רובי לבקוביץ' בראיון: "ניסו אביטן לא רצה אותי ובזכותו התקדמתי למועדון גדול יותר"

רובי לבקוביץ'
רובי לבקוביץ' | מאור אלקסלסי

אחרי שלקח החלטה לעזוב להונגריה, השוער מדבר על החיים בצל הקורונה והמחשבות על העתיד: "הפועל ת"א זה מועדון גדול בישראל, אבל הונבד שם דבר באירופה"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

את העונה הנוכחית פתח רובי לבקוביץ' כמעט בצורה הרעה ביותר שהוא רק היה יכול לדמיין. בהתחלה זה היה נראה נהדר – השוער עזב את הפועל תל אביב לאחר עונה מוצלחת ברמה האישית, חתם בהונבד ההונגרית והחל לשחק במוקדמות הליגה האירופית. לאחר ארבעה משחקים בלבד במדי קבוצתו החדשה קרע לבקוביץ' את הרצועה הצולבת ברגלו ונעדר כשבעה וחצי חודשים. ביום רביעי האחרון חזר השוער באופן רשמי למגרשים כשפתח נגד פאקס בגביע.

"ההרגשה לחזור מדהימה, שבעה וחצי חודשים לא שיחקתי. פתאום אתה עולה לחצי הגמר, לחזור למשחק כזה – חלום", מספר רובי לבקוביץ'. "אחרי המשחק שחררתי הכל. אי אפשר להתכחש לזה. התקופה שלפני החזרה הייתה קשה. חזרתי לאימונים, ואז ניגש אליי מאמן השוערים ואמר לי: תכין את עצמך ל-11 במרץ, אתה תשחק בגביע. 'מה?', שאלתי. הם שלחו אותי מיד לשחק בקבוצת הבת שלנו בליגה השלישית. הרמתי את הקצב באימון. המזל שלי שזה לא בא בהפתעה, הם הכינו אותי. כשאתה דורך על הדשא, אתה צריך לקחת בחשבון שיכול לקרות לך משהו. לדבר כזה אף אחד לא מכין אותך".

חשבת שזה קרע ברצועה הצולבת?
"שמע סיפור. הייתי בהכחשה כמה ימים. סיפרתי לעצמי שזה לא זה, במועדון הביאו לי קביים וזרקתי אותם. אתה לא מאמין. כשהגענו לאצטדיון ברומניה, במועדון ביקשו ממני שוב לשים קביים. כעסתי. לא רציתי. ואז חזרנו להונגריה. הביאו לי סד. זרקתי אותו. לא נתתי להם לרפא אותי. אמרתי להם: 'היי, בסך הכל רק נחתתי לא נכון על הרגל. הברך רק נפוחה, לא צריך להשתגע'. לא האמנתי שזה מה שיקרה. יום אחרי שנחתנו בבודפשט ראו בבדיקה שזה קרע. אשתי לקחה טיסה ובאה לבודפשט כדי להיות איתי. אחרי יומיים שלושה, קיבלתי אישור לעשות ניתוח בארץ. אז חזרנו יחד. תוך שבוע הייתי אחרי. במקרים של רצועה, הרבה פעמים עושים את הניתוח מאוחר, אבל לא רציתי לבזבז את הזמן שלי".


לבקוביץ' בסיום משחק הגביע. "אחרי המשחק שחררתי הכל" (הונבד, האתר הרשמי)

בוא נדבר על הפועל תל אביב. היא בפלייאוף העליון, אז יכול להיות שטעית כשלא נשארת ונלחמת על המקום שלך? היית שוער ראשון בעונה שעברה.
"זה לא כל כך הייתה החלטה שלי, אלא של ניסו אביטן. הוא לא רצה אותי. הייתה לי עונה באמת טובה. עונת פריצה. היו דיבורים ומשא ומתן להמשך. בא מאמן חדש והביא מישהו אחר. בזכות ההחלטה של אביטן, התקדמתי למקום אחר. עשיתי טוב להפועל ת"א וזה מועדון גדול בישראל, אבל זה מאחוריי".

"הונבד זה שם גדול, לא רק בהונגריה, אלא באירופה. פרנץ פושקש גדל כאן ויש לו היסטוריה אדירה. המועדון חווה ימים לא פשוטים, אבל הולך למקומות טובים. אני שמח שהונבד הוציאה אותי מהפציעה הזו. עכשיו אני רוצה ללכת עד הסוף, על הגביע. אם אשאר? יש להם אופציה עליי. אני משאיר את הכל פתוח. יש בעלים חדש, אצטדיון חדש. זה לא פחות ממועדון גדול בישראל. לשאלתך, לא עשיתי טעות כשעזבתי את הפועל, כי התקדמתי למועדון גדול יותר. טוב לי כאן, אולי אשאר".

איך אווירת הקורונה בהונגריה? אתה מרגיש את הלחץ ברחובות?
"אני גר בלב העיר בבודפשט. יש כאן המון תיירים, גם מתחת לבית. פתאום זה הפסיק. בודפשט מתחילה להתרוקן, אנשים לא יוצאים מהבית ומפחדים להידבק. הם נצמדים להנחיות של ראש הממשלה. הדברים כאן די דומים להנחיות של בנימין נתניהו – יש כאן נאומים של ראש הממשלה כל הזמן, כל הזמן הנחיות חדשות. יש אנשים עם מסיכות ברחוב, מחטאים המון את הידיים. יש מודעות".


"עשיתי טוב להפועל ת"א וזה מועדון גדול בישראל, אבל זה מאחוריי" (אודי ציטיאט)

ומה קורה בקבוצה כרגע?
"במועדון לקחו את זה בצורה מאוד רצינית. קיבלנו דף הנחיות גם ממנהלת הליגות וגם מהונבד. אחרי אימון אסור להסתובב בחוץ, בטח שלא קניונים. אסור לנו לארח משפחה מבחוץ. יש לי חברים מאיטליה, מבלגיה, אבל אף אחד לא מגיע לכאן. סגרו את הגבולות, אז הכל סגור. אני לא בלחץ, אני לוקח את הדברים בפרופורציות, נשמע להוראות. ממה שאני מבין, אם נשמעים להוראות הסיכוי להידבק הוא נמוך. זה אתגר גדול שצריך לעבור. צריך להוריד את הראש מתחת למים, לתת לגל לעבור".

ג'וזפה סנינו, המאמן שלך, נשלח לבידוד מחשש לקורונה. הוא חזר לאימונים?
"הוא טס לאיטליה בדיוק בסוף השבוע שאיטליה לא ידעה לאן היא הולכת. החזירו אותו לבודפשט בלי בעיות. המועדון הלך והגדיל ראש והורה לו לחזור הביתה, לבידוד. אין לו תסמינים, הוא נקי. אישטוון פישונט שמאמן את המילואים החליף אותו. כעת הוא חזר, אבל פישונט עדיין מתלווה אליו".

איך זה להתאמן תחת פישונט? הוא דיבר איתך על ישראל?
"הוא מדבר איתי על זה כל יום. אנחנו מדברים המון. הוא אוהד ישראל, תמיד נחמד שיש לך מישהו שאתה יכול לדבר איתו בעברית. הכל זר כאן, ופתאום אישטוון בא ומדבר איתי רק בעברית. הוא שואל הרבה על הפועל ובית"ר".


"אחרי אימון אסור להסתובב בחוץ, בטח שלא קניונים. אסור לנו לארח משפחה מבחוץ" (הונבד, האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי