עבדה וסלטיק זכו בגביע הליגה, בריבו שוב כבש, שער גם ללידור כהן

play
במגמה חיובית. עבדה עם גביע הליגה | רויטרס
בפעם השמינית בקריירה: מסי זכה בתואר שחקן השנה של פיפ"א 07:35

שחקן הכנף שיחק 26 דקות ב-1:2 על ריינג'רס בגמר, חלוץ וולפסברגר הבקיע משחק רביעי ברציפות, חלוץ קון קאן הוסיף גם שני בישולים ב-2:3 דרמטי. 64 דקות לגלוך בניצחון זלצבורג

(גודל טקסט)

ליאל עבדה חגג הערב (ראשון) תואר שלישי כשחקן סלטיק, שניצחה 1:2 את היריבה המושבעת ריינג'רס וזכתה בגביע הליגה הסקוטי בפעם ה-21 בתולדותיה. הישראלי נכנס כמחליף בדקה ה-64, מיד אחרי השער המצמק של אלפרדו מורלוס, וסייע לשמור על התוצאה בהאמפדן פארק. קיוגו פורוהאשי היפני היה גיבור הגמר עם צמד מבישולים של בני ארצו דאיזן מאדה (44) וראו הטאטה (56). סלטיק שמרה על התואר אחרי שניצחה באותה תוצאה את היברניאן בשנה שעברה.

* תאי בריבו המשיך את רצף ההבקעות שלו במדי וולפסברגר כשצימק ל-2:1 בהפסד הביתי מול ראפיד וינה בליגה האוסטרית. חלוץ נבחרת ישראל כבש בשני מחזורי הליגה הקודמים ולפני כן בגביע, כך שהשער עם החלק החיצון בדקה ה-53 האריך את הרצף שלו לארבעה משחקים. בליגה יש לו העונה כבר 11 שערים (בדיוק כמו בכל העונה שעברה) והוא חולק את המקום השני בטבלת מלך השערים, כשלפניו רק מרקוס פינק מקלגנפורט. קבוצתו נסוגה למקום התשיעי.

שחקני סלטיק עם גביע הליגה
ליאל עבדה והחברים עם הגביע | רויטרס
קיוגו פורוהאשי שחקן סלטיק חוגג שער
חתום על התואר של סלטיק. קיוגו פורוהאשי | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol

* אוסקר גלוך פתח בהרכב זלצבורג בפעם השנייה ברציפות בליגה והוחלף בדקה ה-64 בניצחון הביתי 0:2 על ריד. הרכש ממכבי תל אביב היה מעורב בשער הראשון, כשמסר לנואה אוקאפור שבישל לניקו קפאלדו בדקה ה-19, ובהמשך ניסה לכבוש מחוץ לרחבה. המחליף סקו קויטה חתם את התוצאה דקה לסיום, אחרי שנפסלו למארחת שני שערים. לאחר ההפסד ברומא וההדחה מהליגה האירופית, אלופת אוסטריה רשמה ניצחון ליגה שישי רצוף שהגדיל את יתרונה בפסגה לשמונה נקודות.

* לידור כהן כבש את שערו השלישי העונה בליגה התאילנדית, וסייע לקבוצתו קון קאן לנצח 2:3 את נאקון רצ'אסימה. החלוץ הישראלי חגג שער זה משחק שני ברציפות כשקיבל כדור מול שער חשוף והרשית כבר בדקה הרביעית, היריבה השלימה מהפך, איבסון איזן ל-2:2 בדקה ה-88 מאסיסט מקרי של כהן לאחר שהכדור פגע בו, ובתוספת הזמן רקד הישראלי בצד שמאל ואז הרים לעבר חברו הברזילאי שנגח פנימה וקבע 2:3 דרמטי. בזכות הניצחון, הגדילה קון קאן המדורגת 11 את הפער מהקו האדום לשש נקודות.

צפו בשער ובבישולים של לידור כהן

* ליאור רפאלוב שיחק 10 דקות כמחליף ב-2:2 של אנדרלכט מול האקסית סטנדרד ליאז', אצלה אושר דוידה נכנס בדקה החמישית של תוספת הזמן. אנדרלכט רק במקום התשיעי בליגה הבלגית וכרגע מחוץ לפלייאוף הקונפרנס ליג, בניגוד לליאז' המדורגת שביעית.

* סינטאיהו סלליך פתח בהרכב נאה סלאמיס ושיחק 62 דקות ב-2:2 הביתי מול אולימפיאקוס ניקוסיה. קבוצתו חזרה למקום השישי ששווה פלייאוף עליון בליגה הקפריסאית.

* משחקם של ביברס נאתכו ופרטיזן מול רדניצ'קי נדחה למחר ב-15:00 בעקבות שלג כבד שכיסה את המגרש בבלגרד.

* אופיר מרציאנו בילה 90 דקות נוספות על הספסל של פיינורד, שניצחה את פורטונה סיטארד 2:4.

* רועי הרמן נותר על הספסל של בוטב פלובדיב בניצחון הביתי 0:1 על ברואה בליגה הבולגרית.

* המגן עומר קורסיה ישב על הספסל של פראלימני ב-0:5 הביתי על נועלת הטבלה חלוראקה בליגה הקפריסאית.