נאתכו על פיטורי בכר: "בכוכב האדום יש סגל עם הרבה אגו"

play
שחקן פרטיזן בלגרד ביברס נאתכו | רויטרס
צפו: נאתכו כבש - ושלח את בכר הביתה. 1:2 לפרטיזן על הכוכב האדום בדרבי 03:44

הקשר הוותיק התראיין בסרביה ודיבר על סיכויי האליפות של פרטיזן, גלזר ("שיצליח בקבוצה הבאה") ומדר ("קיוויתי שיישאר)

(גודל טקסט)

בשנה שעברה ביברס נאתכו אמר ש"לפרטיזן בלגרד יש סיכוי של פחות מאחוז אחד לזכות באליפות" וחלק מהאוהדים כעסו מאוד. עכשיו המצב שונה וכשהליגה הסרבית יצאה לפגרת החורף, פרטיזן והקשר הישראלי הוליכו את הטבלה אחרי ניצחון על הכוכב האדום – שבעקבותיו ברק בכר פוטר.

היום (שלישי) נאתכו התראיין באריכות ל-Mondo הסרבי ודיבר על נושאים רבים. "מה שאמרתי בשנה שעברה? לפעמים אנשים לא אוהבים לשמוע את האמת, אבל כולם יודעים מה היה המצב", אמר, "במשך ארבע שנים לא הצלחנו, הפסדנו שלוש פעמים בגמר הגביע, לא היה לנו מזל. זו לא הייתה התקופה הכי טובה של פרטיזן, אבל אולי השנה זה יקרה".

נאתכו בן ה-35 משחק בפרטיזן מאז 2019, אחרי שלפני כן לבש את מדיהן של הפועל תל אביב, רובין קאזאן, פאוק סלוניקי, צסק"א מוסקבה ואלימפיאקוס. הוא היה שותף לאליפות של הפועל תל אביב (עזב לפני תום העונה)ב-2010 וזכה עם צסק"א מוסקבה ב-2015/16. אולי העונה יוסיף עוד אליפות לרזומה.

"אני חושב שבארבע השנים האחרונות לא היה לנו סיכוי אמיתי. אני לא רוצה לדבר על זה יותר מדי, רק אגיד שהמצב לא היה פשוט", הוסיף, "עכשיו זה שונה, קבוצות אחרות מפסידות וזה לא קרה בעבר. התחרות יותר צמודה, יש מאבק אמיתי. אנחנו מלאי מוטיבציה ומלאי אמונה. כדי לזכות באליפות סרביה, אסור לך להפסיד".

ביברס נאתכו עם ים מדר
"נהניתי להגיע למשחקי הכדורסל בעיקר בגלל ים". נאתכו ומדר בבלגרד | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

על ברק בכר: "בכדורגל קורות כל מיני סיטואציות. בכוכב האדום יש 20 שחקנים שיכולים להיות בהרכב, יש הרבה אגו וכולם רוצים לשחק. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. בכנות, אני לא מתעניין במה שקורה שם, זה לא התפקיד שלי. אותי מעניינת רק פרטיזן".

על עומרי גלזר: "אני מכיר אותו טוב מהנבחרת – הוא שוער טוב. אני מאחל לו הצלחה, אבל לא בכוכב האדום, אלא בקבוצה הבאה שלו. יש בינינו בדיחות ועקיצות, זה נורמלי. על המגרש אנחנו נותנים הכול בשביל הקבוצות שלנו".

על ים מדר: "אני אוהב ללכת למשחקי כדורסל ואחת הסיבות לכך בעונה שעברה הייתה ים מדר. אתה הולך לארנה ורואה את האווירה במשחקי הכדורסל של פרטיזן… זה יפהפה. אני מקווה להרגיש אווירה כזו גם באצטדיון במשחקי הכדורגל. מה שקרה בין ים לפרטיזן זה בינו לבין המועדון, אני לא יודע מה הסיבה לעזיבה. קיוויתי שהוא יישאר, אבל הוא קיבל את ההחלטה שהוא האמין שתהיה הכי טובה בשבילו".

ביברס נאתכו שחקן פרטיזן בלגרד עם ילדיו
עוד ניצחון. ביברס נאתכו עם הילדים אחרי הדרבי | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

על המלחמה: "זה לא פשוט. בני משפחה שלי, חברים, כולם שם. המצב לא נעים ולא רק בישראל, אלא בעוד מקומות בעולם כמו רוסיה ואוקראינה. כשזה קורה במדינה שלך, זה לא פשוט".

על החיים בישראל כבן לעדה הצ'רקסית: "אני גאה להיות צ'רקסי, גאה להיות מוסלמי וגאה להיות ישראלי. אנשים לא מבינים את המצב האמיתי ואת החיים בישראל, זה שונה לגמרי ממה שרואים בטלוויזיה. לי יש אפשרות להראות את הצד השני – מעולם לא התביישתי במוצא שלי".

על ההצעה שקיבל מאייאקס בצעירותו: "זה מאוד פשוט. כדי לשחק בנבחרת ישראל, אתה צריך לשרת בצבא. אייאקס רצתה אותי, אבל אבא שלי אמר שאני צריך להתגייס לצבא. אלו היו החוקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי