"כנראה שליאל עבדה נתון להשפעה של הימין הקיצוני בישראל"

play
שחקן סלטיק, ליאל עבדה | GettyImages, Ian MacNicol
פספורט, סיכום סוף השבוע בכדורגל העולמי 38:52

אוהד סלטיק בטור מרתיח: "אולי לעבדה יש משפחה וחברים בצה"ל, אבל הדבר הכי מסוכן שיכול לקרות להם זו העמדה לדין"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

טור שפורסם אמש (שני) באתר האוהדים הפופולרי של סלטיק, thecelticblog, נתן טעימה ממה שעובר על ליאל עבדה במועדון הסקוטי מאז פרוץ המלחמה. כותב בשם ג'יימס פורסט (לא הכדורגלן כמובן) פרסם טור ארוך, מלא בעיוותים של המציאות והפגנת בורות בכל הנוגע למלחמה.

אוהדי סלטיק ידועים כבר שנים בתמיכה שלהם בפלסטינים, אבל מאז שפרצה המלחמה הנוכחית, הם הגבירו את הווליום והפרו-פלסטיניות הפכה לאנטי-ישראליות. עבדה בן ה-22 נמצא במרכז הקלחת ובקבוצה שמו לב שהוא מתקשה להתמודד – לשחק "עבור" אוהדים שמבטאים שנאה יוקדת כלפי המדינה שלו.

עבדה לא נכלל בסגל למשחק נגד סט. מירן ביום ראשון ובמועדון רוצים לאפשר לו להתמודד מנטלית עם המצב. בסקוטלנד עסקו לא מעט במצב הבעייתי, אבל עם מפגני בורות כמו זה של אותו ג'יימס פורסט, ההתמודדות של שחקן הכנף הישראלי היא סיפור קשה.

ליאל עבדה, סלטיק
ממשיך בירוק-לבן. ליאל עבדה | אימג'בנק GettyImages, Robbie Jay Barratt – AMA

עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של 569 חללים שנפלו במלחמה בעזה, אבל פורסט כתב דברים מרתיחים: "נכון, ישראל הייתה הקורבן להתקפת טרור ב-7 באוקטובר, אבל עכשיו היא זו שתוקפת ואחראית למספר גופות שעולה בכל יום. אולי לעבדה יש בני משפחה וחברים בצבא, אני לא יודע, אבל לאור העובדה שהם לבושים באפודי מגן, נוהגים בטנקים ומשליכים פצצות מהאוויר – הדבר הכי מסוכן שיכול לקרות להם זה שיום אחד יעמידו אותם לדין. ככה שהפינוק שלו קצת מגוחך בעיני".

עוד כתב האוהד הפובליציסט: "המועדון עשה עבורו כל שביכולתו, אפילו אפשר לו לקחת זמן לעצמו. וכשהוא יחזור, אנחנו נהיה זכאים לדרוש ממנו שיהיה במיטבו. נתנו לו אמון וגב רחב, ואנחנו זכאים לאותו דבר. למען האמת, לעבדה יש חוב כלפינו. אם הוא רוצה להיזכר כאן – ולא בגלל אופרת הסבון הנוכחית – הוא יהיה חייב ללמוד להתמודד עם הלחץ".

פורסט שילב בטור שלו גם שקרים בנוגע לשגיב יחזקאל ועדן קארצב, כשטען שהם נעצרו בטורקיה בגלל "תמיכה בתוקפנות הישראלית בעזה" (במציאות שניהם הביעו תמיכה בחטופים הישראלים) וטען: "אם עבדה מרגיש בסלטיק לא בנוח, כנראה שהוא נתון להשפעה של קומץ מטורפים קיצוניים. לא מטורפים מהיציעים שלנו, אלא מהימין הקיצוני בארצו".

עוד כתב: "אני מבין את העמדה בה הוא נמצא, אבל אנחנו בעיצומו של מאבק אליפות ואנחנו צריכים את הכדורגלנים הכי טובים שלנו. עבדה הוא לא הכדורגלן הראשון שמשחק הרחק ממולדתו בזמן שהיא נמצאת במלחמה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי