בסקוטלנד מבינים: בלתי אפשרי שליאל עבדה יישאר בסלטיק

play
התאכזב מפסילת השער. ליאל עבדה הערב | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.2 07:31

אחרי שלא נכלל בסגל על רקע הפרו-פלסטיניות ביציעים, ב"דיילי רקורד" הזדהו עם הישראלי: "האוהדים צריכים לשים עצמם בנעליו"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

אי רישומו של ליאל עבדה בסגל סלטיק למשחק הליגה אתמול (ראשון) לא הותיר מקום לספק: השגריר הישראלי בכדורגל הסקוטי נמצא בסיטואציה מורכבת ביותר, שאינה קשורה לפן המקצועי. כעת גם בסקוטלנד מבינים: הישארות שלו בסלטיק כמעט בלתי אפשרית.

אחרי המפגש עם סט. מירן הסביר המאמן ברנדן רוג'רס כי עבדה לא זומן כיוון שאינו "בהלך הרוח הנכון" ולכן קיבל מספר ימי חופשה "כדי לנקות את הראש". אבל למרות שהצפון-אירי טען שהמחאות הפרו-פלסטיניות של אוהדי סלטיק "לא מהוות משבר" בכל הנוגע לנוכחותו של הישראלי בקבוצה, ב"דיילי רקורד" בטוחים: גם מאמן מנוסה כמו רוג'רס עוד לא התמודד עם סיטואציה כמו זו שעבדה מצוי בה.

"יידרש יותר מחיבוק בשביל להתמודד עם התרחיש העדין הזה. קשה לראות איך עבדה ממשיך בסלטיק בטווח הקצר, הבינוני או הארוך", נכתב בסקוטלנד, שם הזדהו עם שחקן הכנף. "האוהדים צריכים לנסות לשים את עצמם במקום של עבדה. הוא בחור צעיר בארץ זרה, בזמן שהמדינה שלו במלחמה נוראית, וכשהוא הולך לעבודה, הוא פוגש אנשים שמנופפים בדגל האומה שנלחמת במדינה שלו".

שחקן סלטיק ליאל עבדה
בסיטואציה בלתי אפשרית. ליאל עבדה | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol

אף שאולטראס סלטיק מתעקשים שהם מבינים את הצורך להפריד בין הפוליטי לספורטיבי, ב"דיילי רקורד" הוכיחו אותם: "הם יכולים למחוא כפיים ולעודד אותו כמה שבא להם, אבל זו שטות מוחלטת. ניר ביטון 'שירת' אותם במשך תשע שנים מלאות בתארים, אבל רק לאחרונה הוא הותקף ברשתות על ידי אותם אוהדים שפעם אהבו אותו".

בסקוטלנד הוסיפו: "הבחור הצעיר בוודאי מרגיש די בודד כרגע. אחרי הניצחון על היברניאן הוא מיהר למנהרה בזמן שחבריו לקבוצה חגגו עם הקהל שליווה אותם למשחק החוץ. עבדה נתון ללחץ מהמדינה שלו וכנראה הרגיש שהוא לא יכול להיראות בחגיגה משותפת עם האנשים שהביעו תמיכה בלתי מסויגת במדינה שתקפה את שלו".

אוהדי סלטיק מניפים דגלי פלסטין
ממשיכים בשלהם. אוהדי סלטיק | רויטרס

ויש גם את ההפסד של סלטיק כתוצאה מהסוגיה: "הם היו צריכים להשאיל אותו בינואר או לחפש קבוצה שתרכוש אותו. הם כנראה איבדו 10 מיליון ליש"ט מהערך שלו בגלל האירועים ברחבי העולם. הוא היה מכניס להם 15 מיליון ליש"ט בקיץ הקרוב אם היה כשיר ומספק את הסחורה כמו בימים רגילים, אבל הוא לא, ויהיה לסלטיק מזל אם היא תקבל עליו 5 מיליון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי