהמשחק הבא עקב האדום שספג. לקבוצתו של זהבי עד תום העונה נותרו 16 מחזורים וכאמור הוא זקוק ל-13 שערים כדי לנפץ את השיא. לזהבי בסך הכל 74 שערי ליגה מאז הגיע לסין, רחוק 29 שערים כדי להיות הכובש המצטיין בתולדות הליגה – אולם חלק מהשחקנים שמעליו וביניהם אלקסון שכבש 95 בסך הכל עדיין פעילים.

הצמד של זהבי גם אפשר לו לפתוח פער של שלושה שערים מרוברט לבנדובסקי, חלוץ באיירן מינכן ונבחרת פולין, בכל הקשור למספר השערים ב-2019 בלבד: במקום הראשון ניצב כוכב ברצלונה ונבחרת ארגנטינה ליאו מסי עם 33, זהבי מיד אחריו עם 23 ולבנדובסקי שלישי עם 20. לכריסטיאנו רונאלדו, כוכב יובנטוס ופורטוגל, 16 שערים ב-2019. למוחמד סלאח מליברפול יש 11 בלבד, לצורך ההמחשה. יש לציין שהרשימה כוללת את הליגות הבכירות ביבשת בלבד.


קצב כיבושים מסחרר. זהבי (אתר הליגה הסינית)

רשימת המבקיעים ב-2019 (בכל המסגרות, ליגות מובילות בלבד)
1..ליאו מסי 33
2. ערן זהבי 23
3. רוברט לבנדובסקי 20
4. דובאן ספאטה, סרחיו אגוארו 19 כל אחד
6. סאדיו מאנה 18
7. לואיס סוארס 17
8. כריסטיאנו רונאלדו, פייר אמריק אובמיאנג, פאביו קוואלירלה 16 כ"א

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי