חוסר ודאות מוחלט: לגיונרים לא יגיעו לישראל, ליגת העל תיעצר?

שון וייסמן
שון וייסמן | אודי ציטיאט, סקופיה

כשבוע לפני תחילת ההכנות לפלייאוף יורו 2020 נגד סקוטלנד, לא ברור אם שחקנים יוכלו להגיע למחנה בארץ ויציאה לסקוטלנד עלולה לגרום לדחיית הליגה. גם לאופ"א אין תשובות בצל התפשטות הקורונה

(גודל טקסט)

אי ודאות ענקית והמון סימני שאלה סביב משחקה של נבחרת ישראל בפלייאוף יורו 2020 נגד סקוטלנד, ב-26 בחודש ומחנה האימונים המקדים בישראל ובצפון אנגליה. נגיף הקורונה והתפשטותו באירופה ובארצות הברית יוצרים בהלה עולמית, כשנכון לעכשיו לאנשי אופ"א אין מענה להתנהלות ובנבחרת ישראל, כשבוע לפני שיתחיל רגע האמת, אובדי עצות.

כבר עכשיו ברור כי מספר שחקנים אשר אמורים להיות מוזמנים לסגל הנבחרת לקראת ההתכנסות ב-17 בחודש למחנה האימונים בשפיים, לא יוכלו להגיע לישראל כי אם יגיעו גם כך יצטרכו לשהות בבידוד על פי הוראות משרד הבריאות. בעקבות כך, למעט ערן זהבי ודיא סבע שנמצאים במחנה אימון בדובאי, שאר הלגיונרים יצטרפו לחבריהם רק במחנה האימונים במידלסברו ויפסידו את משחק האימון מול הנבחרת הצעירה ב-20 בחודש, אליו צפוי אנדי הרצוג לזמן כ-16 שחקנים מליגת העל. רק לאחר אותה התמודדות, המאמן יחליט מי השחקנים שיהיו חלק מהסגל למשחק בסקוטלנד.

במנהלת הליגה ובהתאחדות לכדורגל חוששים כי אם המשחק נגד סקוטלנד יתקיים ללא קהל בשל חשש להדבקות בנגיף הקורונה, תוכנס סקוטלנד למדינות הקשורות לחובת הבידוד – מהלך שיוביל לביטול זמני לכל הפחות של משחקי ליגת העל בשל העובדה שכל שחקני הסגל יצטרכו להיכנס לבידוד. בנוסף, אם ישראל תנצח את סקוטלנד, היא תמשיך למשחק בסרביה או בנורבגיה. גורם בהתאחדות לכדורגל סיפר כי בשל חוסר הוודאות, ההמתנה היא כרגע לעדכונים ממשרד הבריאות וממשלת ישראל – כשברור כי במאבק הזה בריאות הציבור קובעת וכל מה שמסביב בטל בשישים. 

חשוב לציין כי מאמן נבחרת ישראל, אנדי הרצוג, שוהה בבידוד מאז שב ארצה ביום שישי ובימים הקרובים יגיע לביתו רופא מטעם משרד הבריאות כדי לבדוק את מצבו ואולי לקצר את הבידוד. מי שנמצאים בבידוד עדיין הם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, המנכ"ל רותם קמר וקצין התקשורת שלומי ברזל ששהו באמסטרדם בהגרלת ליגת האומות. המנהל הספורטיבי וילי רוטנשטיינר יסיים את ימי הבידוד בהם הוא שוהה ביום רביעי.



יונתן כהן וגולסה באימון הנבחרת. גם ליגת העל תבוטל? (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי