"לשחרר את פלסטין? תבדקו את העובדות": ההסברה של בוריס קליימן

play
בוריס קליימן | ערן לוף
תיעוד של תושבת כיסופים של כל השעות בתופת עד החילוץ 15.10.23 04:07

שוערה של פאס יאנינה היוונית פרסם סדרת סטוריז לטובת עוקביו בחו"ל, כחלק מהמאבק התדמיתי של ישראל: "אם יש מצור על עזה, למה לא מפגיזים גם את קהיר? האמת היא שאפילו מצרים לא רוצה להיות אחראית על הרצועה"

(גודל טקסט)

כמו לא מעט ספורטאים ישראלים בימים אלה, גם בוריס קליימן הצטרף למאמצי ההסברה של צה"ל ברחבי העולם. שוער פאס יאנינה היוונית פרסם סדרה של סטוריז באינסטגרם במטרה לחשוף את עוקביו מחו"ל לצד של ישראל וצה"ל במלחמה, ולהקשר הרחב שעומד מאחורי אירועי השבוע האחרון.

"ממי באמת צריך לשחרר את פלסטין?", פתח קליימן, בתגובה למחאות אנטי-ישראליות שנראו בימים האחרונים ברחבי העולם, על רקע תגובתה של ישראל לטבח של חמאס. "אם ישראל לא מאפשרת לעזתים להיכנס לשטחה, למה הם לא יכולים לצאת בחופשיות לכיוון מצרים? מדוע קטאר ואיראן שאוהבות את הפלסטינים, לא בונות להם שדה תעופה ראוי בשטח העצום בסיני כדי שכולם יוכלו לנוע בחופשיות? יש שם המון אדמות, לא כדאי לעשות בהן שימוש כדי לבנות בית חולים או אוניברסיטה? ומדוע חמאס לעולם לא מפגיז את קהיר כדי לשחרר את עזה מהמצור? למה הם מכוונים אלפי טילים רק לכיוון ישראל? ומדוע ישראל צריכה לספק מים וחשמל לעזה, ולא מצרים? ואם חמאס מסוגל לייבא את כל אלפי הטילים הללו, למה הוא לא מכניס לעזה מוצרים נוספים? מזון, תרופות, בגדים, אייפונים, מכוניות חדשות…".

סטורי של בוריס קליימן בעקבות המלחמה בעזה
הסטוריז של קליימן | צילום מסך, מתוך אינסטגרם

קליימן הוסיף: "הידעתם? רצועת עזה הייתה חלק מהשטח הריבוני של מצרים עד 1967 – ומצרים לא רצתה אותה בחזרה. מצרים גדולה פי 46 משטחה של ישראל, תבדקו את העובדות בגוגל. ישראל יצאה מרצועת עזה בשנת 2005. למה כל הכסף שהעזתים קיבלו מאירופה, קטאר, ארצות ברית ושאר התורמים לא שימש אותם לבניית בתי ספר, אוניברסיטאות, בתי חולים, אזורי תעשייה, פארקים, מסעדות על החוף, מועדונים, בלתי קולנוע, אפילו לקידום הספורט?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי