מלמד פירגן: "דדיה יעזור לאברדין להעפיל לראשונה לשלב בתים אירופי"

play
אור דדיה מוצג באברדין | אתר רשמי, אברדין
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 24.7 06:30

חלוץ הפועל חיפה, בעברו בסנט ג'ונסטון, סיפר ל"דיילי רקורד" על המגן שעבר מהפועל באר שבע: "הוא יצליח בסקוטלנד, זו ליגה שמתאימה לו"

(גודל טקסט)

אור דדיה הפך בסוף השבוע ללגיונר חדש בליגה הסקוטית כאשר הושאל מהפועל באר שבע לאברדין, שמחזיקה באופציה לרכוש את המגן בסוף העונה תמורת 400 אלף ליש"ט. בסקוטלנד לא כל כך מכירים את דדיה, כצפוי, ולעזרתם התגייס החלוץ גיא מלמד – כיום בהפועל חיפה, בקיץ 2020 היה בעצמו לגיונר חדש בסקוטלנד כאשר חתם בסנט ג'ונסטון.

"אור שחקן עם המון פוטנציאל", שיבח מלמד, "הוא שייך לאחת הקבוצות הכי גדולות בישראל שגם בעונה האחרונה הייתה בשלב בתים אירופי. מבחינחה הגנתית הוא מאוד פיזי, שיחקתי מולו מספר פעמים וקשה מולו. הוא מגן ימני, זו העמדה העיקרית שלו. הוא יכול לעזור להתקפה, אבל הייתי אומר שהוא יותר מסייע בצד ההגנתי וכשצריך הוא יצטרף לסייע להתקפה. הוא גם מאוד טוב באוויר".

אור דדיה מוצג באברדין
אור דדיה מוצג באברדין | אתר רשמי, אברדין

עוד אמר מלמד על דדידה, כאחד שמכיר את הליגה הסקוטית: "הוא אולי לא השחקן הכי גבוה, אבל הוא מנתר מעולה והוא אגרסיבי. הוא יצליח בסקוטלנד, זו ליגה שמתאימה לו ויש לו את האיכויות המתאימות".

כפי שהמאמן בארי רובסון סיפר, הוא צירף את דדיה בתור שחקן עם ניסיון אירופי שיוכל להוסיף ניסיון לקבוצה ולסייע לה להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית – הקבוצה תחל את דרכה במוקדמות היישר משלב הפלייאוף. "דדיה רגיל לשחק תחת לחץ, הוא היה בקבוצה שתמיד הציפייה ממנה היא להתחרות על כל התארים. יש לו את הביטחון לשחק באירופה והוא שחקן מנוסה ואני חושב שהוא יכול מאוד לעזור לאברדין בהשתתפות הראשונה שלה אי פעם בשלב הבתים בליגה האירופית".